Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 20 juni 2010, 16:46
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard Reizen, Spaans, Latijns Amerika

Al jarenlang worstel ik met het vinden van werk dat ik écht leuk vind. Ik heb commerciële economie (marketing) gestudeerd maar dat vind ik totaal niet interessant. Nu werk ik vanuit huis als Web Content Schrijver. Dit werk vind ik bijzonder eentonig en vooral erg eenzaam. Op zich vind ik het wél leuk om artikelen/ berichten te schrijven. Op dit moment doe ik dat de hele dag achter de computer, zonder enige afwisseling. Vooral het feit dat ik de hele dag achter de computer bevalt me totaal niet.

Tot dusver heb ik alleen nog maar kantoorbanen gehad en dat is me erg slecht bevallen. Sowieso vind ik 't vreselijk om de hele dag op één en dezelfde plek te werken. Deels op kantoor vind ik geen probleem, maar alleen maar op kantoor vind ik een pijniging. 8 uur per dag, 40 uur per week achter de computer is voor mij een ware straf!

Mijn droombaan is gerelateerd aan reizen, talen en Latijns Amerika. Spaans is absoluut mijn passie en die taal beheers ik inmiddels vrij goed. Ik ben zelfs bereid om (tijdelijk) in Latijns Amerika te gaan wonen. Een ander sterk punt zijn mijn sociale vaardigheden: ik kan goed met mensen omgaan en ik ben prettig in de omgang. Is het mogelijk om werk te vinden dat hieraan gerelateerd is? Of is dat té idealistisch/ dromerig?

Al jarenlang probeer ik werk te vinden dat ik leuk vind. Ik overweeg nu om de deeltijdopleiding journalistiek te gaan doen. Helaas is de arbeidsmarkt zeer ongunstig voor journalisten. Er is steeds minder werk voor steeds meer journalisten (afgestudeerde journalisten + werkloze journalisten). Daarom vraag ik me af of het verstandig is om journalistiek te gaan studeren.

Een gemiddelde journalist werkt doorgaans niet alleen maar op kantoor. Afwisseling, vooral voor wat betreft werkplek, is voor mij enorm belangrijk. Een baan waarbij ik niet alleen maar kantoor zit zou al een verademing zijn.

Functies zoals als reisinkoper of account manager zie ik niet zitten omdat ik daarvoor te weinig commercieel ingesteld ben. Bovendien spreken dat soort functies mij ook niet aan. Het kan toch niet zo zijn dat anno 2010 ál het werk commercieel en op kantoor is?

Ik ben benieuwd of iemand mij op andere functies (ander werk) kan attenderen. Of op een andere manier kan adviseren/ helpen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
spaans


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 12:34
Sollicitatie junior adviseur Latijns Amerika - heel graag commentaar jolein Sollicitatiebrief en cv 3 15 juni 2007 00:06
Sollicitatiebrief lerares Spaans lunafret Sollicitatiebrief en cv 4 27 september 2006 10:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon