Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juni 2011, 15:39
olala olala is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Berichten: 3
olala is on a distinguished road
Question Salaris administratief medewerker mbo-niveau?

Hallo,
ik ben een man van 46 en heb vroeger alleen lbo gevolgd, wel twee keer een diploma gehaald (i.v.m. niveau verhoging van mijn vakken). Vroeger in de horeca gewerkt, en de laatste 15 jaar ben ik vooral via uitzendbureau's en tijdelijke contracten van een half jaar, een jaar, werkzaam geweest als administratief medewerker. Mijn huidige werk (sinds twee jaar) bestaat uit voornamelijk post en archief, invoer werkzaamheden, informatievoorziening en inwinning, maar ook berekeningen maken voor de baas. Ik verdien 1600 euro bruto, en kan hier nauwelijks van rond komen. Ik krijg geen reiskostenvergoeding (30 km per dag reizen), geen pensioensregeling, etc. Ook heb ik al meerdere keren gevraagd of ik een opleiding kan gaan doen zodat ik eindelijk een keer een diploma kan overleggen. Zelf kan ik zo'n opleiding niet betalen. Maar ondanks dat ik weet dat er allerlei belastingvoordelen voor de baas bestaan wil hij dat niet omdat "het hem teveel geld gaat kosten".
Ik weet dat ik geen mbo diploma heb, maar wel fungeer op mbo niveau. Mijn kennissen vinden het salaris belachelijk laag, "op jouw leeftijd, en dit werk!?"
Ik heb al een aantal keren gesolliciteerd, maar ook hier krijg ik eerder een lager dan een hoger salaris aangeboden omdat ik geen mbodiploma heb.
Wat vinden jullie? Klopt dit wel, is het ook reëel? Als ik op loonwijzer kijk dan zou ik minstens 2300 bruto per maand moeten kunnen verdienen, bij dezelfde leeftijd opleiding en ervaring. Maar of die site kloppend is weet ik niet.
Graag jullie reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juni 2011, 16:26
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Qua leeftijd en opbouw in schalen wel, maar je werkt er via het uitzendbureau en nog niet zo lang en zonder diploma. Het is niet veel, maar meer dan het minimumloon. Over de reiskosten zou je kunnen discussieren met de baas. Raar dat er geen pensionregeling is? Ik zou toch eens gaan kijken of een bedrijf die mogelijkheden niet kan bieden. Maar het is tegenwoordig niet gemakkelijk een baan te vinden, zeker niet op middelbare leeftijd.
Ik heb geen idee over de salarisindicatie, misschien anderen wel hier.
Groet,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juni 2011, 18:28
olala olala is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Berichten: 3
olala is on a distinguished road
Standaard

Ik werk niet via het uitzendbureau, werk twee jaar (eerst half jaar contract, daarna anderhalf jaar contract) rechtstreeks voor dit bedrijfje.Reiskosten valt niet over te praten, baas geeft gewoon als antwoord: daar hebben we geen geld voor. Pensioensregeling idem: daar doen we niet aan hier.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 juni 2011, 11:14
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Uit je bericht merk ik dat je het zelf ook niet prettig vindt. Waarom ga je dan niet eens kijken voor iets anders? Je kunt bij een bedrijf wanneer je op MBO niveau werkt na een tijdje een ervaringscertificaat aanvragen. Met dat certificatie kan je bij een ROC terecht. Wanneer je kan aantonen dat je aan alle opleidingscompetenties voldoet heb je recht op een diploma.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juli 2011, 11:06
olala olala is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Berichten: 3
olala is on a distinguished road
Standaard

dank je wel voor de tip! Ga hier zeker iets mee doen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MBO niveau 3 vooropleiding, nu MBO niveau 4 in 1 jaar marleenk Opleiding kiezen en volgen 4 8 maart 2015 17:45
MBO niveau 4 Commercieel Medewerker Marketing en Communicatie Erik Opleiding kiezen en volgen 13 30 maart 2012 15:58
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Sollicitatie administratief medewerker Financien, graag uw visie starter Sollicitatiebrief en cv 4 18 november 2008 00:27
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon