Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 februari 2013, 18:06
talitmari talitmari is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 februari 2013
Berichten: 1
talitmari is on a distinguished road
Standaard Cameravrouw worden

Al enige jaren loop ik met het idee om cameravrouw te worden. Ik ben echter eerst een andere opleiding gaan doen (CKI) en ben daar inmiddels klaar mee. Nu wil ik toch eigenlijk heel graag cameravrouw worden. Ik heb inmiddels al best veel ervaring (bijna alleen maar met meercameraregistratie), maar vrij weinig theoretische kennis. Ik blijf nu eigenlijk een beetje steken bij de lokale omroepen en een kennis waarmee ik veel samenwerk. Ik vind het nog best leuk, maar het wordt steeds saaier en heeft nog maar weinig uitdaging.

Mijn droom is om te werken als cameravrouw voor programma's als Expeditie Robinson, Wie is de Mol, expeditie poolcirkel etc. Programma's dus waar je personen op de voet moet volgen en waar jij er voor verantwoordelijk bent dat alles op beeld komt. Dit lijkt mij een echte uitdaging aangezien je dingen tijdens het filmen vaak dingen niet even over kan doen.

Ik heb nog weinig met een losse camera gewerkt (dus zonder statief en regie), ik denk dus dat ik nog niet helemaal klaar ben voor zo'n baan. Ik denk dus dat het handig is om eerst een cursus of opleiding te gaan doen. Voordeel van een cursus is dat het snel gedaan is, maar helaas loop je dan geen stage. Aan het einde heb je dus wel de kennis (dat mag je hopen tenminste) maar ben ik qua contacten en kansen op een baan weinig opgeschoten.

Bij een opleiding loop je vaak meerdere stages waar je dus veel contacten op kan doen en vaak ook bij je stagebedrijf na je studie aan de slag kan. Helaas duurt zo'n opleiding van 4 jaar. Ik heb nu een 3 jarige WO opleiding achter de rug en zie zo'n 4-jarige MBO opleiding eigenlijk niet zitten. (Er zijn ook HBO opleidingen maar die richten zich meer op de artistieke dingen en daar ben ik niet zo in geďnteresseerd). Ik ben bang dat ze veel te langzaam gaan en ik me dan snel zal vervelen.

Ik heb uiteraard zelf rondgekeken voor opleidingen en cursussen en er zijn er behoorlijk wat en ik weer niet welke ik het beste kan volgen om mijn doel te bereiken. Is er iemand die ervaring heeft met bepaalde cameraopleidingen/cursussen en er een kan aanbevelen? Zou ik überhaupt een opleiding moeten doen of is er een andere manier om de dingen te leren en contacten op te doen bij professionelere bedrijven dan de lokale omroepen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2013, 16:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Camera college

Dag Talitmari,

Mijn vriend heeft een particuliere opleiding gedaan bij Camera College in Bergen op Zoom.

Hier krijg je intensief les met een klasje van ongeveer 4 studenten voor een korte tijd (hij deed er 2 maanden over) om aan goede kennis te komen en in het vakgebied te rollen.

Ik heb een docent ervan ontmoet en die is erg gepassioneerd in het vakgebied en dit straalt hij ook uit op zijn leerlingen. Als je geinteresseerd bent dan denk ik ook dat je er veel uit kan halen.
hij is er in ieder geval erg over te spreken. Ik zie ook dat je trainingen kan volgen.. Ik hoop dat je er wat mee kan!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
cameravrouw

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn zoon wil treinmachinist worden RonaldB Alle andere carričreonderwerpen 7 25 februari 2013 14:37
Help ik weet niet wat ik wil worden. sasa Opleiding kiezen en volgen 2 8 januari 2013 21:52
(co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden Verwijderd account Loopbaanvragen 7 30 maart 2010 16:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon