Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2010, 20:26
lincor lincor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2009
Berichten: 3
lincor is on a distinguished road
Red face Ziektewet en ontslag nemen

Hallo,

Ik zit met een dilemma, ik zit momenteel al 2,5 maanden thuis nadat ik een ziekenhuisopname achter de rug heb. Tot op heden hebben de artsen geen verklaring voor mijn klachten (uitval van gezichtsvermogen en plotselinge hoofdpinklachten)de relatie tussen mijn leidinggevende en mijn collega's wordt er hierdoor niet beter op omdat ze denken dat ik mij aanstel en niets mankeer. DUHHUH...... Ik wil wel met hun gezondheid ruilen maar dat snappen ze niet.
Maar ik ben dus niet in staat om mijn huidige werkzaamheden uit te oefenen (zwaar sjouwen van 9.00u tot sávonds 18.00u)maar nu is er een bedrijf die mij wel aan het werk wil hebben op kontractbasis (familieqwestie)zodat ik binnen dit bedrijf lichte administratieve werkzaamheden kan gaan doen maar dit is nu het probleem: Ik wil dit wel hééééééél erg graag maar kan ik tijdens mij ziektewetperiode ontslag nemen bij mijn huidige baas? Tegen een eventuele terug keer zie ik wel op omdat ik allerlei nare opmerkingen krijg met de intentie dat ik mij aanstel tevens heb ik nog een opzegtermijn van 2 maanden maar die kom ik wel door tijdens mijn ziekteperiode. Kan dit wel???????//

Heel graag hoor ik van iemand wat mij te doen staat.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2010, 20:59
lincor lincor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2009
Berichten: 3
lincor is on a distinguished road
Standaard Re: Ziektewet en ontslag nemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincor Bekijk bericht
Hallo,

Ik zit met een dilemma, ik zit momenteel al 2,5 maanden thuis nadat ik een ziekenhuisopname achter de rug heb. Tot op heden hebben de artsen geen verklaring voor mijn klachten (uitval van gezichtsvermogen en plotselinge hoofdpinklachten)de relatie tussen mijn leidinggevende en mijn collega's wordt er hierdoor niet beter op omdat ze denken dat ik mij aanstel en niets mankeer. DUHHUH...... Ik wil wel met hun gezondheid ruilen maar dat snappen ze niet.
Maar ik ben dus niet in staat om mijn huidige werkzaamheden uit te oefenen (zwaar sjouwen van 9.00u tot sávonds 18.00u)maar nu is er een bedrijf die mij wel aan het werk wil hebben op kontractbasis (familieqwestie)zodat ik binnen dit bedrijf lichte administratieve werkzaamheden kan gaan doen maar dit is nu het probleem: Ik wil dit wel hééééééél erg graag maar kan ik tijdens mij ziektewetperiode ontslag nemen bij mijn huidige baas? Tegen een eventuele terug keer zie ik wel op omdat ik allerlei nare opmerkingen krijg met de intentie dat ik mij aanstel tevens heb ik nog een opzegtermijn van 2 maanden maar die kom ik wel door tijdens mijn ziekteperiode. Kan dit wel???????//

Heel graag hoor ik van iemand wat mij te doen staat.
Tja, geen idee iedereen??//Moeilijk hoor
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 februari 2010, 21:23
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Ziektewet en ontslag nemen

Hoi,

Hoe zeker is die nieuwe baan?

Zou ook goede afspraken maken, zeker als het familie betreft. Kan het niet zijn dat je daar ook uitval van gezichtsvermogen e.d. krijgt? Dat moeten jullie aan beide kanten wel goed beseffen.

Het komt wel eens voor dat een werknemer samen met de bedrijfsarts besluit dat het niet verstandig is om terug te keren naar huidige baan. Het is dus niet helemaal raar. Voor de officiele rechten en plichten over je arbeidscontract zou ik contact op nemen met bijvoorbeeld vakbond of een arbeidsbureau.

Sterkte en succes!
Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 februari 2010, 23:00
lincor lincor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2009
Berichten: 3
lincor is on a distinguished road
Standaard Re: Ziektewet en ontslag nemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Hoi,

Hoe zeker is die nieuwe baan?

Zou ook goede afspraken maken, zeker als het familie betreft. Kan het niet zijn dat je daar ook uitval van gezichtsvermogen e.d. krijgt? Dat moeten jullie aan beide kanten wel goed beseffen.

Het komt wel eens voor dat een werknemer samen met de bedrijfsarts besluit dat het niet verstandig is om terug te keren naar huidige baan. Het is dus niet helemaal raar. Voor de officiele rechten en plichten over je arbeidscontract zou ik contact op nemen met bijvoorbeeld vakbond of een arbeidsbureau.

Sterkte en succes!
Rosina
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Tja, die baan kan ik elk moment aannemen maar mijn vraag is dan of ik helemaal vrij ben om tijdens mij ziektewet onslag in te dienen?
zeker maken we goede afspraken en ik kan dan mijn eigen tijden indelen dus op het moment dat het niet goed gaat qwa gezondheid kan ik even een stapje terug doen en heb ik geen druk achter mij van mensen die er niets van snappen die alleen maar geld denken. Want die nieuwe werkplek is bij mijn man in de zaak. Maar dat is bij zaak. Kan ik ontslag nemen zonder gedoe?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 februari 2010, 15:39
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Ziektewet en ontslag nemen

Misschien is het in jouw geval wel wat link om je vaste baan op te zeggen voor een tijdelijke. Laat je zeker goed voorlichten door een jurist.

Misschien is het toch mogelijk om dat administratieve werk aan te pakken. Bij ziekteverzuimbegeleiding is het de bedoeling dat je weer aan het werk gaat wanneer dat mogelijk is. Dat hoeft niet perse jouw eigen werk te zijn en dat hoeft ook niet eens bij jouw eigen werkgever. Misschien kan jouw werkgever je wel uitlenen aan dat andere bedrijf met die administratieve klus. Dat scheelt hun ook in de kosten.

Ik neem aan dat je onder controle bent van een arbo-arts. Betrek deze arts ook bij je beslissing. Laat je van alle kanten goed informeren.

Veel succes met je gezondheid.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden Abby Je rechten en plichten als werknemer 16 12 mei 2012 21:17
Op staande voet ontslag nemen? pallen Je rechten en plichten als werknemer 7 2 juli 2010 11:59
Direct ontslag nemen zonder opzegtermijn? jagger1 Je rechten en plichten als werknemer 4 9 maart 2009 12:22
ontslag nemen in proeftijd of contract niet tekenen? evaadam Je rechten en plichten als werknemer 1 21 november 2008 11:15
Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen? arjanm Je rechten en plichten als werknemer 7 4 juli 2008 13:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon