Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 1 september 2008, 23:08
SSun78 SSun78 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2008
Berichten: 3
SSun78 is on a distinguished road
Standaard Re: Studie WO Psychologie; graag jullie advies

Hallo

Tijdje niet geweest vanwege werkdrukte. Nu zie ik zoveel reacties!

Gezien dat de werkdruk van de studiejaren verschillend is, kan de eerste paar jaren voltijd en de laatste paar deeltijd misschien gecombineerd. Wellicht dat dit sneller is dan volledige deeltijd.

Verder sluit ik mee aan bij de meeste die zeggen, gaan voor het hart. Waarom? Ja, het kan zijn dat het plezierig voor me klinkt. Maar ik denk meer voor de hand ligt dat ik al besloten heb. Om toch ervoor te gaan waar mijn hart ligt.

Henk, geen probleem om een beetje kritisch te zijn. Maar gelukkig hebben de anderen ook zich van laten horen.
Praktisch ingesteld of reëel zijn, dat is prima. Alleen sommige keuzes, waarvan het vooral idealistisch is, brengen veel gevaren met zich mee. Bijv. Veranderingen in carričre of levensfase.. een grote onbekende stap.
De grote verandering is praktisch gezien niet aan te raden, maar zo komt men niet verder van de oude situatie. Prachtig natuurlijk als de praktisch en de ideaal met elkaar te combineren zijn. Maar hoe vaak zijn de perfectie situaties te vinden?
Daarom zijn kritiek en negatieve punten, voor mij de waarschuwingen. Zodat ik me intussen 5 of 7 jaar voorbereiden voor bepaalde knelpunten.

Iedereen bedankt voor de vele reacties!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 januari 2009, 10:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Studie WO Psychologie; graag jullie advies

Hallo,

Ik heb ontwikkelingspsychologie gestudeerd aan de EUR, naast een deeltijdbaan als beleidsmedewerker (24h). Is prima te doen alleen ze hebben wel aanwezigheidsverplichting en dat is lastig! Ook het doen van een praktijkstage is lastig omdat dit vaak 3 dagen is en 9 maanden duurt. Als je een praktijkstage hebt gedaan is het niet zo lastig om werk te vinden hoor! er zijn functies voor junior psychologen en daar heb je geen GZ voor nodig. Het salaris is inderdaad niet superhoog. Starter junior ligt rond 2300 bruto. Maar het is juist gunstig voor de arbeidsmarkt dat je wat ouder bent! Psychologen van 22 jaar daar hebben ze vaak nog niets aan in bijv. oudergesprekken etc.

Ik zou zeggen, gewoon doen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie hulp bij mijn brief voor stage. Ellennn123 Sollicitatiebrief en cv 5 8 januari 2009 15:32
Geen geschikte voor studie voor Psychologie Wesley Franken Opleiding kiezen en volgen 5 10 januari 2008 23:29
Sollicitatie directiesecretaresse graag jullie advies massja Sollicitatiebrief en cv 1 12 september 2007 16:29
Open sollicitatie - graag jullie commentaar Eva Sollicitatiebrief en cv 4 22 augustus 2007 15:38
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 09:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon