Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2008, 20:55
Remco Remco is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 38
Remco is on a distinguished road
Standaard Ongelukkig

Op dit moment zit ik erg slecht in mijn werk ik ga er dagelijks met tegenzin naar toe en als ik er dan ben loop ik eigenlijk alleen maar te klagen. En een andere baan is geen optie omdat ik toch financieel bij moet dragen.
Het is nu zelfs op een punt gekomen dat het van mij allemaal niet meer hoeft ik kijk overal erg negatief tegenaan, ook in mijn prive leven.
Ik weet dan ook niet meer wat te doen ik durf geen ander werk te zoeken vanwege slechte ervaringen in het verleden en de huidige economische situatie.
Als ik dan toch wat anders zou willen hoe pak ik dit aan hoe kom ik er achter wat bij mij past en wat voor mogelijkheden zijn er voor een opleiding die redelijk te combineren zijn naast het werk ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2008, 10:56
Eline
Gast
 
Berichten: n/a
Post Re: Ongelukkig

Hoi Remco,

Wat enorm vervelend dat jij je zo ongelukkig voelt. En wat goed
van jou dat je daar nu zo openlijk over uit durft te komen! Dat is
al een hele stap in de goede richting! Toen ik jouw verhaal las, herkende
ik veel dingen. Ik dacht eerst ook heel negatief over mijn werk en daarna
over echt alles! Het 1 trekt het ander mee de negatieve spiraal in.
Toch is een tip van mij om wel te proberen de rest van jouw leven, buiten
het werk om, zo leuk mogelijk te houden. Anders verlies je steeds meer levenslust!
Het is moeilijk om je daar toe te zetten wellicht, maar probeer toch maar om dingen
te doen die jij leuk vindt.

En blijf er niet mee rondlopen, praat erover met familie en vrienden en anders
met een deskundige. Mocht je je heel depri voelen dan is naar de psycholoog gaan
geen overbodige luxe.

Wanneer je innerlijk in wat rustiger vaarwater komt, kun je eens goed nagaan
wat zo storend is aan je huidige baan! Wat waren die slechte ervaringen uit het
verleden en wat zegt dat jou over het type werk wat bij jou past?
Waar ben je goed in trouwens? Maak eens een lijst daarvan (daar word je vrolijk van want
we kunnen allemaal wel iets goed).

Voor scholing naast het werk: deeltijd, duaal, e.d. Daar is best veel keuze in,
als je maar zeker bent van wat jij wil (anders ben je straks zoveel geld kwijt en
loop je nog steeds tegen dezelfde onvrede aan).

En over de huidige economische situatie zou ik nog maar even niet inzitten.
Eerst jezelf weer lekker voelen dan komt de rest allemaal wel weer goed.

Blijf er niet meerondlopen, maar besluit om er vandaag nog
iets aan te doen!

Suc6 Remco!

Groeten Eline
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2008, 12:09
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Ongelukkig

Remco, ik heb het met je te doen. Ik hoop dat je steun vind in de prachtige reactie die Eline je gegeven hebt.

Op één of andere manier zul je toch die spiraal naar beneden moeten zien te doorbreken. Inderdaad is een plezierigere invulling van jouw privé-tijd de makkelijkste eerste stap, omdat je dat voor een groot deel zelf in de hand hebt. Zoek naar de dingen die je graag wilt doen en waar je veel voldoening uit haalt. Praat daar veel over.

Ik wens je daar veel sterkte toe, want dit is niet eenvoudig.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 november 2008, 22:57
Remco Remco is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 38
Remco is on a distinguished road
Standaard Re: Ongelukkig

Het is zeker een mooie reactie van Eline dat ben ik met je eens. De grootste onvrede in mijn werk zit hem in de regeltjes alles wordt gecheckt beoordeeld etc het lijkt wel een school af en toe. Ik ben er dan ook achter gekomen dat ik een beroep moet zoeken waar je grote vrijheid in hebt, ik denk dat ik dan echt veel gelukkiger zou zijn. Want vrijheid is iets dat ik nu 0,0 procent heb.
Daarnaast ben ik een onzeker iemand ik zal niet snel stappen zetten het idee van een opleiding loopt al erg lang maar het gevoel om te falen is te overheersend zodat ik niet iets van de grond krijg.
Daarnaast woon ik ook niet echt leuk dus lekker thuis komen na het werk ken ik ook niet echt. Daar ben ik wel mee bezig om dit te veranderen.
Er zijn eigenlijk voor mij te veel opleidingen die me leuk lijken maar weinig waarvan ik denk dat ik zo ook echt aan kan. Het werk levert zoveel stress op dat ik eigenlijk altijd moe ben na het werk (en veel collega's met mij).
Het is lastig om een opleiding te gaan doen die erg afwijkt van je huidige werk (in mijn geval administratie/callcenter). Ik heb een opleiding in hotel en catering management maar wil daar niks mee.
Als ik nu weer een andere richting zou kiezen denk ik dat dat bij toekomstige werkgevers ook de nodige vraagtekens op zal roepen.
Uit beroepskeuzetesten haal ik niet zoveel omdat daar elke keer iets anders uit komt het is dan ook maar net in welke gemoedstoestand je zit op het moment dat je zo'n test invult volgens mij............
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 november 2008, 23:38
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Ongelukkig

Goed om te lezen, Remco, dat je er al goed over hebt nagedacht. Misschien moet je je niet teveel afvragen wat je gaat doen. Ik denk te lezen dat je vooral zoekt naar een prettig werkklimaat. Dat kan ook binnen het administratieve, dus zonder dat je een carriereswitch maakt.

Misschien kun je wat met deze gedachte. Veel succes. Enneh... als je niets probeert, zal er ook niets veranderen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 november 2008, 16:36
Eline
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Volgens ben je al een heel end!

Hoi Remco,

Dus je weet wel wat jij wil (lees: nodig hebt!!!)! En je doet het al door het zoeken
naar andere woonruimte. Das toch super al!
Lijkt mij dat jij al op de goede weg bent door jezelf serieus te nemen, door goede
keuzes te maken e.d.! Leuke woonruimte om na het werk in thuis te komen
is heel belangrijk. Rust in je leven zal je zeker verder helpen.

En een loopbaanboek kan ook heeeeeel verhelderend en
goed werken om je gedachten over werk, studie etc. te structureren! Je komt op opties waar je eerst nooit over na had gedacht! En je leert daar verder mee durven gaan! En stap
je voor stapje!

Groeten en suc6!

Eline
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ongelukkig op werk Peet123 Loopbaanvragen 8 20 januari 2021 12:49
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Ben reuze ongelukkig op mijn werk Jufnaatje Loopbaanvragen 14 18 november 2009 12:47
Heel erg ongelukkig op mijn werk... Wensie Loopbaanvragen 14 26 augustus 2008 11:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon