Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 april 2006, 22:48
Thorr Thorr is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Berichten: 1
Thorr is on a distinguished road
Smile Vacaturesites/privacy/feiten en fictie

Ik voel mij even geroepen om deze kanttekening te plaatsen.
Voor mij gaat het om het aantal echte werkelijk beschikbare vacatures en om deze op de meest doeltreffende manier te benaderen.
Dus inderdaad de kortste weg naar de arbeidsmarkt, ipv. de virtuele pc arbeidsmarkt.
Hier wat voorbeelden uit de praktijk.
Om aan de verplichte CWI melding te voldoen wordt er ook vaak een procedure opgestart om een werkvergunning te kunnen ontvangen voor een allang bekende EU kandidaat, die vanwege de zogenaamde "krapte" in bepaalde beroepen ook nog eens 30% minder inkomstenbelasting hoeft te betalen.
Er werken in Nederland te veel mensen die nog steeds het voordeel hebben van de 30% regeling, en ver boven modaal verdienen. Aangenomen ten tijde van de gouden jaren, maar later na de inkrimping werden de vergunningen zonder meer probleemloos verlengd inclusief belastingvoordeel, terwijl er vele mensen werkloos zijn die datzelfde werk ook kunnen doen. Dit gebeurt nog steeds, toetsing blijft bijna achterwege en de (toetsing) rol van het CWI is een beetje uitgespeeld.
Mogelijke oorzaak de EU en ons grenzeloos idealisme?
Recruitment een mooi woord...
Uit ervaring weet ik dat zeker 30% van de banen op het internet niet bestaan, bedoeld om kandidaten te verleiden hun CV’s in te sturen.
Veel Engelse recruitment bureaus verdienen per CV min. 100 euro, vervolgens worden complete databases verkocht om als voorraad voor geďnteresseerde werkgevers te dienen.
Je staat versteld als je merkt dat bijna alle bekende internetjob sites amper controle uitoefenen, teveel sites doen aan doorlinken naar andere collega-sites'.
Bekende sites die toestaan dat de kandidaten elkaars CV kunnen inzien (weliswaar zonder NAW gegevens) maar toch..., een CV is (ook zonder NAW gegevens) een document in de zin van de privacywet, zeker omdat het unieke individuele werkervaring betreft met bedrijfsinformatie.
Juist daarom zou het nooit mogen bestaan dat kandidaten ongestoord elkaars CV kunnen inzien.
Het zou mooi zijn om een zwartboek te maken van alle internetjob sites die zich niet aan de privacywet houden evenals hun zaakjes niet op orde hebben en zich schuldig maken aan valse vacatures.
De IRO
Het is schandalig dat sinds de invoering van de IRO een miljardenbranche is ontstaan van zogenaamde integratiebureaus (en dan nog allerlei beleid/controle organisaties vanuit de overheid fors betaald).
Nu ook de nieuwe werving- en selectiebureaus, en heus niet zoveel extra toegevoegde waarde hebben als wordt toebedacht. Wat is de toegevoegde waarde in vergelijking met het geďnvesteerde belastinggeld?
Kortste weg...
Het beste is toch om die hele wervingsbranche te passeren, zelf de telefoon te pakken en middels wat creativiteit zorgen dat je relevante managers in een bedrijf krijgt te spreken en zo direct te solliciteren. Scheelt veel ergernis energie en tijd. En ...het financiële voordeel voor de toekomstige werkgever kan je mogelijk meenemen in de salarisonderhandelingen. Zo pak je terug wat je toekomt.
Ik ben benieuwd of mijn verhaal een beetje herkenbaar is, ondanks dit ben ik een optimist
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon