Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 oktober 2015, 19:10
Vannisje Vannisje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2015
Berichten: 2
Vannisje is on a distinguished road
Standaard Hulp nodig met POP / SMART

Hallo,

ik en twee andere collega's liggen momenteel in de running voor de functie afdelingsverantwoordelijke (AV) bij een grote winkelketen. Momenteel ben ik nog een verkoopmedewerker, maar vervul ik al wel de taken van een AV. Om nu officieel het leertraject voor leidinggevende in te gaan hebben we een zogenaamd POP-formulier meegekregen (zie bijlage). Hierin moeten we onze ontwikkelingsdoelen beschrijven en koppelen aan de SMART-methode. Ik heb hier echter nog nooit mee gewerkt en na urenlang informatie opzoeken op internet ben ik er alleen maar achter gekomen dat het van groot belang is dat je je doelen niet te vaag formuleert. Ik heb mijn leerdoelen redelijk goed voor ogen, maar wil het graag goed kunnen formuleren. Is er iemand die me hiermee kan helpen? Of in ieder geval een duwtje in de goede richting kan geven?

Bij voorbaat enorm bedankt!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Persoonlijk ontwikkelingsplan sheet.doc‎ (78,5 KB, 405x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2015, 19:31
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

De bijlage is een leeg formulier. Wij kunnen dit toch niet voor je verzinnen?

Probeer het zelf eens in te vullen, dan kunnen we ernaar kijken en tips geven. Wat is het probleem of waar loop je vast?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 oktober 2015, 19:49
Vannisje Vannisje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2015
Berichten: 2
Vannisje is on a distinguished road
Standaard

Dat klopt! Dit is het formulier wat ik kreeg, zonder verdere instructies. Het probleem is niet zo zeer mijn ontwikkelingspunten noteren. Want ik neem aan dat dat gewoon punten zijn waarin je jezelf wilt verbeteren? Ik heb een beetje moeite met de punten verwerken in de SMART methode. Zoals ik al zei heb ik nog NOOIT met SMART gewerkt. En zondere verdere instructie heb ik geen enkel idee hoe ik dat moet formuleren. Of hoe dat ik dat noteer? Werk ik voor ieder punt de S-M-A-R-T af? Of schrijf ik een beknopt stukje over hoe ik dat ga aanpakken?

• Laat ik als voorbeeld mijn eerste ontwikkelingspunt gebruiken. Ik wil binnen nu en een jaar zelfverzekerder worden binnen mijn functie. Dat wil zeggen door me meer te verdiepen in de principes en methodes van mijn bedrijf in combinatie met een verbeterde productkennis ik steviger in mijn schoenen zal staan in mijn functie.

• Ook wil ik leren mijn emoties achterwegen te laten in bepaalde situaties. Ik ben een gevoelens mens en denk dat dat wel degelijk positief zal bijdragen in het functioneren van mijn team. Maar ik moet ook leren om me van bepaalde situaties emotioneel te kunnen distantiëren om me om die manier professioneler te kunnen opstellen.

• Ook wil ik de overgang van verkoopmedewerker naar afdelingsverantwoordelijke serieus gaan nemen. Door me minder te focussen op mijn individuele verkoopprestaties en meer op de collectieve prestaties van ons team.

Het probleem wat ik ervaar is hoe ik ze in dit formulier moet verwerken. Ik heb hier en daar wat hulp gevraagd. En overal werd me verteld dat mijn doelen te vaag zijn en wat concreter moeten. Maar hoe dat ik ze dan wel beter kan formuleren, ik heb geen idee.

Vervolgens wordt er in het tweede gedeelte gevraagd waar ik mezelf zie functioneren binnen tussen 2-5 jaar. Ook daar kan ik enkele doelen plaatsen maar loop ik tegen dezelfde problemen aan.

Het is niet mijn bedoeling om anderen dit formulier te laten invullen. Want ik heb 2,5 kantje aan aantekeningen die ik maar al te graag wil verwerken in dit formulier. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dat moet aanpakken. Overal waar ik online zoek, kom ik alleen maar verwarder uit en wordt het me nog niet veel duidelijker. Vandaar dat ik hier hulp zoek om me op weg te helpen. Zodat ik het uiteindelijk zelf kan invullen. Ik kreeg dit formulier met het bericht; leef je uit en lever het maar in. Zonder verdere uitleg. Dus ik wil het graag goed doen, zonder te veel vragen te stellen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik besef ook dat in net pas kom kijken en ik wil dit heel graag serieus nemen. Maar dan moet ik toch enigzins een idee hebben van waar ik naartoe werk. En dat heb ik op het moment niet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 november 2015, 23:08
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2015
Berichten: 15
Hetty Dalsheim is on a distinguished road
Standaard

Bij een POP gaat het erom dat je doelen hebt, die haalbaar zijn binnen een bepaalde periode.

Je geeft aan wat je wilt bereiken, op welke manier en hoe je dat wilt, wanneer je daarmee begint, wanneer je daarmee klaar bent en wat het eindresultaat is.

Dit schrijf je helder en duidelijk op. Niet in een lang verhaal, maar kort en krachtig en met data.

Heel veel succes!
__________________
Hetty Dalsheim, Primago Advies
loopbaanadviseur
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
doorgroeien, leidinggeven, pop, promotie, smart

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp nodig? fernando23 Alle andere carrièreonderwerpen 2 11 augustus 2015 11:13
Hulp nodig met mijn sollicitatiebrief Elif90 Sollicitatiebrief en cv 1 16 januari 2014 17:07
Brief naar oud-werkgever: hulp nodig Linnie-pinnie Sollicitatiebrief en cv 4 2 november 2012 14:47
sollicitatiebrief..heb hulp nodig!! soemie Sollicitatiebrief en cv 2 18 januari 2007 14:21
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon