Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 oktober 2010, 20:26
jinthie jinthie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2009
Berichten: 7
jinthie is on a distinguished road
Smile Carrièreswitch na 25 jaar secretaresse in de gezondheidszorg

Beste forumlezers,

Ik ben 45 jaar en werk alweer ruim 25 jaar als secretaresse in de gezondheidszorg. Het secretaressevak staat mij de laatste jaren steeds meer tegen en ik merk heel duidelijk dat ik toe ben aan iets anders. Ik denk dat dit komt doordat ik zelf veranderd ben, vroeger was ik nl. erg dienstbaar en wilde ik alleen maar anderen helpen. Dat laatste geldt nog steeds, maar het dienstbare is er inmiddels wel af. Ik pieker me suf in welke functie (MBO/HAVO) ik het best mijn ervaring zou kunnen toepassen, anders dan nog steeds te blijven kiezen voor het voor mij bekende (en veilige) secretaressevak. Het liefst werk ik in een zelfstandige functie, waarbij ik een eigen takenpakket heb. Het werken binnen de gezondheidszorg bevalt mij nog wel steeds prima. Ben benieuwd naar jullie tips en/of ervaringen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 oktober 2010, 18:40
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard

Dag Jinthie,

het is lastig om op basis van deze informatie jouw vraag te beantwoorden. Bij de keus voor een andere baan/ carriereswitch komt veel meer kijken dan alleen een opleiding en werkervaring. Het is ook ( en vooral ) belangrijk om te kijken waar je interesses liggen, wat je gedaan hebt naast je werk waar je graag mee verder wilt en ook naar jouw persoonlijke kwaliteiten. Je kunt overwegen een loopbaantraject te starten. Een loopbaantraject is een investering maar het is de investering eigenlijk altijd wel waard. Je moet/ mag tenslotte nog ruim 20 jaar werken. Het is dan wel belangrijk dat dat werk is waar je plezier aan hebt en dat bij je past.
Op internet staan vele loopbaanbegeleiders. Zoek er één bij jou in de buurt en waar je een goed gevoel bij hebt.
Veel succes!
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 oktober 2010, 21:19
jinthie jinthie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2009
Berichten: 7
jinthie is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je antwoord! Ik zat al met de gedachte te spelen om iets dergelijks in gang te gaan zetten, een/of meer bezoeken aan een arbeidspsycholoog of een loopbaancoach zou wellicht wat meer helderheid kunnen verschaffen.
De carriereswitch is overigens niet het enige wat mij zorgen baart.

In mijn huidige functie heb ik erg te maken met "heilige huisjes" en merk ik dat deze door mijn 2 collega-secretaresses erg beschermd worden. Als gevolg wordt mijn functioneren nu door deze twee dames in twijfel getrokken en hebben zij hun twijfels in een aantal concrete voorbeelden al zonder overleg met mij neergelegd bij mijn leidinggevende. Die nu uiteraard bevooroordeeld is, want zelf heeft zij absoluut geen beeld van mijn functioneren. Met het einde van mijn jaarcontract in zicht is het wel heel erg toevallig dat mijn collega's dit juist nu hebben gedaan. Het doet vermoeden dat er meer aan de hand is (ik vorm wellicht een bedreiging) dan dat zij ooit zullen toegeven. Ik kan nu alles uit de kast gaan halen om mezelf te verdedigen, maar bij een recent gesprek is mij al duidelijk geworden dat ieder argument van mijn kant geen kans zal krijgen, met als triest gevolg dat ik wrsch. binnen 6 weken geen baan meer heb.

Al met al ondermijnt deze situatie in toenemende mate mijn zelfvertrouwen, kost het mij al mijn energie en ga ik erg aan mezelf twijfelen, terwijl ik weet dat dit niet nodig is. Ik ben benieuwd of er andere forumtijgers zijn die ervaring hebben met dit soort situaties.
Dank!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 oktober 2010, 00:17
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Zodra je er uit vliegt kun je vanuit de WW de tijd nemen om aan jezelf te werken. Neem het verder niet persoonlijk op: veel mensen zijn ratten en daar worden veel mensen willekeurig het slachtoffer van.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 oktober 2010, 12:54
jinthie jinthie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2009
Berichten: 7
jinthie is on a distinguished road
Standaard

Dank voor je reactie, Hassan!
Het lastige is wel dat ik vorig jaar al 6 maanden noodgedwongen gebruik heb moeten maken van een uitkering, door een verhuizing vanuit een andere regio. Ik was dus juist weer zo blij met deze baan en als je dan in deze situatie belandt doet dat je zelfvertrouwen en, niet te vergeten het vertrouwen in andere mensen, geen goed. Want stel dat mijn leidinggevende toch besluit mijn contract te verlengen, dan nog is deze situatie niet bevorderlijk voor de samenwerking, laat staan dat mijn 2collega's mij nu ineens wel zullen gaan vertrouwen.

Alles wijst er nl.op dat zij simpelweg geen nieuwe collega accepteren en dat zij om deze reden de afgelopen tijd bewijslast over mijn functioneren hebben verzameld. Vervolgens zijn ze zonder dit met mij te bespreken naar mijn leidinggevende gestapt, die nu natuurlijk bevooroordeeld is.
Dat geeft een heel onveilig gevoel, is niet fair naar mij en uiteindelijk trek ik hoogstwaarschijnlijk aan het kortste eind. Ik heb ook niet de illusie dat ze mij de werkelijke reden van hun actie gaan vertellen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MBO niveau 3 vooropleiding, nu MBO niveau 4 in 1 jaar marleenk Opleiding kiezen en volgen 4 8 maart 2015 17:45
sollicitatiebrief secretaresse sevgi Sollicitatiebrief en cv 3 16 juni 2010 16:55
Docent die denkt over carrièreswitch... maar wat? Jufnaatje Loopbaanvragen 6 16 februari 2010 19:08
Sollicitatiebrief juridisch secretaresse csaenen71 Sollicitatiebrief en cv 1 4 september 2007 09:19
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon