Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 december 2007, 17:04
Wesley Franken Wesley Franken is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2007
Berichten: 3
Wesley Franken is on a distinguished road
Question Geen geschikte voor studie voor Psychologie

Hallo,

Ik ben al 3 jaar lang een elektricien, ik heb het eerste en het tweede jaar van mijn middelbare school op mavo D niveau gedaan op het Vespucci College te Curaçao, later toen ik en mijn familie naar Nederland zijn verhuisd heb ik de laatste 2 jaar van mijn middelbare school met het richting VMBO Kadergerichte Metalektro afgemaakt, nu zit ik zo 3 jaar bij het ROC Rivor in Tiel voor de opleiding eerste-monteur die ik binnen het jaar wil afmaken om zo daarna ASAP de opleiding technicus te doen.

Maar!! een tijdje geleden kwam ik er achter na een cursus ''Coachen Motiveren en leiding geven'' en na sommige andere cursussen die ik vrijwillig heb gevolgd dat ik Psychologie wil studeren om zo mensen beter te begrijpen, helpen en te begeleiden, ik vind het echt reuze interessant en ik heb een hele andere blik op me zelf gekregen.

Ik zou het liefst Sociale Psychologie, Persoonlijkheids Psychologie of Klinische Psychologie willen studeren, dus ik denk dat ik de kant van een Psycholoog/trainer op wil.

Maar de vragen zijn:

Hoe kan ik ’s avonds Psychologie gaan studeren als ik de verplichte voorstudie nog niet heb gehad?? De leerstof die ik mis voor de opleiding Psychologie kan ik die tegelijk doen ofzo??


Bestaat er überhaupt wel een geschikte weg voor mij??

MVG,
Wes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 december 2007, 14:34
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Geen geschikte voor studie voor Psychologie.

Hallo Wesley,