Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 december 2020, 08:26
Ruud2018 Ruud2018 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 14
Ruud2018 is on a distinguished road
Standaard Wel of niet solliciteren?

Hallo,

Momenteel werk ik meer dan 10 jaar bij mijn huidige werkgever.
Dat bevalt mij ook nog prima.
Ik kan mezelf ontwikkelen en volg een opleiding die ik volgend jaar afrond.
In mijn huidige functie ben ik wel uitontwikkeld en ik wil verder.

Nu was er een kans voor mij om een stap te maken via een interne vacature.
Ik maak grote kans op deze functie. Maar door omstandigheden intern kan het zijn dat de vacature niet meer open gesteld gaat worden.
Dit komt als donderslag bij heldere hemel want de vacature was al rond gestuurd naar de medewerkers.

Deze functie had ik nodig om mezelf verder te ontwikkelen en om een hogere vervolgopleiding te gaan doen. Dit gaat nu waarschijnlijk allemaal niet door.
En ik moet weer lang wachten op zo'n kans.

Zou het nu slim zijn om je vaste contract op te zeggen en bij een andere werkgever te gaan werken en kijken wat daar de kansen zijn?

Ik ben namelijk niet zo van overstappen naar een andere werkgever. Ik durf niet omdat ik bang ben dat ik spijt krijg of dat het mislukt. En ik heb het nu wel naar mijn zin. Alleen ben ik uitontwikkeld bij mijn huidige werkgever als ik dus geen kans meer heb op de interne vacature.

Wat is jullie advies?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 december 2020, 14:57
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Beste Ruud,

Mooi vraagstuk. In mijn ogen zijn er een aantal dingen belangrijk in deze:
- hoe oud ben je? Om nu op je 57 nog van baan te wisselen lijkt mij niet zo slim..
- Wat vind je belangrijk? Vastigheid? Of wil je jezelf blijven ontwikkelen?

Ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat "blijven ontwikkelen" echt iets van deze tijd is. Stilstand is eigenlijk achteruitgang. Het feit dat je ook bezig bent met een opleiding en spreekt over het willen doen van een hogere vervolgopleiding zie ik dan ook zeer positief. Daar hoort natuurlijk ook een baan bij die je uitdaagt, Ik denk dat niet zo raar is.

Dan heb je twee opties:
- of bij je huidige werkgever een dergelijk baan binnen. Kan ook op twee manieren:
//- reageren op een functie die vrij komt
//- Zelf een voorstel doen, je eigen baan creeren.
- Op zoek gaan naar een andere baan bij een andere werkgever.

Wat ik in ieder geval zou doen is het initiatief nemen. Niet meer wachten op de organisatie tot dat ze met iets komen.

Overigens kan het nooit kwaad om te gaan praten met een andere werkgever. Het geeft je ook een beeld wat er nog meer beschikbaar is. Je weet ook gelijk wat je waard bent in de markt en of je makkelijk een andere baan kan vinden. Alvorens dan een overstap te maken kan je dit altijd nog met je huidige werkgever bespreken. Daarbij kan je aangeven dat je een dergelijke rol (die je buiten de organisatie hebt gezien) erg leuk lijkt en goed voor je is. En dat je overweegt om voor de baan te gaan. Grote kans als ze blij met je zijn dat ze dan met iets zullen komen wat je tevreden houdt.

Wat betreft een vast contract: wat is het nog waard tegenwoordig? Ik zou gaan voor vooruitgang en ontwikkeling. Kom je veel verder mee. Nu heb je het nog naar je zin geef je aan. Is dat straks ook nog zo? Als je hetzelfde werk maar blijft doen?

Ik ben benieuwd wat je gaat doen.


succes

mvg

maarten
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2020, 18:51
Ruud2018 Ruud2018 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 14
Ruud2018 is on a distinguished road
Standaard

Beste Maarten,

Wat een goede reactie. Hier kan ik wel wat mee. Ik ben gelukkig nog jong genoeg om van baan te wisselen. 35😉.
Heb vandaag gehoord dat t nog wel even kan duren voordat het duidelijk is of de interne vacature nog doorgaat of niet.
Ik heb ook een andere leuke job gezien bij een andere werkgever.

Wat alleen niet handig is, is dat ik mijn opleiding over een half jaar afrond. En in het komende halfjaar moet ik nog wat dingen afhandelen daarvoor bij mijn huidige werkgever. Want er lopen wat opdrachten.
Zo jammer dat het nu zo gaat dat er ineens even geen zicht is op verder komen bij mijn huidige werkgever. Dat demotiveert even. Ik moet de drive houden met ontwikkelen vind ik.

Ik denk dat ik nu beter eerst de opleiding kan gaan afronden en hopen op een leuke vacature ergens.
Zelf werk creëren is lastig binnen onze organisatie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2020, 21:51
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

ruud, goed om te horen dat het je verder heeft gebracht. Wat betreft creeren: is er geen mogelijkheid om dezelfde baan te blijven doen met aanvullende opdrachten? Mogelijk een manier om toch nog de uitdaging erin te houden.

Daarnaast kan je natuurlijk altijd gaan praten met een andere partij. Een half jaar is zo om. Je weet nooit wat je dat brengt in de toekomst. Daarnaast doe je weer eens ervaring op met solliciteren.

fijne avond
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 december 2020, 00:31
Ruud2018 Ruud2018 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 14
Ruud2018 is on a distinguished road
Standaard

Het doen van extra taken heb ik me al eigen gemaakt. Momenteel mag ik veel leuke extra dingen doen. Nadeel is dat dit zo goed lukt dat ik eigenlijk veel meer doe dan verwacht wordt. Maar ook daardoor steeds minder tijd heb mijn eigenlijke taak te doen.
Erg veel aan mijn hoofd. De afwisseling is leuk en zwaar tegelijk. Nadeel is dat het financieel niets oplevert. Ik heb niet een heel hoog salaris.
Terwijl ik zeker weet dat ik een baan met meer verantwoording en dito salaris aankan.
Salaris is niet het belangrijkste zeggen mensen vaak.
Dat is misschien wel zo. Maar als je aan de onderkant van de salaristredes zit in je branche dan is elk stapje omhoog zeer welkom.
Dat is dus ook een reden dat ik wat hogerop wil.
Wat taken betreft leer ik daar nu wel voor.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 december 2020, 18:04
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

ruud, een salarisverhoging hoeft niet altijd samen te hangen met een nieuwe baan. Kan zeker ook op basis van je huidige functie. Gewoon een kwestie van een goede salarisonderhandeling voeren. Als ik je daarbij kan helpen moet je het zeggen. Mvg maarten
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 december 2020, 19:07
Ruud2018 Ruud2018 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 14
Ruud2018 is on a distinguished road
Standaard

Binnen de organisatie waar ik werk ligt dat al vast. Er valt niet te onderhandelen.
Er wordt gewerkt met loonschalen. En de functie’s worden gewaardeerd met een puntensysteem waarmee de loonschaal bepaald wordt.

Voor mij is salaris niet het belangrijkste maar wel erg fijn als dat meegroeid met wat je doet.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 december 2020, 10:19
Ruud2018 Ruud2018 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 14
Ruud2018 is on a distinguished road
Standaard

Beste Maarten,

Ik heb gesolliciteerd hoor. De vacature bij mijn eigen werkgever en bij een andere. Nu afwachten wat de uitkomst zal zijn.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 december 2020, 17:05
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Beste Ruud, goed gedaan. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Laat maar weten of ik nog iets voor je kan doen.
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.

Laatst gewijzigd door onderhandelexpert; 19 december 2020 om 17:05 Reden: dubbele ondertekening
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weer een slapeloze nacht, school/werk/thuis situatie.. Taryza Loopbaanvragen 5 28 augustus 2020 15:30
Mijn baas komt zijn afspraken niet na en nu loop ik heel veel geld mis... Carrie92 Je rechten en plichten als werknemer 13 31 januari 2015 16:02
wat wel en niet te vermelden in een sollicitatiebrief loes89 Sollicitatiebrief en cv 10 6 februari 2014 14:38
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
ik twijfel: moet ik wel of niet op de vacature solliciteren? iem. advies? Aurelie Sollicitatiebrief en cv 2 11 februari 2010 13:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon