Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 december 2007, 17:04
Wesley Franken Wesley Franken is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2007
Berichten: 3
Wesley Franken is on a distinguished road
Question Geen geschikte voor studie voor Psychologie

Hallo,

Ik ben al 3 jaar lang een elektricien, ik heb het eerste en het tweede jaar van mijn middelbare school op mavo D niveau gedaan op het Vespucci College te Curaçao, later toen ik en mijn familie naar Nederland zijn verhuisd heb ik de laatste 2 jaar van mijn middelbare school met het richting VMBO Kadergerichte Metalektro afgemaakt, nu zit ik zo 3 jaar bij het ROC Rivor in Tiel voor de opleiding eerste-monteur die ik binnen het jaar wil afmaken om zo daarna ASAP de opleiding technicus te doen.

Maar!! een tijdje geleden kwam ik er achter na een cursus ''Coachen Motiveren en leiding geven'' en na sommige andere cursussen die ik vrijwillig heb gevolgd dat ik Psychologie wil studeren om zo mensen beter te begrijpen, helpen en te begeleiden, ik vind het echt reuze interessant en ik heb een hele andere blik op me zelf gekregen.

Ik zou het liefst Sociale Psychologie, Persoonlijkheids Psychologie of Klinische Psychologie willen studeren, dus ik denk dat ik de kant van een Psycholoog/trainer op wil.

Maar de vragen zijn:

Hoe kan ik ’s avonds Psychologie gaan studeren als ik de verplichte voorstudie nog niet heb gehad?? De leerstof die ik mis voor de opleiding Psychologie kan ik die tegelijk doen ofzo??


Bestaat er überhaupt wel een geschikte weg voor mij??

MVG,
Wes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 december 2007, 14:34
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Geen geschikte voor studie voor Psychologie.

Hallo Wesley,

Leuk dat je psychologie wil gaan studeren! Ik heb zelf sociale psychologie gestudeerd. Toen ik begon met psychologie waren er cursussen wiskunde (wellicht is dat met jouw opleiding niet eens nodig) voor mensen die dit onvoldoende in hun pakket hadden bij hun eindexamen om aan de cursussen statistiek te beginnen. Met een jaar hbo-opleiding kun je doorstromen naar universiteit. Ik adviseer je contact op te nemen met studieadviseurs van opleidingen: deze kunnen je volledig adviseren. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Heel veel succes!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 januari 2008, 18:08
Zomer
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Geen geschikte voor studie voor Psychologie.

Hoi Wesley,

misschien is een studie psychologie via de Open Universiteit wel iets voor je?
Daar kan je ook eerst een paar cursussen volgen om te kijken op het iets voor je is. Ze hebben hiervoor speciale startpakketten. Voordelen van de OU zijn dat je zelf kan bepalen wanneer je wilt studeren (en hoe lang/kort je erover wilt doen) en er zijn geen toelatingseisen. Nadelen zijn dat het vrij prijzig is en je veel zelfdiscipline nodig hebt.
Misschien zijn er ook avondopleiding bij een normale universiteit maar dat zou je zelf zo kunnen opzoeken.

Succes ermee!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 januari 2008, 18:54
Wesley Franken Wesley Franken is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2007
Berichten: 3
Wesley Franken is on a distinguished road
Talking Re: Geen geschikte voor studie voor Psychologie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zomer Bekijk bericht
Hoi Wesley,

misschien is een studie psychologie via de Open Universiteit wel iets voor je?
Daar kan je ook eerst een paar cursussen volgen om te kijken op het iets voor je is. Ze hebben hiervoor speciale startpakketten. Voordelen van de OU zijn dat je zelf kan bepalen wanneer je wilt studeren (en hoe lang/kort je erover wilt doen) en er zijn geen toelatingseisen. Nadelen zijn dat het vrij prijzig is en je veel zelfdiscipline nodig hebt.
Misschien zijn er ook avondopleiding bij een normale universiteit maar dat zou je zelf zo kunnen opzoeken.

Succes ermee!
Dank je wel, ik wilde bijna via het NTI Psychologie gaan studeren, ik zal eve kijken of het wat is, in ieder geval nogmaals hartelijk bedankt.

Gr.
Wes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 januari 2008, 19:48
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Geen geschikte voor studie voor Psychologie.

Hoi Wesley,

Als je boven de 21 jaar bent, kun je ook een toelatingstest doen voor de hogeschool / universiteit. Google maar eens op 'colloquium doctum'.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2008, 00:29
Wesley Franken Wesley Franken is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2007
Berichten: 3
Wesley Franken is on a distinguished road
Thumbs up Re: Geen geschikte voor studie voor Psychologie.

Ik heb toch maar eens een gesprek geregeld met een studie-adviseur, ik doe nu een 1 jarige Orientatie jaar Toegepaste psychologie bij het NTI, en daarna hoop ik na een succesvolle orientatie jaar door te kunnen stromen naar het HBO Toegepaste Psychologie.

In iedergeval bedankt voor jullie tips

MVG,
Wesley Franken

Case Closed
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo psychologie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
geen winst uikering na overname marc Alle andere carrièreonderwerpen 3 21 januari 2007 17:54
Ik heb geen idee hoe ik verder moet Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 5 5 december 2006 20:54
Ik heb werkelijk geen idee! cherry Opleiding kiezen en volgen 1 6 september 2006 16:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon