Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 oktober 2008, 13:38
sadhana sadhana is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2008
Berichten: 1
sadhana is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief junior medewerker

Hoi Hoi,

Ik ben toe aan een neiuwe baan! heb jullie hulp nodig.
Ben bezig geweest met een sollicitatiebrief. Nou heb ik jullie ordeel over mijn brief nodig.

Graag reacties..


thankssss!

xxx
xxx
xxx

Rotterdam, 23 oktober 2008

xxx
xxx
xxx

Betreft:sollicitatie Junior medewerker
vacaturenummer xxxx


Geachte mevrouw / heer,

Met belangstelling heb ik op uw internetsite xxxx de vacature gelezen waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een junior medewerker. Via deze brief wil ik mijn interesse voor deze functie kenbaar maken.

Ik ben xxxx en ben xx jaar. Momenteel ben ik werkzaam als directiesecretaresse. Hoewel ik mijn baan met plezier uitvoer ben ik een al een lange tijd op zoek naar een andere uitdaging. Een baan waarbij ik kan meehelpen aan de verbetering van de politieke en de maatschappelijke samenleving. Werken bij het rijk spreekt mij daarom heel erg aan.

Een baan in een organisatie als die van u spreekt mij bijzonder aan omdat het mij de perfecte manier lijkt om mee te helpen aan de verbetering van politieke en maatschappelijke probleemstukken in onze samenleving. De mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen in uw organisatie maakt daarom de baan voor mij extra aantrekkelijk. Politieke en maatschappelijke probleemstukken zijn dingen waar ik bekend mee ben en houden mij in het dagelijks leven heel erg bezig. Als ik zou kunnen meehelpen om die problemen te verhelpen of te minderen, zou dat mij natuurlijk een heel goed gevoel geven. Dat goed gevoel zou ervoor zorgen dat ik steeds betere resultaten zal leveren in uw organisatie.

Deze vacature lijkt mij een uitgelezen kans om mijn kwaliteiten te laten zien en mezelf verder te ontwikkelen in uw organisatie. De door u gevraagde capaciteiten herken ik mezelf in. Ik kan goed in teamverband werken, ben bewust van omgevingen, kan problemen analyseren en ben integer. Inzicht in de administratieve organisatie en het plannen en organiseren van de werkzaamheden heb ervaring mee opgedaan tijdens mijn baan als directiesecretaresse bij verschillende organisaties. Ik beschik over kennis van verschillende geautomatiseerde systemen en heb uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Ook bezit ik inzicht in het toepassen van wet- en regelgeving voor het werkproces.

Het lijkt mij een uitdaging om als Junior medewerker bij uw organisatie aan de slag te gaan. Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Graag licht ik dan ook mijn brief en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,


xxxxx

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 oktober 2008, 22:35
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief junior medewerker

Dag Sadhana,

In je brief val je een paar keer in herhaling over je motivatie om bij het Rijk te willen werken. Dit is de rode draad in je brief. Je kennis en ervaring, die je ook benoemt, raakt daarmee ondergesneeuwd. Ook wordt hierdoor de brief te lang. En doordat het allemaal wat door elkaar heen staat is de brief ook wat onsamenhangend.

Je naam en leeftijd staat in het CV, dus hoef je in de brief niet te noemen. In de alinea na je opening kun je het waarom van je belangstelling voor de organisatie noemen. Probeer daarin een combinatie te maken met de nieuwe uitdaging die je wilt. Je zou dat ook kunnen benoemen als een volgende stap in je carričre.

In de alinea daaronder kun je dan ingaan op je kennis en ervaring. Het beste doe je dat door voorbeelden te noemen. Als je bijvoorbeeld schrijft dat je een team van .... medewerkers ondersteunt en alert bent op signalen vanuit de organisatie (of bedrijf) zegt dat iets over zowel je teaminzet als over je omgevingsbewustzijn.

Probeer je bij het schrijven van je brief in de lezer te verplaatsen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2008, 00:24
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief junior medewerker

Hoi Sadhana,

Ik heb je brief gekopieerd en hier en daar aangepast en vooral veel dubbele omschrijvingen verwijderd (zie ook het commentaar van de vorige schrijver).


Geachte mevrouw / heer,

Met belangstelling heb ik op uw internetsite xxxx de vacature gelezen waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een junior medewerker. Via deze brief wil ik mijn interesse voor deze functie kenbaar maken.

Op dit moment ben ik met veel plezier werkzaam als directiesecretaresse. Toch liggen mijn ambities bij een baan waarbij ik kan meehelpen aan de verbetering van de politieke en de maatschappelijke samenleving. Werken bij het rijk spreekt mij daarom heel erg aan. De mogelijkheid om mezelf te ontwikkelen in uw organisatie maakt de baan voor mij extra aantrekkelijk.

De door u gevraagde capaciteiten herken ik mezelf in. Ik kan goed in teamverband werken, ben bewust van omgevingen, kan problemen analyseren en ben integer. Inzicht in de administratieve organisatie en het plannen en organiseren van de werkzaamheden heb ervaring mee opgedaan tijdens mijn baan als directiesecretaresse bij verschillende organisaties. Ik beschik over kennis van verschillende geautomatiseerde systemen en heb uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Ook bezit ik inzicht in het toepassen van wet- en regelgeving voor het werkproces.

Met mijn ambitieuze en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Graag licht ik dan ook mijn brief en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,

Heel veel succes met je sollicitatie.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 20:53
Sollicitatiebrief Leerling operatie assistent Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2008 19:34
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon