Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 juni 2010, 15:23
Suus87 Suus87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2010
Berichten: 1
Suus87 is on a distinguished road
Question Junior strateeg communicatiewereld. Wat doen na HBO?

Hoi Allemaal!

Ik heb me aangemeld om wat advies te winnen over de volgende stap die ik moet ondernemen. Ik zit momenteel in het derde jaar van de opleiding hbo Communicatie en weet ondertussen precies wat ik wil.
Ik kan me helemaal vinden in de Branding/marketing/reclame wereld. De opdrachten die we hiervoor krijgen vind ik gewoon het leukste en mijn gevoel en resultaten laten zien dat ik hier ook feeling voor heb. Tijdens mijn stage had ik een uitvoerende positie en ik merkte dat ik gewoon na wil denken en bezig zijn met strategische dingen. Hanterende huisstijl, strategieen, campagnes, jezelf positioneren in de markt etc. Ik heb het idee dat bij een 'gewone' bedrijven zulke beslissingen in de top worden bepaald en denk dat ik daarom het beste aan de slag kan gaan in een bureau. Ik denk dan vooral een reclamebureau als junior strateeg.

Welke stap kan ik nu het beste ondernemen? Ik ben 24 als ik afstudeer en ik wil dan wel gaan werken op ervaring op te doen. Voor master moet je vaak premaster doen en ik wil niet nog twee jaar 'kwijt' zijn aan studeren. Ik ben echt klaar voor de praktijk. Een deeltijd master of andere vormen van opleidingen is dus een optie. Ik wil dan vooral een master doen waar de nadruk ligt op het marketinggedeelte. Economische psychologie of iets dergelijks. Alleen deze vind ik alleen in voltijd.. Junior strateeg is volgens mij een functie die je als beginner niet zomaar krijgt, dus op welke functies kan ik dan het beste solliciteren om uiteindelijk daar terecht te komen?

Waar ik ook benieuwd naar ben, en deze vraag is vooral mensen in dit vakgebied. Als ik rond me 30ste aan kinderen ga denken, is er ruimte om een stapje terug te doen? Dus dat je 36 uur werkt of iets dergelijks. Of hoort bij deze functie altijd werkweken van 40 - 60 uur? Waardoor je dus genoodzaakt bent om te kiezen tussen carriere of je gezin?

Alle advies is welkom! Want ik ben momenteel echt clueless.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juni 2010, 17:21
Fatima
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Junior strateeg communicatiewereld. Wat doen na HBO?

Ga via google.nl of linkedin.com op zoek naar professionals in het vakgebied. Op een algemeen forum zul je niet zo snel antwoorden krijgen op je vragen.
Let wel: HBO is vaak toch de basis voor een uitvoerende functie en helaas niet voor een leidinggevende functie.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Doen wat een uitdaging is of doen wat je kan? frankdaal Je competenties ontwikkelen 10 23 mei 2011 18:02
Help, ik weet niet wat ik moet doen Kimberly Loopbaanvragen 3 17 februari 2010 15:05
De Twijfelaar twijfelde vertwijfeld (studievraag en carričrekeus) De Denker Opleiding kiezen en volgen 7 12 januari 2010 16:04
ik wil iets heel anders gaan doen, maar wat?! rubbie Loopbaanvragen 2 15 juni 2009 15:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon