Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 27 december 2007, 18:31
Neo23 Neo23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 5
Neo23 is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief stage - heb ik het goed gedaan ?

Beste leden, als eerst wil ik U graag heel erg bedanken voor alle tijd en moeite die jullie overhebben om mensen in nood een handje te helpen.
Dit waardeer ik enorm. Hopelijk is er iemand zo lief om mij ook een handje te helpen bij mijn sollicitatiebrief. Ik moet stage lopen en dus heb ik er lang over gedaan om een brief samen te stellen, alhoewel de eerste en derde alinea er redelijk ok uitziet vind ik toch de tweede alinea een beetje slecht opgebouwd. Voordat ik hem verstuur wil ik graag advies en eventueel een correctie zodat de brief lekker leest.

Voor de goede orde, ik heb werkervaring maar niet echt relevant met deze functie, dus heb ik het er niet bijgezet. Ik heb een MBO diploma als ondernemer/detailhandel, maar heb dit ook niet in het brief vermeld. Wel staat dit alles in mijn CV. Ik studeer bij de LOI MBO Administrateur niveau 4 en heb alle onderdelen afgezien van de ECDL-examens met succes afgerond. Hier wou ik ook wel wat over schrijven in het brief maar het was op zich al lang dus toch maar niet gedaan.

Ik wil de brief z.s.m. verzenden, want ik moet nog meer sollicitatiebrieven schrijven naar andere bedrijven. Ik wil U alvast erg bedanken voor alle moeite.

Citaat:
Naam bedrijf
Adres
Postcode

…, 27-12-2007

Betreft: verzoek om een stageplaats


Geachte heer / mevrouw,

Via het stagebureau Ecabo hoorde ik dat bij uw organisatie misschien de mogelijkheid bestaat om een stage te lopen als Administrateur. Naar aanleiding van een kwalificatie opdracht van mijn laatste opleidingsjaar als Administrateur niveau 4 MBO bij de LOI te Leiden, dienen we stage te lopen bij een administratieve organisatie.

De reden dat ik juist bij uw organisatie solliciteer is omdat het altijd al een wens van mij is geweest om bij de gemeente te werken.Wat mij vooral aanspreekt is de positieve mentaliteit en onzelfzuchtigheid van de dienstverlening bij de gemeente, eigenschappen waar ik mijzelf in terug kan vinden en die voor een extra gevoel van voldoening en motivatie zorgen.
Het beroep administrateur heeft mij altijd gelegen vanwege diverse redenen. Rekenkundigheid is altijd al mijn sterkste punt geweest. Het geeft mij plezier om met nummers te werken. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Daarnaast ben ik ook zeer leergierig. Meer informatie over mijn (voor)opleiding en achtergrond vindt u in het bijgevoegd Curriculum Vitae.


Hierbij hoop ik dat het mogelijk is bij uw organisatie een stageplaats te verkrijgen, voor de duur van minimaal een half jaar.Omdat ik nog enkele ECDL-tentamens moet afleggen, wil ik graag per 1 maart/april beginnen. Graag wil ik deze brief mondeling toelichten. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
XXX




Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Sollicitatiebrief verhuurmakelaar + cv: twijfel of het goed is Marcel Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2007 16:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon