Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2014, 00:26
Timothy Timothy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2014
Berichten: 16
Timothy is on a distinguished road
Question Automonteur, eisen: 16 jarige, 5 jaar rijbewijs bezit, 20 jaar werkervaring.

Hallo allemaal,

Vele zullen het onderwerp vreemd vinden.
Maar ik ben nu 28 jaar en ik loop tegen een probleem aan waar ik geen oplossing voor weet te vinden. Ik wil dol maar ook echt dolgraag een opleiding doen tot automonteur. Om deze reden ben ik druk aan het solliciteren geweest bij z'n 70 bedrijven. van die 70 bedrijven ben ik bij zo kleine 40 bedrijven op bezoek geweest. 30 bedrijven heb ik gebeld of een sollicitatie brief naar toe gestuurd.

Maar geen 1 bedrijf heeft ook maar de moeite genomen om maar 1 keer naar mij om te kijken. soms heb ik wel meer dan 5 keer een bedrijf gebeld naar de status van mijn e-mail of sollicitatie brief... Na 5 keer ben ik maar opgehouden. En dan heb ik het hier nog maar over 1 bedrijf.

Een paar bedrijven zijn eerlijk geweest, en zeggen dat de leeftijd een probleem is.

Maar als ik kijk naar alle bedrijven waar ik gesolliciteerd heb (langsgaan of e-mail / brief schrijven) op mij komt het over dat iemand ouder dan 18 jaar bijna geen kans maakt in de deze branche. Dus zoals het onderwerp het al zegt: je moet 16 jaar zijn het liefst 5 jaar in bezit van rijbewijs en auto, en al 20 jaar werkervaring hebben.

Zelf ben ik in het bezit geweest van een opel vectra. Van deze auto heb ik zelf een compleet nieuw motorblok in de auto gezet (g3 gas systeem) Compleet onderstel vervangen, rem en schijven andere ophanging systemen vervangen. Bij een audi bij een opel astra een peugeot, dodge ram en ik kan zo nog wel even door gaan. Maar toch voldoe ik niet aan hun profiel of ze zoeken nog mensen en vragen mij om mijn cv, na ontvangst hebben ze in eens geen plaatsen meer. Als ik zelfs met een fake e-mail adres contact opneem met z'n bedrijf hebben ze wonderbaarlijk ineens toch weer plek..
Ik weet mij even geen raad meer. Ik heb contact gehad met de gemeente met het UWV met verschillende scholen. Geen enkel bedrijf of overheid wil mij hierin helpen. Niemand maar ook echt niemand heeft hier oren na.

Nu is mijn vraag wat kan ik nog doen om toch deze droom van mij in vervulling te kunnen laten gaan?
Helaas is het volgen van een BOL opleiding geen optie voor mij omdat ik daarvoor niet de financiële middelen heb. Maar ik wil best tegen een laag inkomen werken en leren.

Dus als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,
Timothy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon