Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 28 februari 2006, 12:37
_mike_ _mike_ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 6
_mike_ is on a distinguished road
Standaard MBO Administrateur Niveau 4

1. Welke opleiding heb je gevolgd?
...
Voltijd opleiding MBO Administrateur Niveau 4 bij het Graafschap college te Doetinchem van 1999 tot 2003

2. Met welke vooropleiding en werkervaring begon je aan deze studie?
...
Ik ben begonnen aan deze opleiding met een MAVO diploma.

3. Viel de studie mee of tegen? Wat vond je het zwaarst? En wat het makkelijkst?
...

Uiteindelijk vond ik de studie tegenvallen, omdat het continu maar hetzelfde was. Boekhouden is nummers met nummers en nog meer nummers die op de juiste plek tussen de nummers moeten staan.
Ik heb de opleiding afgemaakt, en ligt me ergens ook wel, maar ik kon er niet enthiousiast over worden. Het is een relatief makkelijke opleiding qua leren, maar je moet veel begrijpen. Als je pienter bent kun je het redden met alleen opletten in de klas.
Het moeilijkste aan deze opleiding was in het laatste jaar statistiek. Dat is pure wiskunde, en als wiskunde je niet ligt zul je totaal afvallen. In mijn klas had 75% standaard een onvoldoende met de eerste toets.

4. Waar bestond de opleiding in de praktijk vooral uit?
...

De opleiding bestond voornamelijk uit in de klaslokalen uitleg krijgen over hoe iets werkte, en dan in de resterende tijd van de les de opdrachten maken zodat we vragen konden stellen als we het niet begrepen.

5. Beviel de opleiding?
...

De opleiding zelf beviel me wel, de school had een gezellige sfeer en ik zat in een leuke klas, en de inhoud van de opleiding was ook goed verzorgd en de leraren legden goed uit... qua opleiding was het piccobello in orde.

6. Wat was je mooiste studieprestatie?
...

Het moment dat het kwartje eindelijk viel, en ik snapte hoe het allemaal werkte, waarom het werkte en hoe ik het kon toepassen. Voor de rest niet echt prestaties geleverd die noemenswaardig zijn.

7. Waar moeten mensen die voor deze opleiding willen kiezen rekening mee houden? Wat wil je ze meegeven?
...

Je moet tegen saaiheid kunnen. Het is heel veel hetzelfde, en het is allemaal papierwerk. Je moet dagenlang tegen nummers aan kunnen kijken en ze kunnen verplaatsen, wetende dat dit je lot kan zijn tot je 65e.

8. Wat voor werk ben je gaan doen? Kwam de opleiding van pas?
...

In mijn huidige baan gebruik ik het niet, omdat ik het ten eerste heel saai werk vind, en in de omgeving is er geen werk in te vinden en ik wil toch wel relatief dicht bij huis werken.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doorstroming mbo - hbo Janine Opleiding kiezen en volgen 0 9 maart 2006 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon