Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 februari 2010, 16:01
laura0404
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Ontslagen met jaarcontract

Hallo,

Ik heb een vraag, ik lijk op dit moment in een soort horrorverhaal te zijn terecht gekomen. Ik ben vier maanden geleden begonnen bij mijn werkgever. Voordat ik ben begonnen heb ik daar een e-mail gekregen met een voorstel arbeidsvoorwaarden, die moest ik ondertekenen en terugsturen, zodra ze die hadden ontvangen zou ik mijn juiste arbeidscontract krijgen. Ik heb het voorstel ondertekend. In het voorstel ging het om een half jaarcontract. Een paar weken later na veel zeuren kreeg ik eindelijk mijn werkelijke contract en daar stond in dat ik een jaarcontract had. Ik heb hier naar de desbetreffende medewerkster een opmerking over gemaakt en terug gestuurd.

Nu hebben ze mij eergisteren ontslagen en een vaststellingsovereenkomst gemaakt met daarin de volgende tekst. Het ontslag is volkomen aan jou verwijtbaar en het contract zal daarom van rechtswege eindigen per 1 mei 2010, terwijl mijn werkelijke contract eindigt per 1 november 2010.

Ook hebben ze totaal geen reden om mij te ontslaan, Ik functioneerde prima, heb daarvan een verslag. Wel had ik een slechte verstandhouding met mijn manager en die heeft elke week gedreigd de stekker eruit te halen. En mij zwaar onder druk gezet. Er zijn verder geen gesprekken geweest waar verslagen van zijn gemaakt en die ik heb moeten ondertekenen. Nu hebben ze vorige week nog even snel wat verslagjes gemaakt van wat er zogenaamd allemaal gebeurd zou zijn. totaal uit de duim gezogen.

Wat moet ik nu doen, allereerst omdat ik een jaarcontract heb en ik niet akkoord wil gaan met het voorstel.

En welk contract is rechtsgeldig, ik neem aan de papieren variant die ik als laatste heb gehad?

help!
  #2  
Oud 28 februari 2010, 23:11
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagen met jaarcontract

Beste Laura,

Het enige advies wat ik je kan geven: neem morgen direct contact op met het juridisch loket. Gegevens zijn te vinden op het internet. Leg je verhaal telefonisch aan hen voor en kijk of je deze week nog een afspraak kunt maken.

Succes!
  #3  
Oud 28 februari 2010, 23:50
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagen met jaarcontract

Uit dit verhaal begrijp ik niet goed wat voor contract je precies hebt. De acties van je werkgever maken een nogal brute indruk (als het gaat zoals jij schetst).

Ik zou rechtshulp zoeken (bij een vakbond, rechtsbijstandsverzekering, bureau voor rechtshulp of advocaat) en de contracten en correspondentie voorleggen aan een arbeidsrechtjurist, om deze blufpokeractie van je werkgever deskundig te betwisten.
__________________
René
  #4  
Oud 1 maart 2010, 09:19
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagen met jaarcontract

Dit is een hele nare situatie, Laura. Je zult hier absoluut tegen ten strijde moeten trekken. Het bedrijf is met een gestrekt been ingekomen. Bereid jezelf voor op een hard juridisch conflict waarbij het bedrijf met modder zal gooien. Neem contact op met een arbeidsjurist, zoals Rene en Lady al zeiden.

Los daarvan; wanneer het echt niet wil klikken tussen twee mensen, dan zal een samenwerking nooit lukken. Deze situatie heeft daarom ook zijn zonnige kant, want je bent nu van die manager verlost.

Veel sterkte en zorg ervoor dat je zoveel mogelijk geld eruit sleept.
  #5  
Oud 7 maart 2010, 19:45
Cameron Cameron is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2010
Berichten: 4
Cameron is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagen met jaarcontract

Hoi Laura,

Vervelend wat er gebeurd is. Als ik jouw verhaal lees zijn een aantal dingen van belang. Feit is dat jij een jaarcontract hebt. Je bent begonnen per 1 november 2009. Je contract loopt dus van rechtswege af op 1 november 2010. Als er tussentijds opgezegd zou mogen worden moet dat beslist schriftelijk opgenomen zijn in het contract (bij een contract voor bepaalde tijd). Als er niks over in staat mag dit dus niet.
Als hij binnen dat jaar van je af wil, moet hij je betalen tot 1 november 2010.
De rest is allemaal niet van belang.
Als er wel een schriftelijk beding is overeengekomen wat zegt dat er tussentijds opgezegd mag worden mag werkgever dit wel doen maar met in achtneming van de wettelijke opzegtermijn.

Voor verdere stappen zou ik het juridisch loket raadplegen. Je moet uiteraard protesteren.
Succes!
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Graag hulp met m'n motivatie kevertje Sollicitatiebrief en cv 2 5 februari 2010 15:37
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Waardeloze inwerkperiode en ontslagen! Remko Je rechten en plichten als werknemer 4 25 augustus 2007 18:09
Sollicitatiebrief medewerker begeleiding huishoudelijke dienst UMCG suleika Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 13:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon