Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 januari 2018, 16:36
eveliendegeus eveliendegeus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2018
Berichten: 1
eveliendegeus is on a distinguished road
Post Feedback solicitatiebrief media stage

Hallo allemaal,

Ik heb heel weinig ervaring met het schrijven van solliciatiebrieven, dus ik zou graag wat feedback willen op mijn sollicitatie brief voor mijn stage.

De eisen in de vacature zijn:
- Je volgt een relevante HBO of universitaire studie. (Bijvoorbeeld een talenstudie, journalistiek, media of communicatie.));
- Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Kennis van het Frans en/of Duits is een pré;
- Je houdt van aanpakken en neemt graag initiatief;
- Je werkt accuraat en nauwgezet;
- Je hebt ervaring met social media zoals Facebook, Twitter en Instagram.

De brief:

Beste XXX,

Als tweedejaars media studente ben ik hard op zoek naar een stage van 5 maanden voor september 2018. Toen ik de stage voor XXX voorbij zag komen bij XXX, was ik gelijk enthousiast. Niet alleen sluit deze stage precies aan bij waar ik naar op zoek ben, ook is het een stage in een deel van de media industrie waar ik zelf erg geďnteresseerd in ben omdat ik al boeken lees zolang ik me kan herinneren.

Momenteel zit ik in het tweede jaar van de studie International Media & Entertainment Management, die ik volg aan de NHTV in Breda. Doordat schrijven al jaren een passie van mij is, besteed ik persoonlijk de meeste aandacht aan het content gedeelte van de studie waardoor ik mijn vaardigheden verder heb kunnen ontwikkelen, voornamelijk in de Engelse taal.

Sociale media als Facebook en Instagram spelen een grote rol tijdens mijn studie bij de promotie van verschillende projecten, zoals de radio zender waar ik wekelijks met het promotie team aan de slag ga. Daarbij vindt ik het erg belangrijk dat alles er goed en verzorgt uitziet voor het op het internet komt te staan. Liever besteed ik er net wat meer tijd aan dan dat ik er later achter kom dat er een fout in zit. Ik zorg er daarom altijd voor dat ik op tijd begin en genoeg tijd neem voor een bepaalde tekst of opdracht, aangezien ik er een hekel aan heb om in tijdnood te komen.

XXX spreekt mij, naast het feit dat het een uitgevrij is, erg aan vanwege de internationale oriëntatie van het bedrijf. Persoonlijk heb ik voor een internationale opleiding gekozen om in contact te komen met mensen uit andere landen en daarvan te leren. Deze mogelijkheid ook hebben tijdens mijn stage lijkt me erg leerzaam.

Ik hoop dat ik genoeg informatie over mijzelf heb kunnen geven. Als u nog vragen heeft, beantwoord ik deze graag voor u. Ook vragen over mijn CV zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Mijn naam

- - - - - - -


Ik hoor het graag! Alle feedback is van harte welkom, mijn stage hangt ervan af :P
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 januari 2018, 17:44
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Ik zou je ervaring met de promotie van het radiostation er wat prominenter uit laten komen. Waarom link je niet naar de Facebook- of Instagrampagina van de zender? Daarmee toon je ervaring met social media aan. Naar mijn smaak zou ik de brief ietsje formeler houden (maar wel met een persoonlijk tintje) om aan te tonen dat je de taal goed beheerst en weet "hoe 't heurt".

Als ik kritisch ben, dan zou ik de zin eruit laten dat je tijdsdruk haat. Dat je liever op tijd begint is al de vriendelijke verwoording daarvan. Verder zou ik de brief nog even op de d/t-tjes nalopen en op de losse woorden die je aan elkaar moet schrijven.

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
media, solliciatie, stage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage Doktersassistent. Graag feedback! media Sollicitatiebrief en cv 1 28 augustus 2014 11:05
Sollicitatiebrief stage dietist graag feedback tesil Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2013 17:55
Graag feedback stage HBO student_h Sollicitatiebrief en cv 2 11 juni 2013 11:00
Feedback sollicitatiebrief stage MWD esmeralda Sollicitatiebrief en cv 2 1 februari 2013 00:07
Feedback Sollicitatiebrief stage Juridische Zaken Berwin1 Sollicitatiebrief en cv 4 28 juni 2010 17:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon