Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2014, 18:34
micers micers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2014
Berichten: 1
micers is on a distinguished road
Standaard Hbo deeltijd aan de Hva zonder relevant werkervaring mogelijk?

Ik zou heel graag de opleiding "Media, informatie en communicatie" willen volgen aan de Hva. In deeltijd.

Waar ik mij echter zorgen over maak is dat ik geen relevant werk heb.

In de omschrijving staat:

Iets voor jou?
Heb je werkervaring en zoek je verbreding of verdieping van je kennis? De deeltijdopleiding Media, Informatie en Communicatie biedt je een digitale leeromgeving, zodat je veel vanuit huis of werk aan je opdrachten kunt werken.

Nu schijnt dit voor deze opleiding niet zo'n probleem te zijn.

Vaak staat er, relevant werk is nodig bij aanmelding van de studie.
Of je hoort ook wel dat je vanaf het 2e jaar verplicht bent om "slechts" 8 uur per week relevant werk te hebben.

Nu wil ik om problemen te voorkomen (mijn zus heeft haar studie pedagogiek moeten beëindigen zonder relevant werk te vinden in het 2e jaar) van het slechtste uit gaan, dat ik in de eerste 3 jaar of wellicht helemaal geen relevant werk heb tot dat ik de studie heb afgerond.

Dit om de volgende redenen

1) ik heb geen werkervaring in deze richting.
2) de arbeidsmarkt is op het moment erg slecht.

Nu zou ik willen weten of ik met deze instelling de studie kan beginnen.
Het eerste jaar lijkt mij niet zo'n probleem, maar wat er bijvoorbeeld in de omschrijving staat:
http://www.hva.nl/opleiding/deeltijd...udieprogramma/
Tijdens de studie volgen we de ontwikkelingen in je werksituatie om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk je studie kan afronden. Stages of projectwerk zijn niet in de studie opgenomen, omdat je in je dagelijkse werk al de nodige praktijkervaring opdoet. Mocht je nog geen werk hebben, dan kun je hierbij begeleiding en advies vanuit de opleiding krijgen. Het is de bedoeling dat je dan binnen een tot anderhalf jaar een baan hebt gevonden die in het verlengde ligt van je studie.
Maar wat als dit na 3 jaar nog niet is gelukt?!

bij de toelatingseisen staat niks vermeld over verplicht werk, wat in tegen stelling vaak wel bij andere studies staat.

b.v.
Om de opleiding SPH in deeltijd te kunnen volgen dien je werkzaam te zijn in een agogische functie bij een hulpverleningsinstelling

Voor de opleiding "Communicatie" staat:
Werkervaring in een relevant beroepenveld is belangrijk.

Iets zegt mij dat dit dan ook belangrijk is voor Mic, en dat ik er slecht aan doe op deze opleiding te beginnen.
ik stel mij zo voor dat ik in een klas kom met studenten die al relevant werk hebben of dat er ook beginners zijn met de zelfde situatie als ik, maar dat de opleiding voor deze groep zeer moeizaam zal verlopen.

Ik ga morgen de school bellen, maar ik ken ook wel de praatjes dat je wel binnen 1 a 2 jaar relevant werk hebt en dat het allemaal wel goed komt.

Ik zou graag neutraal advies willen of ik een verstandige keuze maak om deze opleiding te beginnen.
Ik ben 26 jaar en wil alsnog mijn papiertjes halen, maar als ik zonder relevant werk nergens kan studeren dan weet ik niet hoe dit haalbaar is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe vind ik relevant werk voor deeltijd hbo Bestuurskunde en Overheidsmanagement? Armegeddon Opleiding kiezen en volgen 7 30 juli 2011 00:22
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 22:24
Wat HBO deeltijd vragen putdus Opleiding kiezen en volgen 1 9 januari 2011 23:45
Vraag aan mensen die deeltijd HBO hebben gevolgd LuckyBet Opleiding kiezen en volgen 10 19 februari 2010 17:59
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon