Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2010, 11:47
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Zelftest?

Sinds ik van school ben, heb ik altijd gewerkt op MBO4 nivo (naar mijn mening), min of meer in de lijn waarvoor ik ben opgeleidt. In eerste instantie heb ik financieel administratief werk gedaan en ik werk nu al weer een jaar of negen op een inkoop afdeling waar we ook aan hedging doen (handelen op een commodity beurs). Mijn opleidingen zij als volgt:
1982-1987 : HAVO, vakken: Nederlands, Engels, Duits, Frans,
bedrijfseconomie en bedrijfsadministratie
1987-1989 : MEAO, vakken: Nederlands, Engels, algemene economie, bedrijfseconomie, bedrijfsadministratie en wiskunde

Zijn er ergens op internet tests om te testen op welk nivo ik momenteel ben met betrekking tot de bovenstaande vakken en eventueel andere vakken?
Het klinkt misschien stom, maar ik denk er ook nog over om een WO studie filosofie te gaan doen, omdat dat me echt leuk en interessant lijkt. Voor deze WO studie moet je een toets doen wanneer je een te lage vooropleiding hebt. Engels en Nederlands maak ik me niet echt zorgen over. Echter heb je als keuzevakken Duits of Frans en wiskunde of geschiedenis: http://www.eur.nl/examen/colloquium_doctum/toetsvakken/
Ik zou graag vooraf een idee hebben in welk van de keuzevakken ik te roestig ben... Duits gebruik ik op mijn werk maar weinig en Frans helemaal niet. Ik had vroeger voor deze talen wel goede cijfers, geschiedenis weet ik iets vanaf, omdat het me interessert. Wiskunde heb ik laatst weer wat proberen bij te spijkeren door thuis wiskundeboeken door te nemen, ben nog niet zo ver gekomen, omdat ik leukere boeken had om te lezen (ben leesverslaafd).
Met citaat reageren
  #2