Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 mei 2008, 16:54
Bredasim Bredasim is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 mei 2008
Berichten: 2
Bredasim is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie naar docent vanuit een ander beroep

Beste lezers,

Hieronder mijn sollicitatiebrief welke ik wil gebruiken om te solliciteren naar een functie van docent op het HBO. Zouden jullie eens willen kijken en van commentaar willen voorzien. Ik heb 9 jaar bij een bank gewerkt maar ben er al een lange tijd achter dat dit niet is wat ik wil. Vorig jaar heb ik dan ook ontslag genomen en ben afgelopen samen met mijn vriendin rond gaan trekken in Azie. Ik ben er, nog meer tijdens de reis, achter dat ik het onderwijs in wil en les wil geven op het MBO maar mijn voorkeur gaat uit naar het HBO. Hier dan de brief:
--------------------------------------------------------------

Geachte heer, mevrouw,

Flexibele inzetbaarheid en een resultaat- en klantgerichte houding, ondernemende en op samenwerking gerichte instelling, eigenschappen die ik zeker herken van mezelf en in de functie van (Kern)Docent Bedrijfskunde/ HRM. Met veel interesse las ik daarom deze vacature. De Hogeschool ...................... benut de kennis en ervaring van de beroepspraktijk voor haar opleidingen, in deze beroepspraktijk heb ik negen jaar ervaring.

De afgelopen jaren was ik werkzaam bij de................. bank. Ik heb mezelf met regelmaat afgevraagd wat ik als uitdaging zag in mijn functies. Daaruit kwam naar voren dat ik met veel plezier presentaties deed, mensen uitleg gaf, inwerkte en coachte. Met veel plezier en enthousiasme maakte ik stagiaires en nieuw personeel wegwijs in de organisatie. De bovenstaande werkzaamheden kan ik allemaal terugvinden in het vak van docent aan de ................................. Het ........................ Onderwijs Model spreekt mij erg aan, vanwege het praktijkgericht, doordacht en flexibel onderwijs.

Ik ben een zeer leergierig persoon en ben dan ook meer dan bereid om me verder te ontwikkelen in het vak van docent, waaronder ook het behalen van de didactische aantekening. Tijdens een lange reis, welke ik afgelopen jaar met mijn partner heb gemaakt, heb ik op diverse scholen in Vietnam en Cambodja Engelse les gegeven aan studenten in de leeftijdscategorie van 17 tot 28 jaar.

Ik vertrouw erop dat ik mijn praktijkervaring, welke u kunt terugvinden in mijn curriculum vitae, goed kan inzetten, om op een gedegen wijze kennis over te dragen van deze praktijk. Ik ben ervan overtuigd dat ik de studenten op een plezierige wijze les kan geven en kan coachen in het behalen van de beste resultaten.

Ik kijk uit naar een gesprek met u waarin ik meer van mezelf kan laten zien en kan vertellen.

Met vriendelijke groet,
------------------------------------------------------------------------

Alvast bedankt voor jullie commentaar.

Groetjes,
Bredasim
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 mei 2008, 12:53
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Ik vind het een hele goede sterke brief! Naar mijn idee moet je hier niks aan veranderen... Alleen zie ik nergens iets over de PABO of andere docentenopleidingen? Heb je niks in die richting, want dat is (voor zover ik weet) wel een eis binnen het onderwijs! Vermeldt er anders in dat je bereid bent om die opleidingen te gaan volgen...

Heel veel succes met solliciteren en laat ff weten hoe het is gegaan!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juli 2008, 14:51
Bredasim Bredasim is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 mei 2008
Berichten: 2
Bredasim is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie naar docent vanuit een ander beroep

Ik ben aangenomen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juli 2008, 15:14
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie naar docent vanuit een ander beroep

Gefeliciteerd!!!!! Heel veel succes in je nieuwe baan
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon