Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2007, 12:23
Nina84 Nina84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 6
Nina84 is on a distinguished road
Standaard Onderhandelen over salaris

Beste allemaal,

Ik wil even een kwestie aan jullie voorleggen. Na heel wat sollicitaties heb ik nu een nieuwe baan. Deze week heb ik een gesprek over de arbeidsvoorwaarden. Nu gaat het om een baan die deel uit maakt van een soort 'werkervaringstraject', dat ook in de betreffende cao is opgenomen. Het bijbehorende salaris is daardoor erg laag. Het bedrijf liet in het eerste gesprek enigszins doorschemeren dat salaris etc. eigenlijk al vast liggen. Nu ben ik intussen ook aangenomen voor een andere baan die minder bij mij past, maar waar ik wel ca. 400 euro in de maand meer zou verdienen. Kan ik dat gegeven gebruiken om toch een onderhandeling over het salaris te openen? Bovendien heb ik wel al enige werkervaring, terwijl die werkervaringsplaats in principe bedoeld is voor een 'blanco' pas afgestudeerde. Zou ik dat ook nog als argument kunnen gebruiken?

Hoe zouden jullie het aanpakken? Ik hoor graag tips want ik heb 0,0 ervaring met salarisonderhandelingen....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2007, 14:14
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Onderhandelen over salaris

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nina84 Bekijk bericht
Kan ik dat gegeven gebruiken om toch een onderhandeling over het salaris te openen?
Ja, dat zou ik zeker doen. Je kunt op een geschikt moment (niet te vroeg!) vertellen dat het salaris je een beetje tegenvalt en dat dat de keuze moeilijk maakt omdat je een ander aanbod hebt van zoveel (er niet bij zeggen dat die baan minder bij je past )

Of het lukt weet ik niet, want een CAO kan soms behoorlijk bindend zijn.

Citaat:
Bovendien heb ik wel al enige werkervaring, terwijl die werkervaringsplaats in principe bedoeld is voor een 'blanco' pas afgestudeerde. Zou ik dat ook nog als argument kunnen gebruiken?
Je zou je kunnen voorbereiden door de CAO te bestuderen en te kijken of er mogelijkheden in zitten om de eerste stappen van het werkervaringstraject over te slaan en direct in een hogere schaal of volwaardige functie te beginnen. Het zou mij niets verbazen als daar opeens mogelijkheden voor zijn als je het te lage salaris ter discussie stelt.

Hoe komt het trouwens dat de baan iets onder je niveau beter bij je past dan een goed betalende baan? Misschien zou je zelfs nog even door moeten solliciteren naar een volwaardige baan die goed betaald én bij je past (en ondertussen misschien een van de twee mogelijkheden die je nu hebt tijdelijk aannemen).

Citaat:
Hoe zouden jullie het aanpakken? Ik hoor graag tips want ik heb 0,0 ervaring met salarisonderhandelingen....
Zie het maar zo... als je het bovenstaande niet zou inbrengen dan zou je eigenlijk niet onderhandelen.

Meer tips in het artikel over de salarisonderhandeling.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris, schaal ik me zelf te laag of te hoog in? mary Salaris 15 8 februari 2011 18:16
Wat is een passend salaris? sara30 Salaris 0 8 april 2007 12:10
laatst verdiende salaris Mileena Salaris 4 27 augustus 2006 00:58
Onderhandelen over het salaris FrankJ Salaris 1 11 april 2006 15:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon