Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 december 2014, 23:11
elifecoach elifecoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 18
elifecoach is on a distinguished road
Post 3 sollicitatiebrieven schrijven voor stageplaats binnen 2 weken!

Wat ik vraag is inhoudelijke inspiratie om mijn brief overtuigender te maken...svp
Citaat:
1e bedrijf A:

Naam Y
Bedrijf A
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement minimaal 6 uur per week.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)


Tekst eerste alinea (bron)
Via mijn jobcoach ben ik geattendeerd op uw organisatie. Ik heb begrepen dat er een afstudeerstage voor mij mogelijk is binnen uw afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Uw bedrijfsfilosofie, visie en missie spreken me aan en ik zou graag bij u mijn afstudeerscriptie schrijven als kwaliteitsstagiair binnen uw organisatie.


Tekst tweede alinea (motivatie)
Met de doelgroep / product heb ik veel affiniteit, want ik ben een van uw vele klanten. Ik ben enthousiast samen met u een scriptieonderwerp te schrijven over voeding, processen en kwaliteitsbeleid binnen uw organisatie, Zodat ik mijn theoretische kennis van ISO 9001 en ISO 17024 in de praktijk kan toetsen. En de theorie van de kwaliteitsgoeroes kan reflecteren op uw bedrijf.


Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Tijdens mijn opleidingen LTS en MTS Elektrotechniek heb ik ook stage-ervaring opgedaan. Daarnaast heb ik in teamverband en zelfstandig technische bedrijfsinstallaties ontworpen, begeleid en geďmplementeerd.
Ik ben gedreven in het onderzoeken van de wensen en behoeften van de doelgroep, met betrekking tot het kwaliteitsbeleid cq -handboek, om hier zo goed mogelijk op aan te sluiten. Hier komen mijn kwaliteiten, competenties en vaardigheden als elifecoach goed tot hun recht.

slotalinea
Ik zou het fijn vinden een uitnodiging voor een gesprek te ontvangen, waarin ik mijn motivatie en brief nader kan toelichten. Mijn bijgevoegde curriculum Vitae heb ik ontworpen in mijn rol als grafisch ontwerper en heeft een persoonlijk tintje. Het geeft een goed overzicht van mijn waarden, ervaring en kwaliteiten. Mijn afstudeerstage is pro bono en minimaal 6 uur per week. Twee voordelen het kost u niets en u krijgt ook een objectief en professioneel kwaliteitsrapport(scriptie).

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: Curriculum Vitae
2e bedrijf B:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf B
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement minimaal 6 uur per week.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, B (als die bekend is)


Tekst eerste alinea (bron)
Via mijn jobcoach ben ik geattendeerd op uw organisatie. Ik heb begrepen dat er een afstudeerstage voor mij mogelijk is binnen uw afdeling ICT. Uw bedrijfsfilosofie, visie en missie spreken me aan en ik zou graag bij u mijn afstudeerscriptie/ -rapport schrijven als kwaliteitsstagiair binnen uw organisatie.


Tekst tweede alinea (motivatie)
Met de doelgroep / producten heb ik veel affiniteit: 1. Als gediplomeerd elektrotechnicus, 2. Als gepassioneerd hobbyist en 3. Als grootverbruiker elektronische apparatuur en (software) toepassingen. Ik ben enthousiast en gepassioneerd om samen met u een scriptieonderwerp te schrijven over ICT, processen en kwaliteitsbeleid binnen uw organisatie, kan toetsen. En de theorie van de kwaliteitsgoeroes kan reflecteren op uw organisatie.

Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Tijdens mijn opleidingen LTS en MTS Elektrotechniek heb ik ook stage- en ICT ervaring opgedaan en geprogrammeerd. Daarnaast heb ik in teamverband en zelfstandig technische bedrijfsinstallaties ontworpen, begeleid en geďmplementeerd. Ik ben gedreven in het onderzoeken van de wensen en behoeften van de doelgroep, met betrekking tot het kwaliteitsbeleid cq -handboek, om hier zo goed mogelijk op aan te sluiten. Hier komen mijn kwaliteiten, competenties en vaardigheden als elifecoach goed tot hun recht.

slotalinea
Ik zou het fijn vinden een uitnodiging voor een gesprek te ontvangen, waarin ik mijn motivatie en brief nader kan toelichten. Mijn bijgevoegde curriculum Vitae heb ik ontworpen in mijn rol als grafisch ontwerper en heeft een persoonlijk tintje. Het geeft een goed overzicht van mijn waarden, ervaring en kwaliteiten. Mijn afstudeerstage is pro bono en minimaal 6 uur per week. Twee voordelen het kost u niets en u krijgt ook een objectief en professioneel kwaliteitsrapport(scriptie).

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: Curriculum Vitae
3e bedrijf C:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf C
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement minimaal 6 uur per week.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, C (als die bekend is)


Tekst eerste alinea (bron)
Via mijn jobcoach ben ik geattendeerd op uw organisatie. Ik heb begrepen dat er een afstudeerstage voor mij mogelijk is binnen uw afdeling kwaliteitsbewaking elektrotechniek. Uw bedrijfsfilosofie, visie en missie spreken me aan en ik zou graag bij u mijn afstudeerscriptie schrijven als kwaliteitsstagiair binnen uw organisatie.


Tekst tweede alinea (motivatie)
Met de doelgroep / product heb ik veel affiniteit, 1. Als gediplomeerd elektrotechnicus, 2. Als gepassioneerd hobbyist en 3. Als grootverbruiker elektronische apparatuur en (software) toepassingen. Ik ben enthousiast en gepassioneerd om samen met u een scriptieonderwerp te schrijven over voeding, processen, kwaliteitsbeleid binnen uw organisatie, Zodat ik mijn theoretische kennis in de praktijk kan toetsen.


Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Tijdens mijn opleidingen LTS en MTS Elektrotechniek heb ik ook stage-ervaring opgedaan. Daarnaast heb ik in teamverband en zelfstandig technische bedrijfsinstallaties ontworpen, begeleid en geďmplementeerd.
Ik ben gedreven in het onderzoeken van de wensen en behoeften van de doelgroep, met betrekking tot het kwaliteitsbeleid cq -handboek, om hier zo goed mogelijk op aan te sluiten. Hier komen mijn kwaliteiten, competenties en vaardigheden als elifecoach goed tot hun recht.

slotalinea
Ik zou het fijn vinden een uitnodiging voor een gesprek te ontvangen, waarin ik mijn motivatie en brief nader kan toelichten. Mijn bijgevoegde curriculum Vitae heb ik ontworpen in mijn rol als grafisch ontwerper en heeft een persoonlijk tintje. Het geeft een goed overzicht van mijn waarden, ervaring en kwaliteiten. Mijn afstudeerstage is pro bono en minimaal 6 uur per week. Twee voordelen het kost u niets en u krijgt ook een objectief en professioneel kwaliteitsrapport(scriptie).

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: Curriculum Vitae
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV-anoniem.pdf‎ (54,2 KB, 68x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 december 2014, 15:20
elifecoach elifecoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 18
elifecoach is on a distinguished road
Standaard 2e versie Sollicitatie afstudeerstage kwaliteitsmanagement

2e versie: aanpassingen naar aanleiding goed voorbeeld:
http://www.carrieretijger.nl/forum/s...ead.php?t=9791
3 sollicitatiebrieven schrijven voor stageplaats binnen 2 weken!
Wat ik vraag is inhoudelijke inspiratie om mijn brief overtuigender te maken...svp
Citaat:
1e bedrijf A:

Naam Y
Bedrijf A
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement minimaal 6 uur per week.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)


Tekst eerste alinea (bron)
In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat kwaliteitsmanagementstagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding binnen uw organisatie. Momenteel zit ik in de laatste fase van de post-HBO zelfstudie kwaliteit- en verbetermanagement bij x Het is de bedoeling een afstudeerscriptie in overleg met de stageorganisatie. Het is de bedoeling dat ik de theorie in praktijk breng. Het gaat om pro bono afstudeerstage (uw voordeel) voor een periode van 4 maanden, met 6 tot 12 uur per stageuren per week. Deze periode betreft januari 2015 tot april 2015.


Tekst tweede alinea (motivatie)

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen over de afdeling Intergrale Kwaliteits Management. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden over de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's bij uw organisatie invloed en geďmplementeerd. Ik ben van mening dat kwaliteits- en verbetermanagement de toekomst is voor organisaties die aan alle wensen van hun klanten willen voldoen. En daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Dit is hoofdzakelijk de reden dat ik belangstelling heb voor deze afstudeerstage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's


Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Met uw doelgroep heb ik affiniteit omdat ik dagelijks te maken heb met voeding (koken,boodschappen,eten,etc). Gedurende mijn trainingen cq opleidingen elifecoach / carričre-plus, heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals; tijdsmanagement, slag vaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. De kennis die ik van deze vakken heb vergaard, zou ik graag willen toepassen in uw organisatie. Middels deze stage wil ik mijn communicatieve- en sociale vaardigheden naar een hoger niveau brengen.

slotalinea
Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen en goed kan onderhandelen. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik kwaliteiten zoals nauwkeurigheid, onafhankelijkheid en ambitie.. Deze maken het mij mogelijk om deze opleiding positief af te ronden en uiteindelijk deze tool in de praktijk toepassen. Bijvoorbeeld het implementeren van een kwaliteitshandboek.

Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde, bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over deze functie in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: Curriculum Vitae
2e bedrijf B:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf B
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement minimaal 6 uur per week.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, B (als die bekend is)


Tekst eerste alinea (bron)

In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat kwaliteitsmanagementstagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding binnen uw organisatie. Momenteel zit ik in de laatste fase van de post-HBO zelfstudie kwaliteit- en verbetermanagement bij x Het is de bedoeling een afstudeerscriptie in overleg met de stageorganisatie. Het is de bedoeling dat ik de theorie in praktijk breng. Het gaat om pro bono afstudeerstage (uw voordeel) voor een periode van 4 maanden, met 6 tot 12 uur per stageuren per week. Deze periode betreft januari 2015 tot april 2015.


Tekst tweede alinea (motivatie)

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen over de afdeling Intergrale Kwaliteits Management. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden over de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's bij uw organisatie invloed en geďmplementeerd. Ik ben van mening dat kwaliteits- en verbetermanagement de toekomst is voor organisaties die aan alle wensen van hun klanten willen voldoen. En daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Dit is hoofdzakelijk de reden dat ik belangstelling heb voor deze afstudeerstage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's


Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Met uw doelgroep heb ik affiniteit omdat ik dagelijks te maken heb met voeding (koken,boodschappen,eten,etc). Gedurende mijn trainingen cq opleidingen elifecoach / carričre-plus, heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals; tijdsmanagement, slag vaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. De kennis die ik van deze vakken heb vergaard, zou ik graag willen toepassen in uw organisatie. Middels deze stage wil ik mijn communicatieve- en sociale vaardigheden naar een hoger niveau brengen.

slotalinea
Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen en goed kan onderhandelen. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik kwaliteiten zoals nauwkeurigheid, onafhankelijkheid en ambitie.. Deze maken het mij mogelijk om deze opleiding positief af te ronden en uiteindelijk deze tool in de praktijk toepassen. Bijvoorbeeld het implementeren van een kwaliteitshandboek.

Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde, bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over deze functie in een vervolggesprek met u, willen toelichten.


Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: Curriculum Vitae
3e bedrijf C:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf C
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement minimaal 6 uur per week.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, C (als die bekend is)


Tekst eerste alinea (bron)

In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat kwaliteitsmanagementstagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding binnen uw organisatie. Momenteel zit ik in de laatste fase van de post-HBO zelfstudie kwaliteit- en verbetermanagement bij x Het is de bedoeling een afstudeerscriptie in overleg met de stageorganisatie. Het is de bedoeling dat ik de theorie in praktijk breng. Het gaat om pro bono afstudeerstage (uw voordeel) voor een periode van 4 maanden, met 6 tot 12 uur per stageuren per week. Deze periode betreft januari 2015 tot april 2015.


Tekst tweede alinea (motivatie)

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen over de afdeling Intergrale Kwaliteits Management. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden over de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's bij uw organisatie invloed en geďmplementeerd. Ik ben van mening dat kwaliteits- en verbetermanagement de toekomst is voor organisaties die aan alle wensen van hun klanten willen voldoen. En daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Dit is hoofdzakelijk de reden dat ik belangstelling heb voor deze afstudeerstage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's


Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Met uw doelgroep heb ik affiniteit omdat ik dagelijks te maken heb met voeding (koken,boodschappen,eten,etc). Gedurende mijn trainingen cq opleidingen elifecoach / carričre-plus, heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals; tijdsmanagement, slag vaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. De kennis die ik van deze vakken heb vergaard, zou ik graag willen toepassen in uw organisatie. Middels deze stage wil ik mijn communicatieve- en sociale vaardigheden naar een hoger niveau brengen.

slotalinea
Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen en goed kan onderhandelen. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik kwaliteiten zoals nauwkeurigheid, onafhankelijkheid en ambitie.. Deze maken het mij mogelijk om deze opleiding positief af te ronden en uiteindelijk deze tool in de praktijk toepassen. Bijvoorbeeld het implementeren van een kwaliteitshandboek.

Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde, bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over deze functie in een vervolggesprek met u, willen toelichten.


Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 december 2014, 17:32
elifecoach elifecoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 18
elifecoach is on a distinguished road
Smile 3e versie Sollicitatie afstudeerstage kwaliteitsmanagement

3e versie Sollicitatie afstudeerstage kwaliteitsmanagement

volgens feedback van Marieke (bedankt );
http://www.carrieretijger.nl/forum/s...34&postcount=2

2e versie: aanpassingen naar aanleiding goed voorbeeld:
http://www.carrieretijger.nl/forum/s...ead.php?t=9791
3 sollicitatiebrieven schrijven voor stageplaats binnen 2 weken!
Wat ik vraag is inhoudelijke inspiratie om mijn brief overtuigender te maken...svp
Citaat:
Citaat:
1e bedrijf A:

Naam Y
Bedrijf A
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)


Tekst eerste alinea (bron)
In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat kwaliteitsmanagementstagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding in uw organisatie. Momenteel zit ik in de laatste fase van de post-HBO zelfstudie kwaliteit- en verbetermanagement bij x Het is de bedoeling een afstudeerscriptie in overleg met de stageorganisatie. Het is de bedoeling dat ik de theorie in praktijk breng. Het gaat om pro bono afstudeerstage (uw voordeel) voor een periode van 4 maanden, met 6 tot 12 uur per stageuren per week. Deze periode betreft januari 2015 tot april 2015.


Tekst tweede alinea (motivatie)

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden over deze afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's bij uw organisatie beďnvloed hebben en geďmplementeerd zijn of worden. Ik ben van mening dat kwaliteits- en verbetermanagement de toekomst is voor organisaties die aan alle wensen van hun klanten willen voldoen. En daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Dit is hoofdzakelijk de reden dat ik belangstelling heb voor deze afstudeerstage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's


Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Met uw doelgroep heb ik affiniteit omdat ik dagelijks te maken heb met voeding (koken,boodschappen,eten,etc). Gedurende mijn trainingen cq opleidingen elifecoach / carričre-plus, heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals; tijdsmanagement, slag vaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. De kennis en vaardigheden die ik van met deze vakken heb vergaard, zou ik graag willen toepassen in uw organisatie. Middels deze stage wil ik mijn communicatieve- en sociale vaardigheden naar een hoger niveau brengen.

slotalinea
Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen en goed kan onderhandelen. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik kwaliteiten; nauwkeurigheid, onafhankelijkheid en ambitie.. Deze maken het mij mogelijk om deze opleiding positief af te ronden en uiteindelijk met deze tool in de praktijk aan de slag te werk gaan. Bijvoorbeeld met het implementeren van een kwaliteitshandboek binnen een organisatie.

Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde, bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie deze functie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
2e bedrijf B:
Citaat:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf B
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, B (als die bekend is)



Tekst eerste alinea (bron)
In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat kwaliteitsmanagementstagiaire op de afdeling ICT in uw organisatie. Momenteel zit ik in de laatste fase van de post-HBO zelfstudie kwaliteit- en verbetermanagement bij x Het is de bedoeling een afstudeerscriptie in overleg met de stageorganisatie. Het is de bedoeling dat ik de theorie in praktijk breng. Het gaat om pro bono afstudeerstage (uw voordeel) voor een periode van 4 maanden, met 6 tot 12 uur per stage-uren per week. Deze periode betreft januari 2015 tot april 2015.


Tekst tweede alinea (motivatie)

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien ben ik bezig met opfriscursus ICT, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling ICT. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden over deze afdeling ICT. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's bij uw organisatie beďnvloed hebben en geďmplementeerd zijn of worden. Ik ben van mening dat kwaliteits- en verbetermanagement de toekomst is voor organisaties die aan alle wensen van hun klanten willen voldoen. En daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Dit is hoofdzakelijk de reden dat ik belangstelling heb voor deze afstudeerstage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's


Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Met uw doelgroep heb ik affiniteit omdat ik dagelijks te maken heb met voeding (koken,boodschappen,eten,etc). Gedurende mijn trainingen cq opleidingen elifecoach / carričre-plus, heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals; tijdsmanagement, slag vaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. De kennis en vaardigheden die ik van met deze vakken heb vergaard, zou ik graag willen toepassen in uw organisatie. Middels deze stage wil ik mijn communicatieve- en sociale vaardigheden naar een hoger niveau brengen.

slotalinea
Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen en goed kan onderhandelen. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik kwaliteiten; nauwkeurigheid, onafhankelijkheid en ambitie.. Deze maken het mij mogelijk om deze opleiding positief af te ronden en uiteindelijk met deze tool in de praktijk aan de slag te werk gaan. Bijvoorbeeld met het implementeren van een kwaliteitshandboek binnen een organisatie.

Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde, bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie deze functie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
3e bedrijf C:
Citaat:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf C
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement..

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, C (als die bekend is)


Tekst eerste alinea (bron)


Tekst eerste alinea (bron)
In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat kwaliteitsmanagementstagiaire op de afdeling elektrotechniek in uw organisatie. Momenteel zit ik in de laatste fase van de post-HBO zelfstudie kwaliteit- en verbetermanagement bij x Het is de bedoeling een afstudeerscriptie in overleg met de stageorganisatie. Het is de bedoeling dat ik de theorie in praktijk breng. Het gaat om pro bono afstudeerstage (uw voordeel) voor een periode van 4 maanden, met 6 tot 12 uur per stage-uren per week. Deze periode betreft januari 2015 tot april 2015.


Tekst tweede alinea (motivatie)

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien ben ik bezig met een opfriscursus elektrotecniek, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling elektrotechniek. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden over deze afdeling elektrotechniek. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's bij uw organisatie beďnvloed hebben en geďmplementeerd zijn of worden. Ik ben van mening dat kwaliteits- en verbetermanagement de toekomst is voor organisaties die aan alle wensen van hun klanten willen voldoen. En daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Dit is hoofdzakelijk de reden dat ik belangstelling heb voor deze afstudeerstage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's


Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Met uw doelgroep heb ik affiniteit omdat ik dagelijks te maken heb met voeding (koken,boodschappen,eten,etc). Gedurende mijn trainingen cq opleidingen elifecoach / carričre-plus, heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals; tijdsmanagement, slag vaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. De kennis en vaardigheden die ik van met deze vakken heb vergaard, zou ik graag willen toepassen in uw organisatie. Middels deze stage wil ik mijn communicatieve- en sociale vaardigheden naar een hoger niveau brengen.

slotalinea
Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen en goed kan onderhandelen. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik kwaliteiten; nauwkeurigheid, onafhankelijkheid en ambitie.. Deze maken het mij mogelijk om deze opleiding positief af te ronden en uiteindelijk met deze tool in de praktijk aan de slag te werk gaan. Bijvoorbeeld met het implementeren van een kwaliteitshandboek binnen een organisatie.

Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde, bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie deze functie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV-anoniem.pdf‎ (54,2 KB, 46x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 december 2014, 23:00
elifecoach elifecoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 18
elifecoach is on a distinguished road
Question 4e versie Sollicitatie afstudeerstage kwaliteitsmanagement

4e versie: Mijn brief aanpassen volgens deze argumentatiestructuur:

(1’) Het is de moeite waard om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek
(1’.1) Ik ben met mijn enthousiasme en veelzijdigheid een goede uitbreiding op uw team
(1’.1.1a’) Ik heb de (juiste) opleidingen en trainingen genoten
(1’.1.1.a’.1a) Ik ben student kwaliteits- en verbetermanagement opleiding
(1’.1.1.a’.1b) Ik ben ervaringsdeskundige
(1’.1.1.a’.1c) Ik ben eLifecoach
(1’.1.1b’) Ik heb relevante werkervaring
(1’.1.1b’.1a) Ik werk als administratief medewerker op een de financiële administratie
(1’.1.1b’.1b) Ik ontwerp folders, aankondigingen voor activiteiten in de organisatie
(1’.1.1b’.1c) Ik heb mensen helpen opzetten met financiële administratie en advies met belastingen en gemeente perikelen
(1’.1.1b’.1d) Ik heb een eigen bedrijf (als ZZP'er) gehad
(1’.1.1b’.1e) Ik heb een o.a. workshop copings-strategieën gegeven.
(1’.1.1b’.1f) Ik begeleid collegae c.q. cliënten in de organisatie
(1’.1.1b’.1g) Ik heb ervaring met het coachen van volwassenen in het
presenteren van zichzelf.
(1’.1.1c’) Ik heb de juiste persoonlijkheidskenmerken en werkhouding
(1’.1.1c’.1a) Het begeleiden van collegae in opleiding ligt me
(1’.1.1c’.1a.1a) Mijn (open) vragende houding wordt gewaardeerd
(1’.1.1c’.1a.1b) Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren
Citaat:
(1’.1.1c’.1b) Ik maak (gemakkelijk) contact met de “jeugd van tegenwoordig”
(1’.1.1c’.1b.) Ik ben een (middelbare) student
(1’.1.1c’.1c) Ik houd van de inhoud van mijn vak
(1’.1.1c’.1c.1a) Ik ben voortdurend op zoek naar (nieuwe) invalshoeken om de stof over te brengen.
(1’.1.1c’.1c.1b) Ik ben geďnspireerd door wetenschappers als Demming en Juran.
(1’.1.1d’) Ik ben specifiek in deze functie geďnteresseerd
(1’.1.1d’ .1a) Ik zet mijn interesses en vaardigheden graag in om collegaestudenten te motiveren voor het vak van kwaliteitsmanager.
(1’.1.1d’.1b) Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een waardevolle aanvulling waar beide werkvelden van profiteren
Wat ik vraag is inhoudelijke inspiratie om mijn brief overtuigender te maken...svp

Citaat:
Citaat:
1e bedrijf A:

Naam Y
Bedrijf A
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)


Tekst eerste alinea (bron)
In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding in uw organisatie te -. Momenteel zit ik in de laatste fase van de post-HBO zelfstudie kwaliteit- en verbetermanagement bij x Het is de bedoeling een afstudeerscriptie in overleg met de stageorganisatie te schijven. En tevens de theorie in kan praktijk brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage (uw voordeel) voor een periode van 4 maanden, met 6 tot 12 uur per stage-uren per week. Deze periode betreft januari 2015 tot april 2015.


Tekst tweede alinea (motivatie)

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden over deze afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beďnvloed hebben en/of geďmplementeerd zijn. Ik ben van mening dat kwaliteits- en verbetermanagement de toekomst is voor organisaties die aan alle wensen van hun klanten willen voldoen. En daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Dit is hoofdzakelijk de reden dat ik belangstelling heb voor deze afstudeerstage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.



Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit' omdat ik dagelijks te maken heb met voeding (koken,boodschappen,eten,etc). En mijn schoonzus weer zwanger is. Gedurende mijn trainingen cq opleidingen elifecoach / carričre-plus, heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals; tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een waardevolle aanvulling waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik o.a. de kwaliteiten; nauwkeurigheid, onafhankelijkheid en ambitie.


Tekst slotalinea
Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde, bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie deze functie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
2e bedrijf B:
Citaat:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf B
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, B (als die bekend is)

Tekst eerste alinea (bron)
In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling ICT te -. Momenteel zit ik in de laatste fase van de post-HBO zelfstudie kwaliteit- en verbetermanagement bij x Het is de bedoeling een afstudeerscriptie in overleg met de stageorganisatie te schijven. En tevens de theorie in kan praktijk brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage (uw voordeel) voor een periode van 4 maanden, met 6 tot 12 uur per stage-uren per week. Deze periode betreft januari 2015 tot april 2015.


Tekst tweede alinea (motivatie)

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien ben ik bezig met opfriscursus elektrotechniek, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling ICT. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden over deze afdeling ICT. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beďnvloed hebben en/of geďmplementeerd zijn. Ik ben van mening dat kwaliteits- en verbetermanagement de toekomst is voor organisaties die aan alle wensen van hun klanten willen voldoen. En daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Dit is hoofdzakelijk de reden dat ik belangstelling heb voor deze afstudeerstage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.


Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit' door mijn opleidingen LTS en MTS elektrotechniek. Gedurende mijn trainingen cq opleidingen elifecoach / carričre-plus, heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals; tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een waardevolle aanvulling waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik o.a. de kwaliteiten; nauwkeurigheid, onafhankelijkheid en ambitie.

Tekst (Slotalinea)
Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde, bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie deze functie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
3e bedrijf C:
Citaat:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf C
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement..

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, C (als die bekend is)




Tekst eerste alinea (bron)
In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding in uw organisatie te Zoetermeer. Momenteel zit ik in de laatste fase van de post-HBO zelfstudie kwaliteit- en verbetermanagement bij x Het is de bedoeling een afstudeerscriptie in overleg met de stageorganisatie te schijven. En tevens de theorie in kan praktijk brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage (uw voordeel) voor een periode van 4 maanden, met 6 tot 12 uur per stage-uren per week. Deze periode betreft januari 2015 tot april 2015.


Tekst tweede alinea (motivatie)

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden over deze afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's bij uw organisatie beďnvloed hebben, geďmplementeerd zijn. Ik ben van mening dat kwaliteits- en verbetermanagement de toekomst is voor organisaties die aan alle wensen van hun klanten willen voldoen. En daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Dit is hoofdzakelijk de reden dat ik belangstelling heb voor deze afstudeerstage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.





Tekst derde alinea (ervaringen % kwaliteiten)
Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit' door mijn opleidingen LTS en MTS elektrotechniek. Gedurende mijn trainingen cq opleidingen elifecoach / carričre-plus, heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals; tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een waardevolle aanvulling waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik o.a. de kwaliteiten; nauwkeurigheid, onafhankelijkheid en ambitie.

Tekst slotalinea
Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde, bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie deze functie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 december 2014, 23:38
elifecoach elifecoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 18
elifecoach is on a distinguished road
Question 5e versie Sollicitatie afstudeerstage kwaliteitsmanagement

5e versie: Mijn brief aanpassen volgens deze argumentatiestructuur:

Feit: gemiddelde sollicitatiebrief = 200-300 woorden. (de brieven voldoen hieraan!)
Argumentatiestructuur:
(1’) Het is de moeite waard om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek
(1’.1) Ik ben met mijn enthousiasme en veelzijdigheid een goede uitbreiding op uw team
(1’.1.1a’) Ik heb de (juiste) opleidingen en trainingen genoten
(1’.1.1.a’.1a) Ik ben student kwaliteits- en verbetermanagement opleiding
(1’.1.1.a’.1b) Ik ben ervaringsdeskundige
(1’.1.1.a’.1c) Ik ben eLifecoach
(1’.1.1b’) Ik heb relevante werkervaring
(1’.1.1b’.1a) Ik werk als administratief medewerker op een de financiële administratie
(1’.1.1b’.1b) Ik ontwerp folders, aankondigingen voor activiteiten in de organisatie
(1’.1.1b’.1c) Ik heb mensen helpen opzetten met financiële administratie en advies met belastingen en gemeente perikelen
(1’.1.1b’.1d) Ik heb een eigen bedrijf (als ZZP'er) gehad
(1’.1.1b’.1e) Ik heb een o.a. workshop copings-strategieën gegeven.
(1’.1.1b’.1f) Ik begeleid collegae c.q. cliënten in de organisatie
(1’.1.1b’.1g) Ik heb ervaring met het coachen van volwassenen in het
presenteren van zichzelf.
(1’.1.1c’) Ik heb de juiste persoonlijkheidskenmerken en werkhouding
(1’.1.1c’.1a) Het begeleiden van collegae in opleiding ligt me
(1’.1.1c’.1a.1a) Mijn (open) vragende houding wordt gewaardeerd
(1’.1.1c’.1a.1b) Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren
Citaat:
(1’.1.1c’.1b) Ik maak (gemakkelijk) contact met de “jeugd van tegenwoordig”
(1’.1.1c’.1b.) Ik ben een (middelbare) student
(1’.1.1c’.1c) Ik houd van de inhoud van mijn vak
(1’.1.1c’.1c.1a) Ik ben voortdurend op zoek naar (nieuwe) invalshoeken om de stof over te brengen.
(1’.1.1c’.1c.1b) Ik ben geďnspireerd door wetenschappers als Demming en Juran.
(1’.1.1d’) Ik ben specifiek in deze functie geďnteresseerd
(1’.1.1d’ .1a) Ik zet mijn interesses en vaardigheden graag in om collegaestudenten te motiveren voor het vak van kwaliteitsmanager.
(1’.1.1d’.1b) Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een waardevolle aanvulling waar beide werkvelden van profiteren
Wat ik vraag is inhoudelijke inspiratie om mijn brief overtuigender te maken...svp

Citaat:
Citaat:
1e bedrijf A:

Naam Y
Bedrijf A
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)


Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)

Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO. Het is de bedoeling de theorie in praktijk te brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage , periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft januari -april 2015.

Ik heb research gedaan. En bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beďnvloed hebben en/of geďmplementeerd zijn. Daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit', omdat ik dagelijks te maken heb met voeding. Gedurende mijn trainingen heb ik geleerd om mijn kennis te combineren met mijn (sociale) vaardigheden: tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een aanvulling, waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen heeft en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren.

Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, ben ik bereid, u te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
2e bedrijf B:
Citaat:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf B
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, B (als die bekend is)

Geachte mevrouw/meneer, B (als die bekend is)

Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO. Het is de bedoeling de theorie in praktijk te brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage , periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft januari -april 2015.

Ik heb research gedaan. En bovendien ben ik bezig met opfriscursus elektrotechniek, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in uw afdeling ICT. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beďnvloed hebben en/of geďmplementeerd zijn. Daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit', omdat ik dagelijks te maken heb met voeding. Gedurende mijn trainingen heb ik geleerd om mijn kennis te combineren met mijn (sociale) vaardigheden: tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een aanvulling, waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen heeft en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren.

Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, ben ik bereid, u te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
3e bedrijf C:
Citaat:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf C
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement..

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, C (als die bekend is)

Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)

Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO. Het is de bedoeling de theorie in praktijk te brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage , periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft januari -april 2015.

Ik heb research gedaan. En bovendien ben ik bezig met opfriscursus elektrotechniek, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in uw afdeling elektrotechniek. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beďnvloed hebben en/of geďmplementeerd zijn. Daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit', omdat ik dagelijks te maken heb met voeding. Gedurende mijn trainingen heb ik geleerd om mijn kennis te combineren met mijn (sociale) vaardigheden: tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een aanvulling, waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen heeft en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren.

Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, ben ik bereid, u te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 december 2014, 18:34
elifecoach elifecoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 18
elifecoach is on a distinguished road
Post 6e versie Sollicitatie afstudeerstage kwaliteitsmanagement

Ik denk dat ik hier mezelf beter mee verkoop en het bedrijf aanspreek;

Bedrijf A
Citaat:
Betreft: afstudeerstage.
Plaats, datum,
Geachte mevrouw x,

Met deze brief, wil ik mij graag aan u voorstellen als stagiaire kwaliteitsmanagement op uw afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Mijn grootste drijfveer is het het toetsen/onderzoeken van mijn hypothesen (in gezamenlijk overleg), dat uw organisatie een extra incrementele winstraming (over 3 jaar) van €126.690.900,00 heeft/kan hebben, met de implementatie van ISO 9001. Het gaat om pro bono stage met periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft februari-mei 2015. Uw voordeel is een rapport over kwaliteitsmanagement en gratis werkkracht!

Ik heb research gedaan over 'slimme' voeding en bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is welke kwaliteitsgoeroes uw organisatie beďnvloed hebben en/of hun theorieën geďmplementeerd zijn. Daarom is wil ik graag onderzoek te doen naar eventuele consequenties. Ook zou ik een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gaps. En tevens het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Ik ben onderweg om via mijn stage ččn van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. Beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie en kennis in praktijk te brengen. Via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik het kwaliteitsniveau naar een hoger niveau te tillen. Ben consciëntieus, onderhandelaar, creatief en heb affiniteit met voeding, want ik let bij boodschappen op ingrediënten, vetpercentage, mineralen en E-nummers.
Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in Uw organisatie in een vervolggesprek met U willen toelichten.
Met vriendelijke groet,
Bijlage: Voorbeeld hypothese extra winst, en curriculum vitae
Bedrijf B
Citaat:
Betreft: afstudeerstage.
Plaats, datum,
Geachte mevrouw x,

Met deze brief, wil ik mij graag aan u voorstellen als stagiaire kwaliteitsmanagement op uw afdeling ICT. Mijn grootste drijfveer is het het toetsen/onderzoeken van mijn hypothesen (in gezamenlijk overleg), dat uw organisatie een extra incrementele winstraming (over 3 jaar) van €6.907,00 heeft/kan hebben, met de implementatie van ISO 9001. Het gaat om pro bono stage met periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft februari-mei 2015. Uw voordeel is een rapport over kwaliteitsmanagement en gratis werkkracht!

Ik heb een opfriscursus elektrotechniek gedaan en bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling ICT. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is welke kwaliteitsgoeroes uw organisatie beďnvloed hebben en/of hun theorieën geďmplementeerd zijn. Daarom is wil ik graag onderzoek te doen naar eventuele consequenties. Ook zou ik een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gaps. En tevens het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Ik ben onderweg om via mijn stage ččn van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. Beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie en kennis in praktijk te brengen. Via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik het kwaliteitsniveau naar een hoger niveau te tillen. Ben consciëntieus, onderhandelaar, creatief en heb affiniteit met ICT via mijn opleiding, hobby (in mijn vrije tijd ben ik veel bezig met computers en software).
Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in Uw organisatie in een vervolggesprek met U willen toelichten.
Met vriendelijke groet,
Bijlage: Voorbeeld hypothese extra winst, en curriculum vitae
Bedrijf C
Citaat:
Betreft: afstudeerstage.
Plaats, datum,
Geachte mevrouw x,

Met deze brief, wil ik mij graag aan u voorstellen als stagiaire kwaliteitsmanagement op uw afdeling Elektrotechniek. Mijn grootste drijfveer is het het toetsen/onderzoeken van mijn hypothesen (in gezamenlijk overleg), dat uw organisatie een extra incrementele winstraming (over 3 jaar) van €64.915,00 heeft/kan hebben, met de implementatie van ISO 9001. Het gaat om pro bono stage met periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft februari-mei 2015. Uw voordeel is een rapport over kwaliteitsmanagement en gratis werkkracht!

Ik heb een opfriscursus elektrotechniek gedaan en bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling elektrotechniek. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is welke kwaliteitsgoeroes uw organisatie beďnvloed hebben en/of hun theorieën geďmplementeerd zijn. Daarom is wil ik graag onderzoek te doen naar eventuele consequenties. Ook zou ik een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gaps. En tevens het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Ik ben onderweg om via mijn stage ččn van de leidende kwaliteitsgoeroes van Nederland te worden. Beheers alle gangbare theorie en sta te popelen om mijn visie en kennis in praktijk te brengen. Via mijn directe aanpak en doorzettingsvermogen help ik het kwaliteitsniveau naar een hoger niveau te tillen. Ben consciëntieus, onderhandelaar, creatief en heb affiniteit met elektrotechniek via mijn opleiding, hobby (in mijn vrije tijd ben ik veel bezig met computers en software).
Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in Uw organisatie in een vervolggesprek met U willen toelichten.
Met vriendelijke groet,
Bijlage: Voorbeeld hypothese extra winst, en curriculum vitae
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 december 2014, 23:01
elifecoach elifecoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 18
elifecoach is on a distinguished road
Question Laatste versie?!

Mijn aangepaste versie ik denk dat dit hem gaat worden...
Graag controleren op spellingfouten

Betreft: stage.
Plaats, datum,
Geachte mevrouw x,

Assertief, energiek en besluitvaardig is de kern van mijn persoonlijkheid. Via mijn jobcoach heb ik begrepen dat uw organisatie open staat voor stagiaires. Omdat uw organisatie: 1. professioneel is ingericht, 2. de begeleiding minimaal en 3. de stage pro bono is. Met als eindresultaat een stagerapport van mijn opleiding kwaliteitsmanagement over uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding”. Het gaat om de periode van februari tot en met mei 2015. Ik zal 6 tot 12 uur per week aanwezig zijn.

Voeding word steeds slimmer. Nanotechnologie is vergevorderd, succes verhalen bij herstellende patiënten en kwaliteitsbewaking bij productie dragen hieraan bij. Echter het is nog een controversieel onderwerp want, de zorgverzekeraars weigeren vergoeding en RADAR besteedden er aandacht aan. Ondanks dat is het een gat in de markt. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerder geworden. Ik ben zeer geďnteresseerd in welke kwaliteitsexperts uw organisatie beďnvloed hebben en of hun theorieën geďmplementeerd zijn. Hetgeen de reden is waarom ik graag onderzoek zou willen doen naar eventuele verbeteringen van het kwaliteitssysteem.

Ik til hiermee het team naar een hoger niveau. Omdat ik graag mijn theorie in praktijk wil brengen. Uit de Belbin-test blijkt dat ik daarvoor uitstekend geschikt ben. Ik ben een brononderzoeker en zorgdrager die enthousiast, communicatief, nauwkeurig, zorgvuldig is, de kwaliteit bewaakt en zorgt dat de dingen op tijd gebeuren. Tevens zit ondernemen in mijn bloed en ben ik een ex-ondernemer van mijn bedrijf “Headdress-Coaching”.

Ter ondersteuning heb ik mijn curriculum vitae toegevoegd. Het visualiseert mijn persoonlijkheid en onderbouwd de testresultaten van mijn vaardigheden, competenties, waarden en kwaliteiten. Communicatie bestaat voor 70% uit lichaamstaal en 30% uit tekst. Ik wil graag de overige 70% in een persoonlijk gesprek toelichten en vind dat ik ondanks mijn leeftijd deze kans verdien!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 december 2014, 19:12
elifecoach elifecoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 18
elifecoach is on a distinguished road
Question Middels vele feedback via mail deze versie! Bedankt

Betreft: stage.
Plaats, datum,
Geachte mevrouw <naam>,

Via mijn werkcoach Mvr. <naam> heb ik begrepen dat uw <organisatie> open staat voor stagiaires. Ik ben stagiair (pro-bono) kwaliteitsmanagement op een deeltijdopleiding. Mijn opdracht is een onderwerp te vinden voor mijn scriptie en ik denk dat uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding” perfect aansluit op mijn hypothese(n) en ondezoeksvragen. Deze wil ik graag in overleg met uw afdelingshoofd bepalen. Mijn scriptie zal dan ingaan op de onderzoeksvragen en hypothese(n). Het gaat om de periode van februari tot en met mei 2015. Ik kan 6 tot 12 uur per week aanwezig zijn.

Uw organisatie spreek me aan omdat de reisafstand kort is, ik geďnteresseerd ben in voeding en affiniteit heb met voeding combinatie met kwaliteit ((melk)poeder in China ). Mijn broer heeft namelijk francices gehad onder de naam <naam>. Daar heb ik ervaring opgedaan met de voedselveiligheid en -kwaliteit (HACCP). Tevens ben ik ook ondernemer geweest in de vorm van lifecoach bij <naam bedrijf>. Zoals u ziet zit het ondernemen in ons bloed, want mijn ouders warren ook jarenlang ondernemers. In hun bedrijf heb ik mijn basis ontwikkeld van mijn improvisatievermogen en klantgericht werken.

Met mijn theoretische kennis van kwaliteitsmanagement en met mijn ervaring in de voedingssector hoop ik een positieve bijdrage te leveren aan uw team op de afdeling “kwaliteitsbewaking voeding”. Ik denk bijvoorbeeld aan het onderzoeken van de relatie tussen uw afdeling “kwaliteitsbewaking voeding” en welke invloed de kwaliteitsexperts hebben op de organisatie- en productieprocessen. De samenwerking met uw kwaliteitsteam en mijn praktische ervaring kan ik dan bijvoorbeeld reflecteren in mijn scriptie. Uit mijn Belbin test blijkt dat ik een brononderzoeker en zorgdrager ben die enthousiast, communicatief, nauwkeurig en zorgvuldig is, de kwaliteit bewaakt en zorgt dat de dingen op tijd gebeuren.

Voor nadere gedetailleerde informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Ik hoop dat u mij zult uitnodigen voor een persoonlijk gesprek, om de mogelijkheden en eventueel een samenwerking verder te bespreken. Mocht u vooraf vragen hebben dan kunt u uiteraard contact opnemen met mij of mijn werkcoach Mvr. <naam>.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
afstudeerstage, ict, stage, voeding

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrieven nutteloos? Zonnig Sollicitatiebrief en cv 12 13 juni 2013 20:46
Vragen over loopbaan + writer's block bij schrijven brieven janneke123 Loopbaanvragen 8 5 september 2012 22:27
Interne sollicitatiebrief schrijven voor functie binnen hetzelfde team Verwijderd acccount Sollicitatiebrief en cv 2 4 juni 2009 12:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon