Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 augustus 2011, 16:31
aaartie aaartie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 3
aaartie is on a distinguished road
Angry Advies voor sollicitatiegesprek telefoniste/receptioniste?

hallo iedereen

[B]Heb een vraagje.?
Is er iemand die mij kan helpen met sollicitatiegesprek voor telefoniste/receptioniste.? Ik heb net mij opleiding afgerond telefoniste/receptioniste.En ben al enige tijd druk bezig met solliciteren,maar ik heb geen ervaring in die richting,dan is solliciteren ook moelijk.
En eidelijk had ik vorig week een solicitatie gesprek bij een call center,na vele sollicitatie briefen sturen.Maar helaas is het niks geworden,vond het heel moelijke vragen wat ze stelden.Op sommige vragen wist ik het antwoord ook niet vond het zo jammer uiteindelijk.

Is iemand die zo iets ook heeft meegemaakt.?
Is iemand die mij een beetje advies kan geven.?
A.U.B vind het zo moelijk die sollicitatie gesprekken

alvast bedank.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 augustus 2011, 14:45
JV80 JV80 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 24
JV80 is on a distinguished road
Standaard

Hier op carrieretijger vind je vast wel al wat tips hoe je een gesprek in dient te gaan, verder zou je ook het bedrijf waar je gaat solliciteren eerst van te voren goed kunnen bestuderen. Als receptioniste/telefoniste moet je in bezit zijn van bepaalde vaardigheden die je niet uit een boekje haalt, probeer deze goed voor jezelf te onderbouwen. Met welke vragen had je moeite tijdens het gesprek?

Groetjes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 augustus 2011, 15:15
aaartie aaartie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 3
aaartie is on a distinguished road
Standaard bedank voor je reactie

hoi

Ze vroegen van,waarom wil u bij dit bedrijf werken.?
En twee beste eigenschappen, en slechte.?
Over mij opleiding.?
Waarom wil u deze baan.?
Hoe gaat u om met problemen.?
Er waren nog meer vragen die ze stelden, maar ik weet eve niet die andere.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 augustus 2011, 19:26
JV80 JV80 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 24
JV80 is on a distinguished road
Standaard

Als je gaat solliciteren bij een bedrijf wordt er van je verwacht dat je (globaal) weet wat het bedrijf doet, als tip: verdiep je in het bedrijf via internet. Zo kan je dan ook beter aangeven waarom je er wil werken. Wat betreft je goede en slechte eigenschappen, maak een lijstje van de goede en de slechte eigenschappen op papier en kijk er nogmaals overheen voordat je gaat solliciteren, deze vraag komt namelijk (bijna) altijd op ieder gesprek. Over je opleiding kan je heel veel vertellen, vertel daarbij vooral waarom je deze functie wilt uitoefenen (bijv. dienstverlenend, visitekaartje).

Solliciteren is een vak apart en vraagt/eist een goede voorbereiding. Hier op carrieretijger kan je eens kijken naar de vragen die meestal tijdens een gesprek naar voren komen, hier kan je in een Worddoc. al eens wat gaan spelen met je antwoorden, houd ze wel overzichtelijk zodat je ze niet vergeet tijdens een gesprek en blijf vooral dicht bij jezelf.

Succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 augustus 2011, 11:32
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Het beste kan je van te voren een lijstje maken, dit zijn de standaard vragen die je hoort te beantwoorden, Waarom wil je hier werken, noem je beste en slechtste eigenschappen etc. Je korte motivatie staat al in de brief, je maakt een lijstje met 5 goede eigenschappen en 5 slechte eigenschappen. Hoe is je probleemoplossend vermogen? Schiet je snel in de stress, kan je je aanpassen/flexibel zijn? Werk je juist goed onder stress etc. Geef daar ook voorbeelden bij. Kwestie van goed voorbereiden.

Groet, Eveline
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 augustus 2011, 17:33
Marleenmorena Marleenmorena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 13
Marleenmorena is on a distinguished road
Standaard

Als je moeite hebt om goede en slechte eigenschappen van jezelf te benomen laat dan een paar mensen in je omgeving (ouders,broer/zus, vriendin, of iemand van je opleiding) wat goede en slechte eigenschappen van jou noemen en vraag ze ook om toelichting! Dit heb ik vaak gedaan en je kan daardoor beter uitleggen waarom je ergens goed of slecht in bent. Ook kijken anderen vanuit een heel ander perspectief naar jou dan jijzelf, dat geld ook
voor de persoon waar je het gesprek mee hebt.
Vragen als wat weet je over ons bedrijf, waarom wil je hier werken, waar zie je jezelf over 5 jaar krijg je in elke sollicitatie dus denk daar goed over na voor je op gesprek moet. Als je antwoorden hebt op dit soprt vragen ben je zekerder van jezelf en straal je dat ook uit. En vergeet niet dat de persoon waarmee e in gesprek gaat al binnen 5 sec een eerste indruk van jou heeft dus uitstraling, verzorgdheid, een lach op je gezicht, mensen aankijken, schone nagels etc zijn net zo belangrijk als wat je zegt! Als het hier al
Mis gaat maakt het daarna niet meer uit hoe het gesprek gaat, je kan maar 1 keer een 1ste indruk maken. Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 december 2011, 22:25
Shadowz Shadowz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2011
Berichten: 13
Shadowz is on a distinguished road
Standaard

Bel van tevoren voor extra informatie. Dan kan diegene al horen hoe je overkomt aan de telefoon. Of je ervaren bent of niet maakt dan niet uit, maar wel hoe je stem klinkt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 juli 2013, 16:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Reactie

Beste Aartie,

Hopelijk heb je inmiddels het werk gevonden dat je leuk vindt.
Zo niet, dan hoop ik dat je iets hebt aan mijn reactie. Je geeft aan dat je moeite had met de vragen die ze stelden tijdens het gesprek.

Een goede voorbereiding is het halve werk. In de reacties hierboven wordt al gezegd dat je een stuk zekerder overkomt als je weet waar je voor gaat en waarom je dat doet.

Ik wil er eigenlijk alleen het volgende aan toevoegen:

-Als je je goede en je slechte eigenschappen kent, bedenk dan bij de slechte eigenschappen wat je in je huidige/vorige baan hebt gedaan om hier verbetering in aan te brengen. Een voorbeeld:

Ik kan soms nogal chaotisch te werk gaan, maar door een cursus time-management bij één van mijn vorige werkgevers heb ik geleerd hier verbetering in aan te brengen.

Hiermee geef je bij een slechte eigenschap aan hoe je ermee om gaat en heb je er gelijk een goede variant aan geplakt: namelijk dat je bereid bent om te leren.

-Als je op advies van één van mijn voorgangers naar een bedrijf belt, bel dan op met een lach. Ik kan me goed voorstellen dat het opbellen misschien voor wat zenuwen zorgt en lachen het laatste is waar je aan denkt. Echter, door je mondhoeken te krullen en aan iets positiefs te denken verandert onbewust je stemgeluid en dit komt je alleen maar ten goede.

Omdat je bij het aangegeven gesprek nogal onvoorbereid op pad ging, is het misschien handig om ook bij dit telefoongesprek een lijstje te maken met bijvoorbeeld drie vragen over de functie.

Vragen die je bijvoorbeeld kunt stellen zijn vragen naar aanleiding van de vacature:

- Zijn de werkdagen bespreekbaar? (bij een parttime functie waarin het antwoord op deze vraag nog niet in de vacature staat aangegeven)
- In de vacature wenst u een afgeronde MBO-opleiding. Deze heb ik niet, maar ik heb wel toonbare ervaring in de te vervullen functie. Kan ik alsnog mijn brief sturen?

Of overige vragen, die niet direct iets te maken hebben met het werk dat je gaat doen:

- Ik woon in een dorp/stad nét buiten de door u opgegeven gewenste reisafstand. Vormt dit een probleem?
- Ik heb geen eigen vervoer en reis voornamelijk met het openbaar vervoer. Is er een treinstation/bushalte vlak bij uw bedrijf?

Het antwoord op de laatste vraag kun je ook via internet opzoeken, maar de mensen die er werken kennen de omgeving en kunnen je misschien net even beter op weg helpen.
Bovendien scheelt het je een hoop tijd door het bovenstaande soort vragen te stellen. Krijg je namelijk een 'nee' op je vragen, dan heb je jezelf in ieder geval de tijd bespaard een sollicitatiebrief te schrijven.

Heel veel succes, op je werk of in een nieuwe sollicitatiepoging.


Met vriendelijke groet,

Ingrid de Vries
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief + cv, telefoniste/receptioniste, aub nakijken Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 3 19 juli 2013 16:43
Primago Advies stopt met advies op het forum Primago advies Over Carrièretijger 17 17 juni 2009 10:26
Open sollicitatie telefoniste/receptioniste Rooibosje Sollicitatiebrief en cv 2 23 juni 2008 16:33
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste accountantskantoor --> graag beoordelen Justme75 Sollicitatiebrief en cv 3 12 maart 2007 23:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon