Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 januari 2012, 22:54
Manon87 Manon87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2012
Berichten: 6
Manon87 is on a distinguished road
Post Solliciatiebrief leerlingplek Verzorgende IG

Beste mensen,

Ik ben Manon, 24 en al een tijd opzoek naar een leuke baan in de zorg. Nu heb ik EINDELIJK een leuke vacature gevonden met opleiding (want deze had ik nog niet in de zorg). Ik hoop dat jullie de brief even willen nakijken! Alvast bedankt!

Groetjes..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Adres zelf

xxxxx, 29 januari 2012

Adres organisatie


Betreft: vacature leerling Verzorgende IG


Geachte mevrouw/meneer,

Tijdens het lezen van uw vacature in de "xxxx” dacht ik aan het spreekwoordelijk gezegde “daar moet ik als de kippen bij zijn”. Daarom solliciteer ik dan ook uitermate enthousiast op de aangeboden werk/leer plek van verzorgende IG binnen uw organisatie.

Ondanks mijn jonge leeftijd heb ik in de afgelopen jaren aardig wat werkervaring opgedaan: in de administratie, de verkoop en de secretariële sector. Helaas heb ik in al deze functies nog niet mijn passie gevonden. Toen mijn moeder afgelopen jaar ziek werd en ik sindsdien optreed als haar “mantelzorger” ben ik erachter gekomen dat ik het erg fijn vind om voor anderen te zorgen. Zodoende ben ik opzoek gegaan naar een opleiding/baan in de zorg en kwam vrijwel meteen terecht bij de functie van verzorgende. Ik weet zeker dat ik erg veel voldoening uit dit werk zou krijgen, er is toch niks mooier dan ervoor zorgen dat een ziek en/of ouder persoon zich fijn voelt en nog kan genieten van het leven?

Wat mij erg aanspreekt van xxx is dat er nog oog is voor de cliënten ondanks de werkdruk in de zorg in deze tijd, maar dat ook zeker de medewerkers niet vergeten worden. Daarom zou ik dan ook met alle plezier en passie mijn goede contactuele vaardigheden, leergierigheid en spontaniteit in willen zetten voor xxxx.

Ik hoop van harte dat mijn enthousiasme voor deze functie en bijgevoegd curriculum voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een gesprek, ik zie uw reactie dan ook met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Manon xxxxxx

Bijlage: curriculum vitae.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2012, 21:33
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Hoi Manon,

Ik wil ook mijn CV en brief hier laten keuren dus moet ik mij ook houden aan punt 2. Het is voor mij mijn eerste sollicitatie dus ik heb verder geen echte ervaring maar ik kan wel wat dingen aangeven die ikzelf anders zou doen.

Ik zou het 'baan/opleiding' en 'en/of' weglaten. Ik zou er dit van maken: "Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een baan of opleiding in de zorg". of "Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een werk- en leertraject in de zorg". of "Zodoende ben ik op ziek gegaan naar een manier om werken en leren te kunnen combineren". Maak er maar wat moois van, je taalgebruik is heel netjes dus hier kom je zelf wel uit.
Van "ziek en/of oud persoon" zou ik gewoon maken "ziek of oud persoon". Dat een persoon ook ziek en oud tegelijk kan zijn spreekt wel voor zich.

Verder weet ik niet of je eerste zin verstandig is met het spreekwoord erin. Het klinkt wel gelijk lekker gezellig en gemoedelijk maar ik weet niet of dit verstandig is. Omdat ik niet veel sollicitatie-ervaring heb, wil ik dit punt aan iemand anders overlaten.

Voor de rest vind ik je brief heel netjes en goed. Ik weet niet hoe oud ik ben maar je komt door je brief op mij gelijk over als een verstandig persoon met al wat levenservaring en een grote liefde voor het zorgen voor anderen. Ik denk dus dat je een prima kans maakt op de baan.

In ieder geval heel veel succes met je sollicitatie ! Ikzelf zit in dezelfde situatie alleen dan voor werken en leren als verpleegkundige in het ziekenhuis.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2012, 21:46
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Oja!

Je laatste zin is te afwachtend. Je 'hoopt' dat ze je eens uit zullen nodigen. Ik zou het meer formuleren in als dat je jezelf graag nader toe wilt lichten in een gesprek. Het hoeft niet gelijk "ik zie u vanzelf wel op gesprek" te zijn maar zorg er wel voor dat je vooral in je laatste zin zeker van jezelf over komt.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 februari 2012, 01:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Vind het prima!! Je komt over als een warm en gezellig persoon! En als dat ook hoort bij wat je toekomstige werkgever verwacht.. houden zo!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 februari 2012, 20:50
Manon87 Manon87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2012
Berichten: 6
Manon87 is on a distinguished road
Standaard

Allemaal super bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad ook niet zoveel ervaring met sollicitatiebrieven schrijven, of ja heb er wel wat geschreven maar toch moeilijk om andere mensen te adviseren aangezien ik er zelf ook niet super goed in ben! De brief is nu met de nodige verbeteringen verstuurd. Inderdaad dat en/of etc veranderd, nu hopen dat ik uitgenodigd wordt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 februari 2012, 20:48
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Ik zal voor je duimen
Laat je nog even weten of je uitgenodigd wordt voor een gesprek?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief verzorgende IG Marieke313 Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2010 23:30
Mening/tips open sollicitatie verzorgende IG Luna87 Sollicitatiebrief en cv 2 16 september 2010 13:06
Sollicitatiebrief BBL verzorgende J.Post Sollicitatiebrief en cv 0 4 februari 2009 21:10
Sollicitatiebrief opleidingsplaats Verzorgende IG! Is t goed zo???? Nonnie Sollicitatiebrief en cv 4 14 december 2007 00:36
Sollicitatie naar verzorgende sabrinafalah Sollicitatiebrief en cv 0 4 september 2007 23:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon