Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2010, 11:47
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Zelftest?

Sinds ik van school ben, heb ik altijd gewerkt op MBO4 nivo (naar mijn mening), min of meer in de lijn waarvoor ik ben opgeleidt. In eerste instantie heb ik financieel administratief werk gedaan en ik werk nu al weer een jaar of negen op een inkoop afdeling waar we ook aan hedging doen (handelen op een commodity beurs). Mijn opleidingen zij als volgt:
1982-1987 : HAVO, vakken: Nederlands, Engels, Duits, Frans,
bedrijfseconomie en bedrijfsadministratie
1987-1989 : MEAO, vakken: Nederlands, Engels, algemene economie, bedrijfseconomie, bedrijfsadministratie en wiskunde

Zijn er ergens op internet tests om te testen op welk nivo ik momenteel ben met betrekking tot de bovenstaande vakken en eventueel andere vakken?
Het klinkt misschien stom, maar ik denk er ook nog over om een WO studie filosofie te gaan doen, omdat dat me echt leuk en interessant lijkt. Voor deze WO studie moet je een toets doen wanneer je een te lage vooropleiding hebt. Engels en Nederlands maak ik me niet echt zorgen over. Echter heb je als keuzevakken Duits of Frans en wiskunde of geschiedenis: http://www.eur.nl/examen/colloquium_doctum/toetsvakken/
Ik zou graag vooraf een idee hebben in welk van de keuzevakken ik te roestig ben... Duits gebruik ik op mijn werk maar weinig en Frans helemaal niet. Ik had vroeger voor deze talen wel goede cijfers, geschiedenis weet ik iets vanaf, omdat het me interessert. Wiskunde heb ik laatst weer wat proberen bij te spijkeren door thuis wiskundeboeken door te nemen, ben nog niet zo ver gekomen, omdat ik leukere boeken had om te lezen (ben leesverslaafd).
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2010, 13:04
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Zelftest?

Ik zie nu dat ik in mijn tekst de letter "n" een keer ben vergeten. Ik wilde te snel zijn en heb mijn tekst niet herlezen, slordig.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 februari 2010, 15:13
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Zelftest?

Hier zie ik nu overigens dat men Duits belangrijk vindt:
http://www.studeren.uva.nl/wijsbegeerte
Maar ik twijfel of mijn Duits goed genoeg is.

De opleiding is niet zo heel erg duur, dus als mijn werkgever het niet zou willen betalen dan zou ik dat zelf nog wel kunnen doen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2010, 13:35
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Zelftest?

http://www.vu.nl/nl/opleidingen/bach...ctum/index.asp
Ik zie nu hier dat mijn Duits of Frans op het niveau (schrijf het nu maar weer even netjes in het Frans) van 6VWO moet zijn en mijn geschiedenis niveau op 5HAVO niveau. Dat geschiedenis niveau valt nog wel te halen, denk ik, door het genoemde boek te bestuderen, echter het niveau voor Duits en Frans wordt lastiger.
Ik denk dat ik het idee maar uit mijn hoofd zet, het is ook niet zo heel nuttig voor mijn werk, maar het leek me interessant en leuk... Echter zit ik ook met het probleem dat ik minder wil gaan werken en als ik daarbij dan ook nog mijn studie zelf moet betalen...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon