Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 augustus 2020, 17:07
doeterniettoe doeterniettoe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2020
Berichten: 1
doeterniettoe is on a distinguished road
Standaard Wat zouden jullie doen

Ik heb een lastig dilemma, ik werk nu al 9 jaar bij een werkgever, het werk is leuk alleen de meeste collega's zijn trutten die achter de rug om messen in ruggen steken, een belangrijk voordeel is is dat het maar 5 minuten rijden is.
Nu heb ik gesolliciteerd bij een werkgever en ben aangenomen, het is alleen 40 minuten rijden! Opzich was de sfeer prima (na 1 blik bij de rondleiding) Wat zal ik doen? Ik kan maar geen keuze maken! Nieuwe dingen leren is ook nooit weg natuurlijk.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 september 2020, 21:33
Ruud2018 Ruud2018 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 14
Ruud2018 is on a distinguished road
Standaard

Ik zou die 40 minuten rijden ervoor over hebben. Ik rij al 12 jaar 40 min heen en 40 min terug voor een leuke baan.
Mocht ik ergens anders een nog leukere baan vinden ben ik bereid de reistijd te verlengen naar een uur enkele reis.
Ik heb dan ook geen hekel aan autorijden. Ook gebruik ik het moment in de auto om te bellen met mensen om bij te praten of om gewoon voor mezelf de dag door te nemen. Zodat ik bij thuiskomst mijn werk kan laten rusten als ik dat wil.
Ik zou het dus doen. Heerlijk zo’n nieuwe baan met goede sfeer!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 februari 2021, 00:09
Robbert Haaksbergen Robbert Haaksbergen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2021
Berichten: 3
Robbert Haaksbergen is on a distinguished road
Standaard 40 min. rijden naar een baan of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeterniettoe Bekijk bericht
Ik heb een lastig dilemma, ik werk nu al 9 jaar bij een werkgever, het werk is leuk alleen de meeste collega's zijn trutten die achter de rug om messen in ruggen steken, een belangrijk voordeel is is dat het maar 5 minuten rijden is.
Nu heb ik gesolliciteerd bij een werkgever en ben aangenomen, het is alleen 40 minuten rijden! Opzich was de sfeer prima (na 1 blik bij de rondleiding) Wat zal ik doen? Ik kan maar geen keuze maken! Nieuwe dingen leren is ook nooit weg natuurlijk.
Het is puur een persoonlijke keuze, die ervan afhangt hoeveel bezwaar je hebt tegen 40 min. rijden enkele reis. Dit is voor iedereen verschillend. Als je denkt dat je gefrustreerd of ongelukkig gaat worden van 80 min. rijden per dag, dan moet je het zeker niet doen. Jouw geluksgevoel wordt dan niet verbeterd. In dat geval kan je het beste kijken of er ook nog andere opties zijn.

Verder wil ik aangeven dat je zelf bepaalt of je je door je collega's laat 'raken'. Je kan er namelijk ook voor kiezen om mentaal en emotioneel gewoon beter / sterker / wijzer te worden (alles doen wat daarvoor nodig is), zodat het 'gesteek in andermans ruggen', minder impact op je maakt.

Intussen heb je vast al een besluit genomen. Wat heb je besloten?

Met vriendelijke groet,

Robbert Haaksbergen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juni 2021, 10:03
The Rechargery The Rechargery is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2021
Berichten: 7
The Rechargery is on a distinguished road
Standaard

Ik zou onderzoeken welke kernwaarden belangrijk voor je zijn. Kernwaarden zijn die waarden die belangrijk voor je zijn. Zo kan eerlijkheid een kernwaarde zijn, veel geld verdienen ook, of een creatieve functie. Google maar eens op 'lijst met kernwaarden'. Wat je kunt doen om daar meer zicht op te krijgen is uit die lijst alle waarden aanvinken die jou aanspreken, vervolgens maak je uit die lijst een top drie. Zo krijg je zicht op wat voor jou van waarde is in de werk. Als korte afstand tot het werk er bij zit dan weet je dat 40 minuten rijden je waarschijnlijk tegen gaat staan. Succes met je keuze!

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 18 juli 2021 om 19:20 Reden: Handtekening uit inhoud bericht verwijderd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat moet ik doen met een 'gat' in mijn CV Gezellig Sollicitatiebrief en cv 21 17 januari 2013 20:01
Welke beroep sluit aan bij mijn interesses/vaardigheden? Wat wil ik doen?! MeljeuG Loopbaanvragen 9 25 september 2012 11:53
Doen wat een uitdaging is of doen wat je kan? frankdaal Je competenties ontwikkelen 10 23 mei 2011 18:02
Wat moet ik doen?? Jans Loopbaanvragen 1 6 september 2010 19:41
Reageren na afwijzing, wat zouden jullie doen? Moniek Sollicitatiebrief en cv 3 29 augustus 2010 20:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon