Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 oktober 2011, 09:38
Sesamstraathooligan Sesamstraathooligan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 1
Sesamstraathooligan is on a distinguished road
Standaard Stage dierenartsassistente

Hallo mensen ik ben al bij meer dan 42 bedrijven geweest voor een stage en wou graag een zo goed mogelijke brief schrijven maar dit vind ik best moeilijk.
Zouden jullie mij wat tips kunnen geven?
Alvast bedankt
Groetjes

Geachte heer/mevrouw,

Via <naam> heb ik vernomen dat er eventueel vanaf januari een stageplek vrij zou zijn. Ook heeft <naam> met jullie contact gehad en nu zou ik graag zelf willen reageren.

Ik zit op het moment in het vierde jaar van de opleiding paraveterinair die ik volg aan het AOC-Oost te Enschede.
Mijn vorige stage heb ik met goed resultaat afgerond bij Dierenkliniek <naam> te Enschede. Door deze stage in een drukke praktijk heb ik geleerd om veel zelfstandig oplossingen te zoeken.
Wat ik ook leuk vind is het werken in teamverband.

Mijn stagedagen voor dit jaar zijn gepland voor de maandag en de dinsdag. Het is bij mij bekend dat jullie plek hebben voor bepaalde weken.

Ik hoop dat ik mijn brief nader kan toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,
<naam>


Bijlage: Curriculum Vitae

Laatst gewijzigd door mariekevanoosterhout; 25 oktober 2011 om 11:57 Reden: geanonimiseerd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 oktober 2011, 21:18
MJS MJS is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2011
Berichten: 3
MJS is on a distinguished road
Standaard

Misschien kun je in de brief iets meer schrijven over wat je precies hebt gedaan wat betreft de oplossingen die je aangeeft.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 oktober 2011, 14:10
Rolo Rolo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2011
Berichten: 3
Rolo is on a distinguished road
Standaard

Voor mij is dit iets te summier. Probeer zoveel mogelijk verschillende eigenschappen en ervaringen te verwerken. Ik kan op basis van deze brief moeilijk bepalen wie je bent. Een bepaalde eigenschap die je wellicht hebt geleerd in iets totaal non-dier gerelateerd maar die wel van belang is voor de stage.

Je zegt dat je goed in teamverband kan werken maar kan je dit onderbouwen met een voorbeeld. Je kan dan je vorige stage gebruiken maar misschien heb je ook andere voorbeeden zoals een bijbaantje of iets anders. Door een voorbeeld te geven krijgt je eigenschap betekenis anders is het slechts een woord. PRobeer ook verschillende voorbeelden te gebruiken want dit geeft aan dat je steeds nieuwe dingen hebt geleerd in andere omgevingen

Je kan eigenschappen en talenten breed trekken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 oktober 2011, 23:33
Twinnyh Twinnyh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2011
Berichten: 27
Twinnyh is on a distinguished road
Standaard

Misschien kan je ook bijzetten waarom je bij dat bedrijf stage wilt lopen. Ga op de website kijken van dat bedrijf en kijk of je dingen kan uitpikken wat jou aanspreekt. Heelveel succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 oktober 2011, 13:49
uniquestudent uniquestudent is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2011
Berichten: 11
uniquestudent is on a distinguished road
Standaard

Probeer zinnen die met 'Ik' beginnen te vermijden.

bijv.
Ik zit op het moment in het vierde jaar > Momenteel volg ik het opleiding.../Als vierde jaars student van...

Schrijf ook iets over het bedrijf, waarom het jou aanspreekt. Wat ook heel belangrijk is dat je toegevogde waarde bijvoegd in je brief (bv. waarom ze voor jou moeten kiezen, wat voor toegevoegde waarden breng jij bij de organisatie etc.)

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes!!

ps: Ik zou het waarderen als iemand mij helpt met nakijken, heb er twee dagen over gedaan .
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 oktober 2011, 15:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Je brief vertelt eigenlijk niets over jou, wie je bent, wat je leuk lijkt aan de stage en waarom je nou uitgerekend bij hen stage wilt lopen (en niet bij de Albert Heijn op de hoek). Verkoop jezelf maar gewoon. Geef aan waarom ze jou nou zouden moeten uitkiezen, wat zijn je sterke punten, wat neem jij mee waar zij iets aan hebben? Vraag aan de mensen om je heen wat jouw sterke punten zijn, anderen weten dat soms misschien nog beter dan jij zelf. En bedenk wat je minder goede punten zijn. Dat is helemaal niet erg want die heeft iedereen, alleen gaat het er om dat je het van jezelf weet en dat jij er zelf rekening mee houdt.

Enne.... ik weet niet wat je emailadres is maar op deze site sta je als Sesamstraathooligan. Als ik sollicitatiebrieven selecteer, kijk ik altijd naar het emailadres. Ooit kwam ik "sletje81@......nl" tegen op een CV.. Tja.... dat staat echt niet zo fraai, ook al ben je in het dagelijks leven misschien een hele nette meid.
En dus Sesamstraathooligan.... ? In het dagelijks leven best grappig maar het staat op een cv niet heel erg professioneel.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 oktober 2011, 14:11
Tessa Tessa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2011
Berichten: 7
Tessa is on a distinguished road
Standaard

Hi,

Voordat ik jou help moet ik duidelijk maken dat Nederlands niet mijn moedertaal is. En ik vind het schrijven van sollicitatiebrieven echt stresswekkend. Ik heb zelf ook problemen met mijn sollicitatiebrief. Maar ik moet anderen helpen voordat ik hulp kan krijgen. Dus ik zal mijn best doen.

======

Initialen + achternaam
Straat + huisnummer
Postcode + plaatsnaam (met hoofdletters)
Tel.nr
E-mail

Naam bedrijf
Postbus of straat + huisnummer
Postcode + plaatsnaam (met hoofdletters)

Plaatsnaam, ?? maand 2011

Betreft: sollicitatie stageplaats

Geachte heer, mevrouw,

Graag solliciteer ik naar een stageplaats binnen <naam bedrijf>. Via <naam> heb ik vernomen dat er eventueel vanaf januari een stageplek vrij zou zijn. Ook heeft <naam> met jullie contact gehad en nu zou ik graag zelf willen reageren.

<Deze paragraaf gaat over jouw opleiding, de stageverplichtingen en waanneer je kunt beginnen>
Op dit moment zit ik in het vierde jaar van de opleiding paraveterinair die ik volg aan het AOC-Oost te Enschede. In het kader van deze opleiding ben ik op zoek naar een organisatie waar ik minimaal <aantal stagedagen> stage kan lopen. Mijn stagedagen voor dit jaar zijn gepland voor de maandag en de dinsdag en ik kan direct aan de slag of op een later tijdstip dit collegejaar. Het is bij mij bekend dat jullie plek hebben voor bepaalde weken.

<Deze paragraaf gaat over jouw interesse en waarom je deze organisatie heb gekozen>.
Mijn interesse gaat vooral uit naar <jouw interesse> en uw organisatie lijkt mij de perfecte plek <waarom is deze organisatie perfect voor jouw interesse and stage>. Ik kan mijn stage vervullen op de afdeling <naam afdeling> of mijn stage kan vervuld worden op de afdeling <naam afdeling>.

<Deze paragraaf gaat over de inhoud/het doel van jou stage en scriptie onderwerp>.
Tijdens de stage <vertel wat je zal doen tijdens de stage en wat het onderwerp van jouw scriptie is. Als je geen onderwerp hebt, noem een aantal onderwerpen die jou voorkeur hebt>.

<Deze paragraaf gaat over jouw eigenschappen>.
Mijn vorige stage heb ik met goed resultaat afgerond bij Dierenkliniek <naam> te Enschede. Door deze stage in een drukke praktijk heb ik geleerd om veel zelfstandig te werken. <Naar mijn mening kun je hier nog een aantal eigenschappen, zoals leergierig, flexibele instelling, houd van uitdagingen, denk graag mee en werken in teamverband noemen. Je kunt ook dit zeggen: “Graag zou ik deze eigenschappen inzetten tijdens een stageperiode binnen <naam bedrijf>. U kunt er zeker van zijn dat ik mij zal inzetten om de stage tot een succes te maken.”>

Ik hoop dat het mogelijk is bij <naam bedrijf> een stageplaats te verkrijgen. Ik hoop dan ook dat u mij de mogelijkheid biedt om deze brief of e-mail in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,

Eerste voornaam voluit + achternaam
Met citaat reageren
  #8  
Oud 6 november 2011, 19:04
patatje95 patatje95 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 11
patatje95 is on a distinguished road
Standaard

Hij is inderdaad erg mager. Je moet jezelf echt verkopen, niet verlegen zijn! Natuurlijk is overdrijven ook niet goed, vind de juiste middeweg. Beschrijf eigenschappen van jezelf in je brief, waarvan je weet dat ze dit zoeken binnen die stage. JIJ wil die stage, dus verkoop jezelf.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34
Open sollicitatie stage jeugdzorg Nikkie Sollicitatiebrief en cv 0 17 oktober 2009 17:45
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 20:21
Sollicitatie Stage mloow Sollicitatiebrief en cv 2 8 oktober 2009 19:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon