Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 januari 2009, 13:28
toekomst toekomst is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2009
Berichten: 4
toekomst is on a distinguished road
Smile welke opleiding sluit het beste aan??

Hallo allemaal,

Ik heb een traject achter de rug om erachter te komen wat wil en kan ik.
Door dit traject ben ik wijzer geworden en weet wat ik wil. nl mensen begeleiden, iets voor ze willen betekenen en mensen in beweging zetten tot..
Ik ben bereid een opleiding te volgen maar de vraag welke.
mijn vooropleiding is niveau 4 APPB (arbeidspolitiek en personeelsbeleid). Mijn doelstelling is om op een hoger level te komen (hbo)
De opleiding waarin ik interesse heb nl toegepaste psychologie is niet haalbaar,omdat ik niet goed ben in wiskunde en statistiedk, helaas. Ik ben verder gaan kijken en kom uit bij de opleiding NCOI loopbaanadvisering hbo traject 1 jaar.
Mijn vraag is wie kan mij informatie verstrekken of deze opleiding voldoende aansluit op de arbeidsmarkt zodat ik via deze weg kan bereiken wat ik wil nl mensen begeleiden!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 januari 2009, 13:32
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: welke opleiding sluit het beste aan??

Beste Toekomst (mooie naam )

Wil je specifiek mensen begeleiden als loopbaanadviseur of heb je willekeurig een richting gekozen? Je zou ook counseler of maatschappelijkwerker kunnen worden.

Over de opleiding bij het NCOI kan ik je helaas niets vertellen.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 januari 2009, 13:49
toekomst toekomst is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2009
Berichten: 4
toekomst is on a distinguished road
Angry Re: welke opleiding sluit het beste aan??

Bedankt voor het reageren!
Nou uit het onderzoek wat ik gedaan heb ik uitgekomen dat ik het breed moet zoeken. mensen begeleiden zakelijk gezien (loopbaanbegeleiding) en ook persoonlijk.Ik wil graag resultaat zien en ben zeer resultaatgericht ingesteld! Maatschappelijk werker spreekt mij zeker aan. Maar de opleiding die je daarvoor opleiding is moeilijk te volgen voor mij: ik werk 24 uur en heb twee kinderen. Dat is geen probleem maar het lopen van de stage gedurende de opleiding. Ik werk niet in het werkveld wat gevraagd wordt en daarnaast krijg ik van mijn werkgever niet de toestemming om de stage-uren te volgen. Ik ben bereid meer uren te gaan werken maar het moet wel allemaal haalbaar en realistisch blijven, toch!!
Daarnaast geeft de persoon aan die mij begeleidt heeft gedurende het traject of maatschappelijk werker HET wel is voor mij? qua resultaatgerichtheid en het in beweging brengen van mensen, invloed kunnen uitoefenen. etc.

Ik vind het wel moeilijk: ik weet wat ik wil en ben ook vastberaden om in actie over te gaan, maar dan komt de vraag welke opleiding...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 januari 2009, 13:54
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: welke opleiding sluit het beste aan??

Heb je wel eens gedacht over een commerciële functie? Dit omdat je resultaatgericht ingesteld bent. Ik vind dat persoonlijk geen goede eigenschap voor een loopbaanadviseur of maatschappelijkwerker.

Misschien een commerciële functie waarin je mensen helpt. Wat precies weet ik zo niet, want ik heb je niet gesproken. Mocht je dit willen, kijk dan eens op mijn site. Ik bied coaching per telefoon aan.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 januari 2009, 14:06
toekomst toekomst is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2009
Berichten: 4
toekomst is on a distinguished road
Smile Re: welke opleiding sluit het beste aan??

ik heb commerciele functie gehad: conculente, arbeidsadviseur en daarna ben ik overgestapt naar Assistente P&O. Ik wilde uit de commercie, omdat ik toch meer wilde betekenen voor mensen. Ik ben het met u eens misschien moet ik eens gaan nadenken over een combi-functie.
Ik ga mijn best doen!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 januari 2009, 15:23
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: welke opleiding sluit het beste aan??

Ik weet niet of resultaatgerichtheid per definitie geen goede eigenschap zou kunnen zij voor loopbaanadviseur. Resultaatgerichtheid kun je op verschillende manieren inzetten. Persoonlijk denk ik, dat het juist wel een goede eigenschap kan zijn.

Als loopbaanadviseur ben je m.i. ook gericht op resultaat, maar dan meer mensgericht en is het nauw verweven met oplossingsgerichtheid. D.w.z. samen met de cliënt naar oplossingen zoeken en zo samen het beste resultaat bereiken. De loopbaanadviseur geeft aan, de cliënt beslist.

Deze resultaatgerichtheid heeft een andere ingang en een andere werkwijze dan de resultaatgerichtheid die ingezet wordt om commerciële doelen en resultaten te behalen. In beide gevallen kan resultaatgerichtheid de drive zijn om mensen in beweging te (kunnen) zetten. Hoe je resultaatgerichtheid in praktijk brengt verschilt ver vakgebied.

Toekomst,

De vraag voor jou lijkt me meer hoe en op welk gebied zou jij je resultaatgerichtheid het liefst inzetten en tot uiting laten komen? Je hebt daar eigenlijk al antwoord op gegeven door aan te geven dat je meer voor mensen wilt betekenen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 januari 2009, 15:38
toekomst toekomst is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2009
Berichten: 4
toekomst is on a distinguished road
Smile Re: welke opleiding sluit het beste aan??

bedankt!

Ik moet inderdaad voor ogen houden dat ik het antwoord inderdaad wel weet: ik wil mensgericht bezig zijn/mensen helpen, dat staat voorop!!!
Het zoeken van de opl. die het beste aansluit is voor mij het moeilijkste.
ALs je tips hebt.. graag
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 januari 2009, 16:14
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: welke opleiding sluit het beste aan??

Je vraag is of de opleiding die je op het oog hebt voldoende aansluit op de arbeidsmarkt en of je daarmee je doel van mensen begeleiden kunt bereiken.

Als je weet in welke functie(s) je dat zou willen doen, dan kom je al dichterbij een gerichte opleiding. Wil je zelfstandig loopbaanadviseur worden? Of reïntegratieconsulent of anders?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 januari 2009, 18:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Red face Re: welke opleiding sluit het beste aan??

Ik wil het liefst als loopbaanadviseur gaan werken met de mogelijkheid mensen te begeleiden in de breedste zin van het woord. Dit kan werkgerelateerd, persoonlijk of zakelijk zijn.
Ik heb een P&A niveau 4 achtergrond. Ik denk dat de opleiding Loopbaanadvisering HBO 1 jaar, alleen niet voldoende is. Maar goed ik zal eerst eens moeten starten met een opleiding, waarna ik kan aangeven of ik mijn doel bereikt hebt en wat mijn mogelijkheden op de arbeidsmarkt op dat moment zijn.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 januari 2009, 18:54
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: welke opleiding sluit het beste aan??

Hallo,

Ik heb ook wel eens gekeken naar NCOI- opleiding Loopbaanadvies omdat ik daar zelf ook interesse in heb. Deze lijkt mij meer voor goede theoretische basis.

Kijk ook eens bij opleider Schouten en Nelissen en op www.BGL.nl . Zij geven ook opleidingen tot loopbaanadviseur. Lijken mij
meer praktijkgericht.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
HBO --> Leraar Spaans 2e graad Docent Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2006 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon