Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 augustus 2014, 14:09
media media is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2014
Berichten: 1
media is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stage Doktersassistent. Graag feedback!

Geachte mevrouw Hubers,

sinds augustus 2014 volg ik aan de (naam school) de studie doktersassistent. Het is gebruikelijk dat studenten van deze opleiding tijdens hun studie stage gaan lopen om op deze wijze praktijkervaring op te doen. Graag zou ik met u een afspraak willen maken voor een oriënterend gesprek over de mogelijkheden om stage te lopen bij u bedrijf. Op dit moment in mijn studie zou ik graag ervaring opdoen op dit vakgebied, bekend raken met de werkzaamheden en meer inzicht krijgen in de middelen en methoden die iemand in dit vak hanteert. De werkzaamheden bij uw bedrijf sluiten goed aan op mijn interesses en hetgeen in de studie doktersassistent aan bod is gekomen.

Wat mij vooral aantrekt in deze functie is het contact met patiënten en arts, maar ook werk ik graag in een uitdagende omgeving waarbij zorgvuldigheid en stressbestendigheid vereist zijn. Het uitgebreide takenpakket van een doktersassistent vind ik uitdagend. Wat mij aanspreekt als doktersassistent is vooral het contact met mensen, het maken van afspraken en het assisteren bij, en uitvoeren van de behandeling. Ik vind het belangrijk om continu uitdaging in mijn werk te vinden.

De periode waarin ik stage moet lopen bedraagt 480 uur en zou per november 2014 in kunnen gaan. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd en zou graag binnenkort met u van gedachten wisselen over de mogelijkheden tot het volgen van stage. Indien u nog vragen heeft, dan kunt u altijd contact met mij opnemen.


Met vriendelijke groet,

Naam


Bijlagen: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 augustus 2014, 11:05
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte mevrouw Hubers,
Goed dat je je brief specifiek aan iemand richt.

Citaat:
sinds augustus 2014 volg ik aan de (naam school) de studie doktersassistent. Het is gebruikelijk dat studenten van deze opleiding tijdens hun studie stage gaan lopen om op deze wijze praktijkervaring op te doen.
Begin je brief met een hoofdletter. Je opening is niet echt aansprekend. Dit heeft enerzijds te maken met de inhoud: dat je stage loopt om praktijkervaring op te doen is logisch :-), maar ook met de manier waarop het er staat. In dit kleine stukje tekst komt twee keer het woord 'studie' en een keer het woord 'opleiding' voor (en ook nog 'studenten', dat is iets te veel van het goede.

Citaat:
Graag zou ik met u een afspraak willen maken voor een oriënterend gesprek over de mogelijkheden om stage te lopen bij u bedrijf.
Schrijf hier liever 'om stage te lopen in uw praktijk'.

Citaat:
Op dit moment in mijn studie zou ik graag ervaring opdoen op dit vakgebied, bekend raken met de werkzaamheden en meer inzicht krijgen in de middelen en methoden die iemand in dit vak hanteert.
Dit vind ik wel heel algemeen. Als ik het goed begrijp, ben je net begonnen met je studie. Mag ik het dan zien als een soort van oriënterende stage?

Citaat:
De werkzaamheden bij uw bedrijf sluiten goed aan op mijn interesses en hetgeen in de studie doktersassistent aan bod is gekomen.
Schrijf hier ook weer liever praktijk dan bedrijf. Hoe weet je dat de werkzaamheden binnen de praktijk aansluiten bij je interesses? Wat is er dan in die korte periode al aan bod gekomen?

Citaat:
Wat mij vooral aantrekt in deze functie is het contact met patiënten en arts, maar ook werk ik graag in een uitdagende omgeving waarbij zorgvuldigheid en stressbestendigheid vereist zijn. Het uitgebreide takenpakket van een doktersassistent vind ik uitdagend. Wat mij aanspreekt als doktersassistent is vooral het contact met mensen, het maken van afspraken en het assisteren bij, en uitvoeren van de behandeling. Ik vind het belangrijk om continu uitdaging in mijn werk te vinden.
Je zegt hier twee keer hetzelfde: probeer dit samen te voegen en geef ook een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat je bijvoorbeeld stressbestendig bent.

Citaat:
Indien u nog vragen heeft, dan kunt u altijd contact met mij opnemen.
In de opening schrijf je dat je graag een afspraak wilt maken voor een oriënterend gesprek. Nu leg je de bal bij de brieflezer neer. Houd die bal lekker zelf en schrijf bijvoorbeeld: Ik neem eind volgende week contact met u op om eventuele vragen te beantwoorden en, zo mogelijk, een afspraak voor een gesprek te plannen.'

Tot slot raad ik je aan om meer duidelijk te maken waarom je bij deze huisartspraktijk stage wilt lopen.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback! Sollicitatiebrief stage 331750 Sollicitatiebrief en cv 2 3 september 2014 15:11
Sollicitatiebrief stage dietist graag feedback tesil Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2013 17:55
Feedback sollicitatiebrief stage MWD esmeralda Sollicitatiebrief en cv 2 1 februari 2013 00:07
Sollicitatiebrief stage, graag feedback Lientje Sollicitatiebrief en cv 1 9 augustus 2010 13:21
Sollicitatiebrief Stage graag feedback annet Sollicitatiebrief en cv 4 19 maart 2008 19:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon