Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 24 januari 2011, 19:09
putdus putdus is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2009
Berichten: 33
putdus is on a distinguished road
Standaard

misschien is arbeidsconsulent iets voor je. Mensen die jaren uit de markt zijn weer aan het werk helpen. Kantoorwerk en "buitenwerk"
Met citaat reageren
  #32  
Oud 25 februari 2011, 18:56
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Zucht, helaas nog steeds niets wijzer geworden.

Fulltime thuiswerken is vreselijk maar ik weet uit ervaring dat fulltime op kantoor ook vreselijk is (voor mij dan). Wat blijft er dan over?

Ik zoek een baan op hbo niveau waarbij je niet fulltime op kantoor zit, noch fulltime thuis werkt.

Iemand nog tips?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 25 februari 2011, 19:03
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Misschien een of andere buitendienstfunctie? Ik ken iemand die computerapparatuur repareert en bij de klant zelf op bezoek gaat. Hij zit zelden op dezelfde locatie.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 26 februari 2011, 14:15
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Een buitendienstfunctie is inderdaad een goede optie. Alleen denk ik dan al snel aan een functie zoals accountmanager (verkoper buitendienst). Helaas ben ik niet commercieel en ambieer ik het ook niet om voortdurend bezig te zijn met verkopen (zit niet in me). Ik ben vrij soft.

Vandaar dat ik denk dat journalist een goede optie zou kunnen zijn. Een journalist gaat immers niet op pad om iets te verkopen. Natuurlijk moeten journalisten ook steeds meer commerciëler denken.

Een relatiebeheerfunctie zou ook heel goed bij me passen. Helaas zijn relatiebeheerfuncties altijd in combinatie met verkoop (voor zover ik weet tenminste). Ik denk dat ik goed als visitekaartje van een bedrijf zou kunnen functioneren gezien mijn sociale vaardigheden en persoonlijkheid. Mensen voelen zich snel op hun gemak bij mij.

Bij uitzendbureaus langsgaan heeft volgens mij niet zoveel zin aangezien die vooral vanuit hun eigen aanbod redeneren. Ze gaan kijken of ze hun aanbod kunnen combineren met mijn profiel. Ik kan me niet voorstellen dat uitzendbureaus onafhankelijk advies geven over wat bij mij zou kunnen passen. Maar wellicht vergis ik me. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Als iemand nog meer functies kent waarbij je deels op kantoor zit en deels op pad moet dan hoor ik het graag. Het liefst in combinatie met het buitenland (Spaanstalige landen). Gezien mijn passie voor het Spaans en Latijns-Amerika is het wellicht een idee om een tijdje in Latijns-Amerika te gaan wonen. Eigen trekt me dat nog wel het meest. Alleen wat ga ik daar dan voor werk doen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #35  
Oud 27 februari 2011, 01:41
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Bij uitzendbureaus langsgaan heeft volgens mij niet zoveel zin aangezien die vooral vanuit hun eigen aanbod redeneren. Ze gaan kijken of ze hun aanbod kunnen combineren met mijn profiel. Ik kan me niet voorstellen dat uitzendbureaus onafhankelijk advies geven over wat bij mij zou kunnen passen. Maar wellicht vergis ik me. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Natuurlijk zijn niet alle uitzendbureaus even goed, maar ik heb er goede ervaringen mee. Toen ik reageerde op een vacature van Randstad, nodigde mijn huidige contactpersoon me uit voor een gesprek waarin hij echt tot op de bodem probeerde uit te zoeken wie ik was en wat mij dreef, en dit is de persoon die me uiteindelijk werk heeft weten te bezorgen.

Ik zou zeggen: "niet geschoten is altijd mis". Ga eens langs bij de uitzendbureaus bij jou in de buurt. Laat duidelijk blijken dat je advies nodig hebt over wat voor banen bij je wensen en persoonlijkheid passen. Een goed bureau zal je helpen. Uiteraard zullen ze proberen je te koppelen aan functies in hun bestand, maar je bent niet verplicht ze aan te nemen.

Succes!
Met citaat reageren
  #36  
Oud 15 maart 2011, 17:49
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Vandaag bij twee uitzendbureaus langsgeweest. Zoals ik vooraf al had verwacht zonder resultaat. Uitzendbureaus bieden vaak kantoorbanen of minder geschoolde banen (b.v. productie, callcenter, verhuizen, koerier) aan. Het aanbod kantoorbanen bestaat veelal uit inkoop, verkoop, administratie of financieel.

Daarnaast redeneren uitzendbureaus vanuit hun eigen winkel. Logisch ook, want een uitzendbureau is geen filantropische instelling maar een bedrijf dat geld wil verdienen door werk te verkopen.

Het blijft lastig om interessante functies te vinden waarbij je niét fulltime op kantoor zit. En verkoop buitendienst is geen optie.

Het enige waar ik aan blijf denken is journalistiek. Anderzijds, zijn er ongetwijfeld voldoende interessante banen waarbij je niet fulltime op kantoor/ achter de computer zit. Probleem is dat ik die functies niet ken. Het devies lijkt te zijn: zoeken en netwerken.

Open sollicitaties en oriënterende gesprekken bij organisaties zijn ook een optie.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 15 maart 2011, 21:37
selfje selfje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 23
selfje is on a distinguished road
Standaard

hoi Roque Santa Cruz,
misschien trap ik hier een open deur in, maar een managementfunctie in de zorg?
ik zag er pas geleden een voorbij komen, daar vroegen ze heao voor...
ik kan het alleen niet rijmen met je affiniteit voor Spaans (tenzij je dat beroep in een Spaanstalig land gaat uitoefenen )
Je hebt natuurlijk wel affiniteit nodig met de doelgroep. je zit niet hele dagen op kantoor en je hebt zeer diverse werkzaamheden.
succes!
Met citaat reageren
  #38  
Oud 16 maart 2011, 20:44
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Maar een managementfunctie is toch ook veelal op kantoor? Of wat moet ik me voorstellen bij een managementfunctie zoals zorgmanager?

Ik heb een aantal belangrijke eisen:
- niet fulltime op kantoor (het liefst zo min mogelijk!);
- zeker niet fulltime achter de computer;
- afwisseling;
- uitdaging.

Ik gruwel van de gedachte om 40 uur per week opgesloten te zitten op een kantoor.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 16 maart 2011, 21:05
selfje selfje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 23
selfje is on a distinguished road
Standaard

haha, ik zou ook gruwelen van die gedachte haha

ik kan alleen vertellen hoe zorgmanagers zijn bij de instelling waar ik werk

de meesten beginnen hun dag met mails beantwoorden, en dan is het vaak ook druk met telefoontjes, dat is vaak het eerste uur van de dag. dus dan zit je idd achter de computer, maar je moet ook zorgvergaderingen bijwonen van je personeel, dus je bent op de groep als de cliënten wegzijn, tijdens die vergadering geef je dingen door die in het mt (managers overleg) besproken zijn. Je regelt dingen als contracten met je medewerkers, soms heb je gesprekken met ze, dat varieert van sollicitatiegesprekken tot "help ik ben vastgelopen" gesprekken. je bewaakt het budget van de groepen die onder je vallen. dit budget heb je overigens ook zelf opgesteld en kun je in bepaalde gevallen overheen gaan, dat bepaal jij, jij bent de baas Sommige managers vinden het niet alleen belangrijk om te weten wat er in het team leeft, maar ook wat er bij de cliënten leeft, dus bij sommige zorgmanagers mogen er cliënten op de koffie komen, dit wordt vaak door beide partijen als positief ervaren. ook kunnen er cliënten bij je binnenlopen, daar de deur meestal openstaat. In bepaalde gevallen ga je ook in gesprek met wettelijk vertegenwoordigers, vooral als het op de groep uit de hand gelopen is, meestal door verwachtingen van wettelijk vertegenwoordigers, die in de praktijk niet haalbaar of wensbaar zijn. Je wordt ook gebeld door de groepen als er een cliënt is weggelopen, in het ziekenhuis ligt of overleden is. dat bellen is ter kennisgeving.
Je werkt soms ook bereikbaarheidsdiensten, dat als er 's nachts of in het weekend een calamiteit is, dat men je kan bellen en dat jij dan een luisterend oor biedt en samen een oplossing zoekt. (je hoeft er niet heen, je kan het gesprek vanuit je bed voeren ) of bijvoorbeeld toestemming geeft voor de inzet van extra personeel. Deze functie zit ingeschaald in schaal 50 en 55 van de cao gehandicaptenzorg.

ik weet van andere instellingen dat de manager ook vaak bepaalde overeenkomsten tekent met cliënten.

Dat tickt vast een paar boxes:
-je zit niet fulltime op je kantoor of achter de computer
-het lijkt mij een erg afwisselende baan
en er zit volgens mij ook wel een uitdaging in.

ik hoop dat ik de functie een beetje duidelijker heb kunnen maken voor je


EDIT:
een fulltime functie in de zorg is vaak 36 uur, ipv 40 uur in het bedrijfsleven
Met citaat reageren
  #40  
Oud 16 maart 2011, 21:41
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de uitgebreide informatie. Ik heb nu een veel beter beeld van het werk van een zorgmanager.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 09:46
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon