Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 september 2011, 12:09
voetbaldier voetbaldier is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 1
voetbaldier is on a distinguished road
Standaard Ongelukkig met mijn werk

Ik zit eigenlijk met een probleem en ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken. De laatste weken ga ik steeds meer met tegenzin naar mijn werk, maar het lastige is dat ik niet precies weet waarom. Waarschijnlijk een combinatie van dingen. Ik heb op de havo gezeten en ben daarna twee hbo-opleidingen gaan doen, maar heb ze geen van beide afgerond. Ik ben er erg down van geweest, omdat ik nu, met alle respect, misschien wel voor de rest van mijn leven baantjes moet gaan doen die niet bij me passen.

Ik werk nu een paar maanden in een boekwinkel en snap dat ik ergens niet moet zeiken, omdat er genoeg mensen zijn die niet eens werk hebben. Maar ik ga nu bijna altijd met tegenzin, ik denk dat dit de belangrijkste redenen zijn:

* Veel werk is eentonig en geestdodend
* Soms is er niks te doen, de tijd duurt dan echt heel lang
* Nogal chaotische collega's
* Nooit geen complimenten, voel daardoor eigenlijk geen waardering

Maar de vraag voor mij is eigenlijk, is er voor mij wel een goed alternatief? Misschien is voor een baas werken wel niks voor mij, het lijkt me heerlijk om van niemand afhankelijk te zijn en alles op m'n eigen manier te kunnen doen. Daarnaast ben ik bij mijn vorige baantjes ook niet echt tevreden geweest of er was een hoop gezeik met uitbetalen. Een baan als koerier ofzo lijkt me wel leuk, maar ik hoorde al van verschillende mensen dat je daar vrijwel altijd hard mee genaait wordt. Dan werk je 8 uur en krijg je er 5 uitbetaald. Ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 september 2011, 13:56
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Maar de vraag voor mij is eigenlijk, is er voor mij wel een goed alternatief? Misschien is voor een baas werken wel niks voor mij, het lijkt me heerlijk om van niemand afhankelijk te zijn en alles op m'n eigen manier te kunnen doen.
Als freelancer kan ik je vertellen dat het heerlijk is om eigen baas te zijn, maar dat het niet zo is dat je van niemand afhankelijk bent en je eigen gang kan gaan. Dat wordt vaak gedacht, maar dat is echt niet zo. Je hebt wel degelijk met anderen te maken, denk maar aan opdrachtgevers. Oke, wanneer je in een nichemarkt zit, kun je je misschien rare karaktertrekken en malle eigenaardigheden veroorloven, maar in zijn algemeenheid heb je wel degelijk rekening te houden met de wensen en verwachtingen van je klanten. Als jij niet bevalt, gaan ze wel naar een ander. Ik raad je aan om eens goed te onderzoeken hoe jouw ideale baan en werkomgeving eruitziet. Wellicht kun je een deeltijdopleiding oppakken om alsnog een hbo-diploma te behalen. Daarmee vergroot je wel je mogelijkheden.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 september 2011, 16:40
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Als je echt alles op je eigen manier wilt doen kun je het beste kunstenaar worden. De rest van ons heeft zich gewoon te richten naar wat de klant of de baas vraagt
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 september 2011, 23:25
putdus putdus is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 december 2009
Berichten: 33
putdus is on a distinguished road
Standaard

Maar als je een deeltijdopleiding wilt gaan doen, moet je in het tweede of derder jaar werkzaam zijn in de juiste branche waarvoor je die opleiding doet. Of je moet een half jaar stage lopen in de juiste branche. Het probleem is echter dat weinig bedrijven je aannemen, aangezien je alleen havo hebt en in een boekhandel hebt gewerkt. Zelf loop ik ook tegen dit probleem aan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 september 2011, 11:26
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Het probleem is echter dat weinig bedrijven je aannemen, aangezien je alleen havo hebt en in een boekhandel hebt gewerkt.
Ik proef in je reactie een beetje frustratie over je eigen situatie, putdus. Het is vervelend dat het bij jou niet wil lukken, maar dat wil niet zeggen dat dit ook voor voetbaldier geldt. Het is bijvoorbeeld erg afhankelijk van de sector waarin je werkzaam wilt zijn.

Overigens ben ik nu wel nieuwsgierig geworden naar jouw situatie. Vertel er eens iets meer over, wellicht kunnen we je helpen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
Ben reuze ongelukkig op mijn werk Jufnaatje Loopbaanvragen 14 18 november 2009 12:47
van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan? Amber9 Loopbaanvragen 3 11 juli 2008 11:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon