Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 mei 2013, 14:42
Anyar Anyar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2013
Berichten: 1
Anyar is on a distinguished road
Standaard Hulp bij studiekeuze

Hallo Allemaal,

Ik heb hulp nodig bij mijn studiekeuze omdat ik er niet helemaal uit kom.

Ik weet wel welke studie ik wil gaan doen, namelijk de studie "Scenario" op de filmacademie. Voor deze studie te kunnen doen moet ik echter eerst een jaar een andere studie gaan doen. Wat voor studie dit is maakt echter niets uit, het gaat erom dat ik een minstens een jaar een tussenperiode heb om een portefolio te maken.

Ik had voor een studie gekozen in de richting van Geschiedenis, aangezien ik geschiedenis leuk vind. Mijn probleem is echter dat ik bij deze studie een stage moet doen, en ik wil absoluut niet in een klas staan les te geven.
Hierom heb ik de geschiedenis opleiding opgegeven.

Ik heb echter van een vriendin van mij gehoord dat zij een opleiding in de richting pedagogiek. Dit vond ik ook wel interessant klinken. Ook omdat ik bang ben geen baan te krijgen na mijn studie op de filmacademie wil ik misschien deze studie van pedagogiek afmaken zodat ik zekerheid heb op een baan. Ik wil echter wel nog de studie op de filmacademie doen nadat ik de studie pedagogiek heb afgemaakt.

Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat de studie pedagogiek inhoudt en of het wel een goed plan is om 2 studies te doen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 mei 2013, 00:21
eva123 eva123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2013
Berichten: 3
eva123 is on a distinguished road
Standaard

Het klinkt alsof je je nog niet optimaal hebt georiënteerd. Wat wil je de rest van je leven doen? En wat als dit niet in de filmindustrie is? Waar ben je goed in? Wat vind je interessant? Dit zijn allerlei vragen die je eerst moet beantwoorden voordat je naar studies kijkt. Op studiekeuze123.nl kun je heel veel informatie vinden, en ook studiekeuzetestjes, om je verder te orienteren.

Heel concreet over pedagogiek kan ik wel iets vertellen. Gaat het om HBO of WO niveau? Pedagogiek geeft, zeker in de huidige economie, geen enkele garantie op een baan. Ik moet zeggen dat in deze tijden alleen de 'harde' betastudies goed perspectief bieden. Pedagogiek kampt net als psychologie met het probleem van veel te veel studenten voor veel te weinig banen. Op WO is dat al heel erg moeilijk, en op het HBO helemaal. Voor de baanzekerheid hoef je dit soort studies in ieder geval niet te doen.

Baanzekerheid als studiekeuzemotief blijkt vaak echter ook een slechte raadgever. Als je je studie niet interessant vindt, wordt het heel moeilijk om het vol te houden. Verder komen er natuurlijk nog wel een aantal pedagogiekstudenten aan relevant werk, door zich te onderscheiden tijdens de opleiding. Dat betekent: veel bijbaantjes, vrijwilligerswerk, bestuurswerk, alles wat je onderscheidt van alle andere studenten. Dit past dus minder goed bij het doen van 2 studies tegelijk.

Ik ben benieuwd welke keuze je maakt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
filmacademie, pedagogiek, scenario, studie, studiekeuze

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kom niet verder bij bepalen studiekeuze vraagtekentje41 Opleiding kiezen en volgen 5 20 maart 2012 14:55
Hulp nodig bij studiekeuze marthevw Opleiding kiezen en volgen 5 21 maart 2010 00:42
Hulp nodig bij sollicitatie assistant buyer AnoukB Sollicitatiebrief en cv 2 2 februari 2010 15:17
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
Graag hulp bij solliciatie (ict) tweakit Sollicitatiebrief en cv 9 25 juni 2009 15:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon