Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 februari 2009, 17:13
juud90 juud90 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 februari 2009
Berichten: 1
juud90 is on a distinguished road
Standaard motivatiebrief voor opleiding

voor mijn opleiding die ik wil volgen moet ik een motivatiebrief schrijven. maar ik weet niet of het zo goed is. heb op internet informatie gezocht en heb dit er van gemaakt. zou dit zo goed zijn?

mijn adres
xxx
xxx

ziekenhuis
xxx
xxx
xxx

xxx, 4 februari 2009

Betreft: opleiding tot operatieassistent

Geachte heer of mevrouw,

In de brief die u mij gestuurd heeft, verzocht u mij om een motivatiebrief te schrijven. Vandaar deze brief aan u.

Momenteel ben ik leerling van klas 5 havo van het ( mijn school). Wat mij aanspreekt in deze opleiding is de variatie in het werk, en het omgaan met mensen. Ook in teamverband werken spreekt mij erg aan. Het lijkt me interessant om mensen weer beter te maken. In een operatiekamer werken is echt iets voor mij, want ik kan goed tegen spanning en zelfstandig. Mijn interesses gaan uit naar het menselijk lichaam en de samenwerking van de andere collega’s.

Waarom ik juist operatieassistent kies is omdat het beroep mij het meeste aanspreekt vergeleken met de andere beroepen. Want hierbij heb je meerdere taken, en werk je nauw samen met de chirurg. Ook de praktijk gecombineerd met theorie spreekt me erg aan. Omdat ik zo al bezig ben met wat ik graag wil gaan doen. Mijn sterke vakken zijn biologie, wiskunde en nederlands en heb een NG profiel. Ik heb vaker in teamverband moeten werken wat mij erg beviel. Ook kan ik goed tegen bloed en kan tegen stress. Ik heb nog geen ervaring met betrekking tot deze studie.

De opleiding zou 3 jaar gaan duren, waarbij je de eerste 6 a 7 maanden tentamens moet maken op het ROC. Daarna word de praktijk en theorie afgewisseld. Je moet goed in teamverband kunnen werken en hebt drie kerntaken. De omloop, instrumenterende en assisterende taak.

Via internet heb ik veel sites gevonden die mij informatie gaven over deze opleiding. Ook had ik een brochure aangevraagd over de opleiding. Ik heb samen met mij decaan gekeken naar waar ik deze opleiding zou kunnen volgen.
Ik hoop dat ik u zo voldoende geďnformeerd heb. En dat mijn brief u aanleiding geeft mij uit te nodigen voor een gesprek, zodat ik deze brief verder toe kan lichten.

Hoogachtend,




Bijlage 1: inlichtingenformulier
Bijlage 2: recente cijferlijst
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief toelating Masteropleiding maymay0206 Opleiding kiezen en volgen 1 24 juni 2008 09:12
Motivatiebrief opleiding Kunst & Techniek kweenie Sollicitatiebrief en cv 2 3 mei 2008 19:43
Motivatiebrief + CV Bioloog voor beleidsmedewerker SNOOPY Sollicitatiebrief en cv 2 21 augustus 2007 19:09
Motivatiebrief adviseur/student Tom Sollicitatiebrief en cv 2 25 mei 2007 17:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon