Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 april 2016, 18:06
Semmm Semmm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 november 2015
Berichten: 2
Semmm is on a distinguished road
Standaard Ik weet niet wat ik wil

Beste lezers,

Ik zal al veel te lang met een probleem.
Inmiddels ben ik 21 jaar oud en nog steeds weet ik niet wat ik moet gaan doen.
Al vanaf dat ik een keuze moest maken op de middelbare school zit ik hiermee.

Na het behalen van mijn vmbo t diploma "met twee vingers in de neus" ben ik de opleiding ICT beheerder gaan volgen, hiervoor moest je eerst de basis leren.. dus op niveau 3 begonnen.. dit binnen 2 jaar behaald en een diploma ICT medewerker/beheer op MBO niveau 3 behaald. Vervolgens zou ik nog 1,5 jaar niveau 4 moeten volgen om ook hiervoor mijn diploma te behalen.
Echter dit heb ik niet gedaan. Want ik vond het verschrikkelijk, de hele dag achter de computer. Achteraf baal ik hier wel enorm van. Aangezien ik nu met alleen een MBO niveau 3 diploma zit.

Toen ben ik een jaar gaan werken. Verschillende baantjes gehad en na een maandje blijven hangen bij een transport bedrijf, hier moest ik printers configureren, soort van productie werk.
Met de gedachte dat dit tijdelijk was heb ik dit iets langer dan een half jaar volgehouden, want dit was al helemaal niet wat ik mijn leven lang zou willen gaan doen. Maar goed het verdiende mooi geld.

In dat zelfde jaar heb ik ook een behoorlijk dure studiekeuze test of traject gedaan/gevolgd. Hier kwam uit dat mijn interesse lag bij de marechaussee, de sector transport en logistiek of in de creatieve sector. Waarin ik de Marechaussee een zeer vreemde uitkomst vond, totaal geen interesse in.

Vervolgens heb ik mij aangemeld bij de opleiding media, vormgeving en technologie. (MBO 4). (Creatieve sector)
Al langere tijd was ik namelijk bezig met fotograferen. Dit vond en vindt ik nog steeds erg leuk om te doen. Dus besloten om deze opleiding met uitstroomrichting in de fotografie te gaan volgen.
Nu zit ik in het eerste jaar van deze opleiding. En ik merk dat dit ook weer totaal niet mijn ding is. Het kunstzinnige, zweverige gebeuren, het demotiveerd mij echt enorm allemaal.

Dus weer zit ik twijfelen om ermee te stoppen.

Want er spookt ook weer iets totaal anders in mijn hoofd. Een vrachtauto rijbewijs en chauffeurs diploma behalen. Om vervolgens als chauffeur te gaan werken. Dit heeft mij stiekem altijd al erg mooi geleken. Al vanaf zeer jonge leeftijd met mijn vader mee. En ik vond het prachtig.

Maar ik weet niet of ik hier wel verstandig aan doe. Want de verhalen over dit beroep zijn ook zo uiteenlopend. Iedereen in mijn omgeving reageert er anders op als ik erover begin. Verschillende open dagen verbeteren mijn kijk er niet echt op moet ik eerlijk zeggen.

Een "goed betaalde" baan na een goede studie vind ik ook wel belangrijk.
En als ik nu zou stoppen met mijn huidige studie en vervolgens bovenstaande ga doen. Betekend dit dat ik geen MBO 4 diploma heb. Dit zou later wellicht nog van pas kunnen komen mocht ik na een (langere) tijd toch nog een andere studie, "hogere" functie of ander beroep willen beoefenen.

Ik vind het zo enorm lastig en ik kom er maar niet uit. Wat nou als ik weer de verkeerde keuze maak? Moet ik nog 4 jaar doorgaan voor mijn MBO 4 papiertje waardoor ik eventueel nog het HBO op kan.
Of moet ik toch doen waar (hopelijk, want zeker weten doe ik het niet) wel mijn hart naar uit gaat. Het zorgt voor enorm veel stress bij mij.

En het lijkt alsof iedereen het beter weet.

Ik ben immers ook al 21 jaar oud en de tijd begint toch wel een beetje te dringen.

Iemand die raad heeft of andere die ook zoiets soortgelijks hebben meegemaakt? Want alle tips zijn van harte welkom.

Sorry voor het wat te lange verhaal. Maar ik wil het graag duidelijk neerzetten

Groeten,

Sem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2016, 10:34
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Stel je eens voor dat het 10 jaar later is: het is het jaar 2026. Hoe kun je dan naar de afgelopen 10 jaar terug kijken zonder dat je spijt hebt?
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 februari 2021, 19:06
Nelis Nelis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 februari 2021
Berichten: 1
Nelis is on a distinguished road
Standaard

Ik ben zeer benieuwd of je na de afgelopen jaren nog verder bent gekomen hiermee?

Ik heb namelijk hetzelfde en zit te denken aan loopbaanbegeleiding.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,

Niels
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 april 2021, 00:10
Semmm Semmm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 november 2015
Berichten: 2
Semmm is on a distinguished road
Standaard

Hey Niels!

Wat grappig, ik was het bestaan van dit forum vergeten.

Ik heb mijn studie Media, vormgeven en technologie afgerond en ben nu alweer 2 jaar aan het werk als fotograaf in loondienst na een succesvolle eindstage bij het bedrijf waar ik nu dus werk. Wat begon als hobby is dus uiteindelijk mijn werk geworden, helemaal prima dus!

Erg blij met de keuze om mijn opleiding af te maken uiteindelijk.

Waar twijfel jij over?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Net afgestudeerd en loop nu al vast, weet niet wat ik wil! Tichardo Loopbaanvragen 5 20 november 2015 17:45
Hulp bij studiekeuze! Ik weet het echt niet meer. Asvezea Opleiding kiezen en volgen 0 25 april 2015 20:16
Ik weet niet wat ik wil Nickname1 Loopbaanvragen 0 2 september 2014 12:01
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 22:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon