Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 april 2014, 17:37
chantal1990 chantal1990 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 1
chantal1990 is on a distinguished road
Standaard Welke opleiding Officemanagement? Schoevers/LOI?

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Even kort wat over mijzelf: Ik ben 23 jaar en woon in regio Utrecht. Ik werk nu twee jaar fulltime als commercieel assistent op de afdeling inkoop bij een groothandel.

Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een opleiding Officemanagement. ik heb de secretaresse opleiding van Schoevers afgerond. Ik vond het een leuke en nuttige opleiding en wil hier zeker verder in, maar dan op een hoger niveau. Vandaar mijn keuze voor HBO Officemanagement.

Misschien kan iemand mij wat advies geven? Ik twijfel namelijk tussen twee opleidingen:

- Schoevers HBO Officemanagement Professional (hiervoor moet ik eerst de opleiding managementassistent van Schoevers doen)
- LOI HBO Bachelor Officemanagement

Het voordeel van Schoevers is dat het goed staat aangeschreven. Ik heb ervaring met Schoevers en vind de lesstof en trainingsdagen goed. Nadeel is dat het geen erkende HBO opleiding is (niet geaccrediteerd door NVAO). De opleiding duurt twee jaar, zonder stage. Je behaalt wel een diploma, maar dus geen officiële bachelor.

Met LOI is het precies het tegenovergestelde. LOI staat minder goed aangeschreven dan Schoevers. De opleiding is daarentegen wel geaccrediteerd, en je kan je bachelor behalen. (Titel Bachelor of Business Administration). De opleiding duurt 4 jaar en je moet stage lopen.

Qua kosten schelen de opleidingen niet zo veel. LOI is natuurlijk veel uitgebreider omdat je ook 2 jaar langer les hebt. Het is nog even de vraag of mijn werk zou mogen meetellen als stage voor LOI. Schoevers heeft wel een erkende opleiding, de Asociate Degree, maar dat wordt voor mij echt te prijzig (ruim 21.000 euro tegenover de 10.000 euro voor bovengenoemde opleidingen).

Nu is mijn vraag aan jullie, welke opleiding zouden jullie doen en waarom? Waar hechten werkgevers meer waarde aan, een bachelor of de naam van Schoevers? Word je met een bachelor van LOI wel serieus genomen? Is de HBO opleiding van Schoevers nuttig zonder 'officieel papiertje'? Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 april 2014, 10:42
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Misschien kan iemand mij wat advies geven? Ik twijfel namelijk tussen twee opleidingen:

- Schoevers HBO Officemanagement Professional (hiervoor moet ik eerst de opleiding managementassistent van Schoevers doen)
- LOI HBO Bachelor Officemanagement
Schoevers staat inderdaad nog altijd goed aangeschreven. Het instituut biedt kleinschalig onderwijs met veel persoonlijke aandacht. Ook hebben ze een uitgebreid netwerk wat natuurlijk heel handig is om na je afstuderen een baan te vinden. Nadeel is inderdaad dat het geen officieel erkend diploma oplevert.

De bacheloropleiding Officemanagement van LOI levert je aan het einde van de rit daarentegen wel een officieel erkend diploma op, maar de vraag is of je die eindstreep wel haalt. Het onderwijs is vooral digitaal en niet klassikaal. Dat is natuurlijk heel flexibel, maar wanneer je even iets niet begrijpt of gewoon geen zin hebt om iets te doen, is er niemand die jou het even 1 op 1 uitlegt of jou een schop onder je kxxx geeft. Om een studie via een afstandsopleider vol te houden heb je bijzonder veel doorzettingsvermogen en wilskracht nodig. Voor de studie staat vier jaar, maar neem van mij aan dat dit er minstens vijf worden. In het reguliere hbo-onderwijs haalt slechts 60% binnen vijf jaar het diploma. En het vervelende is: als je na twee jaar besluit te stoppen omdat je de puf niet meer kunt opbrengen, heb je helemaal niets. Twee jaar studie heeft geen waarde op de arbeidsmarkt. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar staar je niet blind op die titel. Voordat je die hebt, moet je een lange, loodzware weg afleggen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2014, 20:50
Mirriepirrie Mirriepirrie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 april 2014
Berichten: 6
Mirriepirrie is on a distinguished road
Standaard

Hee meid!
Ik heb zelf gedacht aan de opleiding Office Management bij Schoevers. Zoals je al zegt, erugg prijzig! Ik ben toen bij de open avond geweest en heb even geluisterd naar het algemene praatje van Schoevers. Als ik jou was, zou ik duidelijk voor Schoevers gaan. Ze bieden je namelijk een baangarantie: als je op de site kijkt zie je dat je na de opleiding al een contract aangeboden krijgt. Ik weet dit niet meer precies, moet je maar eventjes terugzoeken.
Zoals hierboven al gezegd is, is LOI nogal pittig qua doorzettingsvermogen. Bij Schoevers wordt je serieus je jaar doorgesleurd. Het is zelfs zo dat als je straks een baan hebt, je Schoevers nog steeds kunt bellen met je problemen. Ik vond dat zelf wel een nadeel: ik hou er van om mijn eigen gang te gaan. Bij Schoevers kun je dat wel, maar je wordt wel extreem veel bekeken! Ze houden je zo goed in de gaten dat als je één vak een beetje verkloot je direct 3 gesprekken op de agenda hebt staan. Als jij hier veel behoefte aan hebt, zou ik zéker niet voor LOI gaan. Als je denkt dat jij een prima doorzettingsvermogen hebt zou ik gaan voor LOI. Succes met je keuze!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 april 2014, 21:40
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Schoevers: al decennia lang het sterkste merk qua secretaresse-opleiding.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar welke opleiding of cursus? Assistente Opleiding kiezen en volgen 1 23 november 2012 23:50
Welke opleiding tot medisch secretaresse? Shadow Opleiding kiezen en volgen 3 18 maart 2011 15:56
Welke DTP-opleiding? Sandy Opleiding kiezen en volgen 6 30 april 2010 06:24
Help welke opleiding moet ik gaan volgen? Theresa Opleiding kiezen en volgen 1 21 januari 2010 22:00
Welke opleiding pas bij mijn functie nahpets Opleiding kiezen en volgen 8 6 oktober 2008 11:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon