Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 27 augustus 2009, 11:27
Inge
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Als je al MBA gaat doen nooit bij NCOI.
Ik heb 2 masterclasses mogen volgen die onderdeel uitmaken van de MBA bij NCOI.
Het niveau van de docent komt echter niet boven HBO uit. Persoonlijk (ik werk in personeelszaken) zal ik nooit iemand aannemen met een MBA-diploma van NCOI.
Bespaar je die mega studieschuld dus.
Als je dan toch investeert dan in een goede opleider.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 augustus 2009, 23:42
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Precies. BSN, NCOI, LOI, NTI liften allemaal mee op de (inmiddels al weer gedateerde) MBA hype. Trap daar niet in.

Als je wel een high potential bent (top 10% van VWO) doe dan een echte MBA met AACSB accreditatie. Alle andere netwerken (EQUIS, NVAO enzovoorts) zijn compleet irrelevant. Een MBA is een titel voor het internationale bedrijfsleven en daar wordt alleen AACSB serieus genomen.

Meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/AACSB
Met citaat reageren
  #13  
Oud 9 oktober 2009, 01:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Tja .. ik was ook al een tijdje op zoek naar een goede MBA. Een lijst met rangen in de wereld staat op topmba.com.

Het niveau bij een MBA komt uit de aanname. MBA's nemen mensen aan met: GMAT score, na aanname interviews, reference letters en een loopbaan die duidelijk progressie heeft gemaakt. Een MBA heeft dus een FREE RIDE op een carriere en netwerk die er toch al is. Dat je slim bent bewijs je met de GMAT. Als je de GMAT doet, laat je die opsturen naar universiteiten van je keuze. Harvard, Wharton en Stanford pikken de beste eruit. Rotterdam heeft een gemiddelde van 640. Da's niet hoog!

Bedrijfskunde is de huishouding van een bedrijf. Erg algemeen dus. Beetje kosten, verkoop, stratego, ICT, veranderen en organisaties, ethiek wat is dat eigenlijk enzovoorts. Samen projecten doen op huishoud niveau van een bedrijf. Nou .. Stel dat je succesvol bent en in aanmerking komt: Enige wat je kan afvragen: is er een extra push? Heeft het netwerk zin? Met vaklui uit alle hoeken en gaten, kom je misschien 1 of 2 uit je vakgebied tegen en dat was t dan wel. Wat blijft over? Praten: hoe doe jij t nou? Vraag me af of dat wel gebeurt.

Een MBA is erg USA. Van oudsher is de verhouding Europa MSc.BA - USA MBA. De hoogste rang is die voor de EUR en dat is rangetje 29 voor entrepreneur. Een MBA van Nederlandse komaf is dus wat slap. In de USA zien rijke papa's zoon of dochterlief natuurlijk graag het hoogste universiteits niveau halen dus da's logisch als je t doet. Na je BBA. Halverwege je loopbaan? Alleen als je iets te leren hebt! Voor succes hoef je m niet eens af te maken. Bijvoorbeeld Mr. Bill Gates was een 'drop out' - hij heeft m dus niet eens afgemaakt.

Vergelijk tussen MSc.BA en MBA dan kan ik vertellen dat het niveau van een MSc.BA behoorlijk hoog ligt. Allemaal VWO kids en 4 jaar ondergedompelt in bedrijfskunde zorgt voor vorming. En rijtjes van tig colleges, en gastcolleges van bijvoorbeeld Balkenende of een topman van de Rabobank. Een goede student kan zijn tijd wijden aan lezen, netwerken, meelopen met bedrijven, trainingen enz. Gevormt in een vroeg stadium. En dan .. als student geboren in de nineties ... je werkt gewoon lekker online samen

Bij een MBA komt de vorming uit de mensen zelf - die werken natuurlijk allemaal al, maar samen projectjes doen en actief meedoen in de klas. Dat kan al door de leraar bijtijds te interumperen! Met een vraag die weinig hout snijdt! Het programma van de Erasmus laat je overigens vier weken internationaal samen werken (kan je nog s zelf betalen ook), een paar weken samen komen. En that's it. De rest is gewoon online hoor!

Online MBA's - forget it? Nederland is klein! Nederland is goedkoop! Je kan opstaan als ECHTE LEIDER. Echt iets maken van je opleiding! Roep je medestudenten samen! Ga aan de slag. Spreek samen studiegroepen af op een plaats in het land! Daag elkaar uit! Doe mee aan trainingen! Geef lezingen! Plan deelname aan conferenties! Train in zelf afgesproken groepen! Lees boeken! Ontwikkel een produkt! Combineer je talent! Lees succes stories! Verbeter je vaardigheden! Discussieer, debatteer! Bouw je portfolio! Grijp naar die betere toekomst! Als je klaar bent kan niemand meten aan jouw skills! Daar kun je mee aankomen bij je volgende werkgever! GA VOOR DE LOI.

En als je dit niet kunt .. blijf dan stil .. het zat sowieso niet in je. Een MBA kan daar weinig aan doen.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 9 oktober 2009, 09:52
John_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
GA VOOR DE LOI.

En als je dit niet kunt .. blijf dan stil .. het zat sowieso niet in je. Een MBA kan daar weinig aan doen.
Sluikreclame!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 9 oktober 2009, 10:19
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Daar is al meer over gedicussieerd, maar een MBA bij LOI is echt geen goed idee. Zonde van het geld!

GA VOOR LOI?? Inderdaad sluikreclame lijkt mij...
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 januari 2010, 18:07
Janneman
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Met name de reactie van Inge vind ik erg bedroevend. Het feit dat iemand 2 masterclasses heeft gevolgd van een opleiding en daaraan meteen de conclusie verbindt dat iemand die de complete opleiding afmaakt nooit goed zal functioneren diskwalificeert haar toch wel enigszins voor PenO functies. Een recruiter kijkt in eerste instantie of de werkervaring en persoonlijkheid past bij de functie. Een afgeronde geaccrediteerde MBA (dus met dissertatie) kan hier alleen maar positief aan bijdragen. Kortom het complete ' plaatje' is belangrijk en als een NTI MBA het ' plaatje' nog completer maakt dan is dat alleen maar mooier.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 januari 2010, 23:18
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Wat een onzinnige reactie. Wat bedoel je nu eigenlijk met je opmerking over een NTI MBA?

Een NTI MBA is volslagen krankzinnig. Je kunt een MBA (en dat is toch echt de opleiding van een Erasmus of Nyenrode) dus volstrekt niet vergelijken met een thuisstudie van de NTI.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 januari 2010, 10:12
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneman Bekijk bericht
Een afgeronde geaccrediteerde MBA (dus met dissertatie) kan hier alleen maar positief aan bijdragen. Kortom het complete ' plaatje' is belangrijk en als een NTI MBA het ' plaatje' nog completer maakt dan is dat alleen maar mooier.
Kom op, een NTI MBA heeft natuurlijk minder waarde dan Nijenrode of andere aanbieders. Zo werkt het nog steeds.

Natuurlijk leer je er altijd van, maar het blijft NTI. Niet helemaal eerlijk, maar NTI, LOI en zeker NHA hebben nog altijd reputatie van hobby- cursussen.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 16 januari 2010, 00:23
Janneman
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Hassan, de discussie gaat of het zinvol is om een NTI, NCOI of LOI MBA te doen. Ik ben van mening dat het wel zinvol is (NB: ik volg zelf geen NCOI/LOI/NTI MBA).
Werkervaring en persoonlijkheid spelen een veel grotere rol dan de theoretische achtergrond, waarom denk je dat het management assessment is uitgevonden ;-)
Nogmaals: Nijenrode op je CV is natuurlijk prachtig maar het diskwalificeert je zeker niet als je een NTI MBA hebt gedaan. Mijn ervaring is dat medewerkers die daar op neerkijken, vaak zelf weinig hebben klaar gespeeld. de echte toppers hechten trouwens niet zo heel veel aan opleiding, maar meer aan ervaring. Kortom doe lekker die NTI MBA/NCOI of LOI MBA, blijf groeien in je werk, ga lekker netwerken en het komt helemaal goed.Het gaat niet om de MBA titel beste mensen maar om de groei. Een NTI MBA is altijd nog beter dan mensen die aangeven dat je beter een Nijenrode MBA kunt doen en vervolgens daarom maar nooit een MBA gaan doen :-)
In de echte top gaat het trouwens niet om wat je kunt, maar wie je kent...
succes allemaal!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 16 januari 2010, 16:42
Victor Armada Victor Armada is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Berichten: 29
Victor Armada is on a distinguished road
Standaard Re: MBA bij NTI, LOI of NCOI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneman Bekijk bericht
Hassan, de discussie gaat of het zinvol is om een NTI, NCOI of LOI MBA te doen. Ik ben van mening dat het wel zinvol is (NB: ik volg zelf geen NCOI/LOI/NTI MBA).
Werkervaring en persoonlijkheid spelen een veel grotere rol dan de theoretische achtergrond, waarom denk je dat het management assessment is uitgevonden ;-)
Nogmaals: Nijenrode op je CV is natuurlijk prachtig maar het diskwalificeert je zeker niet als je een NTI MBA hebt gedaan. Mijn ervaring is dat medewerkers die daar op neerkijken, vaak zelf weinig hebben klaar gespeeld. de echte toppers hechten trouwens niet zo heel veel aan opleiding, maar meer aan ervaring. Kortom doe lekker die NTI MBA/NCOI of LOI MBA, blijf groeien in je werk, ga lekker netwerken en het komt helemaal goed.Het gaat niet om de MBA titel beste mensen maar om de groei. Een NTI MBA is altijd nog beter dan mensen die aangeven dat je beter een Nijenrode MBA kunt doen en vervolgens daarom maar nooit een MBA gaan doen :-)
In de echte top gaat het trouwens niet om wat je kunt, maar wie je kent...
succes allemaal!
Ik vind dat je voor een gedeelte gelijk hebt (zeker met het netwerken) maar aan de andere kant weer ook niet.
Er zijn wel genoeg grote multinationals die puur selecteren op opleiding en papiertje dus als je dan komt aanzetten met een NTI MBA wordt je gewoon niet serieus genomen, of dat terecht is weet ik niet maar zo zijn wel de feiten.
Het zal puur met perceptie te maken hebben, LOI/NTI/NHA komen over als als hobby instuten waar je vanalles kunt doen en Nyenrode/Erasmus/Maastricht hebben zogezegd de naam.
Natuurlijk is een NTI/LOI MBA beter dan niks maar om dit te vergelijken...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
moderne bedrijfsadministratie (mba)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn eerste ervaring met het NCOI Lina Opleiding kiezen en volgen 24 28 december 2014 12:23
NTI of LOI Martine1975 Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2009 13:56
Werken bij de LOI Iekje Alle andere carričreonderwerpen 1 13 april 2008 15:28
HBO communicatie via NTI of LOI of ergens anders? barbie Opleiding kiezen en volgen 1 14 december 2007 20:00
LOI, NCOI, of....??? Di_23 Opleiding kiezen en volgen 3 31 augustus 2007 09:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon