Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 september 2009, 17:03
Leonie000 Leonie000 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 1
Leonie000 is on a distinguished road
Standaard Wie wil mijn sollicitatiebrief checken? Ik vind vooral het begin lastig

Ik solliciteer eigenlijk naar twee functies maar weet niet hoe ik dit het beste kan doen.. Alvast bedankt voor degene die me wilt helpen!


xxx

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik mijn interesse kenbaar maken naar de functie ‘’Front-office’’ en/of ‘’Human Resources’’ binnen uw hotel. Graag zou ik mijn capaciteiten willen inzetten en uitbreiden binnen uw organisatie.

De reden dat ik u een open sollicitatie stuur is omdat ik opzoek ben naar een geschikte werkplek om fulltime aan de slag te gaan. Ik ben onlangs afgestudeerd aan Hogeschool Tio te Utrecht. Op deze school heb ik de opleiding ‘’Hotelmanagement’’ op mbo niveau 4 gevolgd. Gedurende deze opleiding ben ik er 100% zeker van geworden dat dit echt mijn passie is. De keuze voor uw hotel is ontstaan door het feit dat gastvrijheid bij u in een hoog vaandel staat. En dit is iets waar ik voor sta en waar ik ook veel voldoening en plezier uit haal.

In de afgelopen jaren ben ik naast mijn studie met veel plezier werkzaam geweest in verschillende restaurants/bedrijven binnen één organisatie. Hierdoor heb ik veel ervaring kunnen opdoen op veel gebieden die thuis horen in de horeca. Nu ben ik klaar voor een nieuwe uitdaging en kies ik voor het echte hotelwezen. Nieuwe taken zie ik als een uitdaging en maak ik mij snel eigen.

U mag van mij een spontane, flexibele en toegewijde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken. Ook heb geen problemen met avond en/of weekend diensten. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik een echte doorzetter ben en zeer leergierig ben, dit uit zich vooral in het feit dat ik dit schooljaar begonnen ben met de deeltijd opleiding ‘’Personeel en Arbeid’’ aan de Hogeschool van Utrecht.

Ik hoop dat mijn brief voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek en ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Xxx

xxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 september 2009, 13:19
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief checken? Ik vind vooral het begin lastig

Hoi Leonie,

Je brief roept veel vragen op. Ik zet ze even voor je op een rijtje.
  1. Je schrijft dat je op zoek bent naar een functie 'Front-office' of 'Human Resources'. Dat zijn geen functies, maar afdelingen. Geef duidelijker aan wat voor soort werk/functie je ambieert.
  2. Je geeft aan dat hotelmanagement echt 100% passie is, maar vervolgens schrijf je dat je bent begonnen aan een hbo-opleiding Personeel & Arbeid. Zoals je het nu brengt, is die opleidingskeuze niet geheel logisch.
  3. Daarnaast geef je aan dat je fulltime wilt werken en dat je geen problemen hebt met avond- en weekenddiensten. Dat klinkt hartstikke mooi, maar vervolgens schrijf je dat je ook nog een deeltijdopleiding volgt. Je zult toch ook naar school moeten en moeten studeren?
Citaat:
Geachte heer/mevrouw, Richt je brief altijd aan iemand. Als je de naam van degene aan wie je de sollicitatie niet weet, is het verstandig om even te bellen naar het bedrijf om te vragen aan wie je de sollicitatie moet richten. Dat getuigt van initiatief en wie weet, volgt er wel een aardig gesprek, waardoor je al een streepje voor hebt op andere kandidaten.

Hierbij wil ik mijn interesse kenbaar maken naar de functie ‘’Front-office’’ en/of ‘’Human Resources’’ Dit zijn geen functies, maar afdelingen. binnen uw hotel. Graag zou ik mijn capaciteiten willen inzetten en uitbreiden binnen uw organisatie.

De reden dat ik u een open sollicitatie stuur, is omdat ik opzoek (dit zijn twee woorden) ben naar een geschikte werkplek om fulltime aan de slag te gaan. Ik ben onlangs afgestudeerd aan Hogeschool Tio te Utrecht. Op deze school heb ik de opleiding ‘’Hotelmanagement’’ op mbo niveau 4 gevolgd. Gedurende deze opleiding ben ik er 100% zeker van geworden dat dit echt mijn passie is. De keuze voor uw hotel is ontstaan door het feit dat gastvrijheid bij u in een hoog vaandel staat. u gastvrijheid hoog in het vaandel heeft staan. En dit is iets waar ik voor sta en waar ik ook veel voldoening en plezier uit haal.

In de afgelopen jaren ben ik naast mijn studie met veel plezier werkzaam geweest in verschillende restaurants/bedrijven binnen één organisatie. Hierdoor heb ik veel ervaring kunnen opdoen opgedaan op veel gebieden die thuis horen thuishoren in de horeca. Nu ben ik klaar voor een nieuwe uitdaging en kies ik voor het echte hotelwezen. Nieuwe taken zie ik als een uitdaging en maak ik mij snel eigen.

U mag van mij een spontane, flexibele en toegewijde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken. Ook heb ik geen problemen met avond- en/of weekenddiensten. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik een echte doorzetter ben en zeer leergierig ben, dit uit zich vooral in het feit dat ik dit schooljaar begonnen ben met de deeltijdopleiding ‘’Personeel en Arbeid’’ quotes mogen weg aan de Hogeschool van Utrecht Hogeschool Utrecht.

Ik hoop dat mijn brief voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek en ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Xxx

xxx
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon