Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2013, 17:22
Hera Hera is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2013
Berichten: 1
Hera is on a distinguished road
Question Werken bij the Big Four icm accountancy aan NBU?

Dag iedereen,

Na mijn VWO wil ik het liefst accountancy studeren aan de Nyenrode Business Universiteit. Hiervoor heb ik alleen nog een werkgever vinden die me aanneemt. Ik vraag me alleen af hoe moeilijk het is om binnen de grote vier te komen, gezien ik daar eigenlijk het liefst wil starten. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee en ligt het aan mij of zijn er heel weinig vacatures?

Mvg,

Hera
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2013, 18:37
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik vraag me af of dat realistisch is. Met alleen een vwo-opleiding ben je niet zo interessant voor werkgevers en in de huidige economische situatie zal het extra lastig zijn.

Waarom volg je niet de gebruikelijke route? Met studiefinanciering een master Bedrijfseconomie of Accountancy studeren aan een reguliere universiteit.

Maar als je het toch wilt proberen, kijk dan eens onder "Hoe vindt mijn kind een baan?" (de tekst is gericht op je ouders) op de voorlichtingspagina van Nyenrode:
Citaat:
Uw kind heeft een werkgever nodig om met de studie te kunnen starten. Het vinden van een werkgever kan op verschillende manieren:

• Nyenrode organiseert een aantal keer per jaar een bedrijvenmarkt tijdens open dagen. Op deze bedrijvenmarkt staan diverse grote-, middelgrote- en kleine (accountants)kantoren. Bij deze stands staan werknemers van deze kantoren die tevens aan Nyenrode studeren. Uw kind kan hen dus alles vragen over de studie, maar ook over het kantoor, de werkzaamheden en openstaande vacatures. Tijdens de open dagen kan uw kind tevens een sollicitatieworkshop volgen die door 1 van de aanwezige kantoren wordt gegeven. Klik hier om te zien wanneer er weer een open dag met een bedrijvenmarkt en sollicitatietraining wordt georganiseerd.
• Vrijwel alle (accountants)kantoren hebben op hun website een pagina met openstaande vacatures. Online solliciteren is tegenwoordig heel normaal en soms zelfs verplicht.
• Misschien heeft u zelf wel contacten bij (accountants)kantoren? Het kan nooit kwaad om eens te informeren of te vragen of uw kind misschien eens een (mid)dagje mee mag lopen op het (accountants)kantoor.
• Veel (accountants)kantoren organiseren inhouse-dagen, waarbij geïnteresseerden een dag meelopen met een ervaren accountant. Hierdoor kunnen beide partijen kennis met elkaar maken en wellicht levert dit uw kind een baan op. Kijk op de website van het betreffende (accountants)kantoor voor de mogelijkheden.
• Nyenrode organiseert een aantal keer per jaar Sneak Previews. Het is heel goed mogelijk dat uw kind nog geen duidelijk beeld heeft van wat een accountant nou precies doet en wat hij / zij kan verwachten bij een studie accountancy. Om antwoord te krijgen op deze vragen organiseert Nyenrode regelmatig Sneak Previews. Tijdens deze Sneak Previews kan uw kind ervaren hoe het is om accountancystudent te zijn, maar ook hoe het is om het vak in de praktijk toe te passen.
• Nyenrode heeft een groep aangemaakt op het online netwerk LinkedIn. Deze groep ‘Nyenrode Vacaturebemiddeling’ is speciaal bedoeld voor aankomende Nyenrode studenten die werk zoeken en (accountants)kantoren die personeel zoeken. Binnen deze groep staan handige tips en artikelen m.b.t. solliciteren en er staan vacatures. Uw kind moet eerst een profiel aanmaken op LinkedIn voor hij / zij lid kan worden van de groep.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
accountancy, nyenrode

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
Werken bij de LOI Iekje Alle andere carrièreonderwerpen 1 13 april 2008 14:28
De reden dat ik bij U solliciteer.... Neo23 Sollicitatiebrief en cv 3 25 januari 2008 20:05
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 18:43
help mij aan een baantje paola Sollicitatiebrief en cv 2 8 oktober 2006 00:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon