Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 15 januari 2011, 10:54
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Misschien is een functie als rayonleider of iets dergelijk iets voor jouw.
Hier heb je een verschillende filialen waar je medewerkers en dergelijke begeleidt.

Als rayonleider begeleidt je mensen in hun loopbaan, draag je zorg dat het filiaal goed gerund wordt en ben je de tussenpersoon tussen operationeel management en hoger management.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 15 januari 2011, 10:56
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Klinkt inderdaad interessant! De moeite waard om daar eens wat meer informatie over te verzamelen.

Bedankt!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 17 januari 2011, 18:20
beike beike is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2011
Berichten: 15
beike is on a distinguished road
Standaard

Toerisme? sociaal werker? (het laatste veld is al een studie op zich gezien de hoeveelheid opleidingen en functies)
Met citaat reageren
  #24  
Oud 17 januari 2011, 20:13
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Het toerisme trekt me enorm! Alleen ben ik daarin nog geen leuke banen tegengekomen. Een kantoorbaan in het toerisme (reisadviseur, reisinkoper, reisbureaumanager of verkoper heeft sowieso geen zin.

Het lijkt me geweldig om voor een reisgids te werken. Dat je regelmatig op reis moet op reisreportages te maken. Of iemand die beoordelingen moet maken/ schrijven van hotels/ vakantieplaatsen e.d.

Eerder heb ik gesolliciteerd op de functie van onderzoeker buitenland bij TSi Solutions (Toeristiek). Helaas ben ik daar afgewezen. Er is veel belangstelling voor dat werk.

Zijn er geen bedrijven die hotels inspecteren?

Toerisme trekt me enorm vanwege het internationale karakter. Reizen, talen en culturen vind ik geweldig. Ik vind het ook super interessant om kennis op te doen over andere landen. Met veel belangstelling vraag ik altijd naar de vakanties van mensen. Dat vind ik écht interessant!

Als ik maar niet meer 40 uur per week op kantoor c.q. achter de computer hoeft te zitten, dat zou al zóveel schelen!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 18 januari 2011, 09:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

zoals ik het lees weet je heel duidelijk wat je niet wilt. En ben je zoekende in wat je wel wilt. Hoe snel wil je de perfecte baan hebben? Is dit een deel van de reden om voorzichtig je wensen te beschrijven? Ikzelf ben HBO-geschoold en in mijn zoektocht naar DE baan kom ik akelig veel banen tegen waar jouw achtergrond wordt gevraagd.
Intermediair heeft ook allerlei tests, waar ook concretere banen uit kunnen komen. Maar bovenal: je schrijft dat je achter je pc weg wilt. Begin daarmee! Ga naar UWV Werkbedrijf, uitzenbureaus of een coach en laat je ondersteunen bij het verhelderen van je eigen vraag!
En, o ja, ik ken wel mensen die vooral vanachter de computer werken, maar dat zijn er erg weinig. Klopt je beeld?
weegschaal
Met citaat reageren
  #26  
Oud 18 januari 2011, 21:40
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Het klopt dat ik vrij goed in kaart heb wat mijn sterke en zwakke punten zijn, interesses en voorkeuren zijn qua werk. Ik vind het lastig om daarbij werk/ functies/ beroepen te vinden.

Daarnaast zijn er wellicht interesses waarvan ik me niet bewust ben. Of misschien heb ik mijn sterke en zwakke puntent och minder goed in kaart dan ik dacht. Daarom zou ik zo graag met een expert willen babbelen. Op basis van wat ik al weet zou hij/ zij mij suggesties moeten kunnen aanreiken, qua werk, bedrijven, enz.

Ik weet niet of je een arbeids- of uitzendbureau kunnen binnenstappen met bovenstaand vraagstuk, ik betwijfel het. Bij het UWV ben ik al geweest, men kan je daar alleen helpen als je werkloos bent.

Mijn indruk is dat mensen die werken op hbo niveau of hoger veelal fulltime op kantoor doorbrengen. Ik ken weinig hbo werk op hbo-niveau of hoger waarbij je niét een groot deel v/d tijd op kantoor werkt.

Het liefst zou ik iets doen waarbij ik mijn talenkennis (het liefst Spaans) moet gebruiken, af & toe moet reizen en waarbij ik mensen van dienst ben (of begeleid). Ik begin deze week met een cursus Frans. Ook ben ik erg geïnteresseerd in wat er gebeurt in de wereld. Vooral landenkennis (waar ligt een land, welke taal spreekt men er, economie, enz.) vind ik interessant. Ik zou ook graag voor een reisgids willen werken.

Ik vrees dat wat ik zoek niet alledaags is en redelijk schaars is. Het zou makkelijker zijn als ik inkoper, verkoper, marketeer, verpleger, schilder of projectmanager zou willen worden. Het blijft allemaal zo vraag en abstract...
Met citaat reageren
  #27  
Oud 18 januari 2011, 23:25
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Denk net zoals de andere poster zegt dat je gewoon eens naar een uitzendbureau moet gaan.

Zij kunnen zien wat je voor papieren hebt en wat je wel en niet wilt doen.
Ook kunnen ze je helpen met het kiezen van opleidingen of bedrijven die je daarbij een handje willen helpen om door te groeien in de juiste functie.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 19 januari 2011, 10:05
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Nou ja, ik kan altijd bij een aantal uitzendbureaus binnenlopen
Met citaat reageren
  #29  
Oud 19 januari 2011, 15:54
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat schrijven en journalistiek toch wel iets voor jou is. Zoek een baan waarin je onderweg bent om het nieuws te vinden of waarbij je elders in het land interessante mensen of evenementen opzoekt om er over te schrijven.

Je hebt enkel een goed taalgevoel en een slimme interviewtechniek nodig. Je hoeft heus geen harde journalist te zijn tenzij je iemand iets wil ontfutselen wat ze niet willen zeggen. De meeste mensen praten graag over zichzelf en over onderwerpen die ze leuk vinden.

Als je naar mogelijkheden buitenshuis zoekt kan je met je huidige baan door, en toch meer afwisseling krijgen. Hoeveel vrijheid heb je in de content die je aflevert?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 23 januari 2011, 18:23
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Journalistiek lijkt inderdaad een goede optie. Probleem is dat het een zeer lastige markt is. Zonder de juiste opleidingen (lees: journalistiek) en goede werkervaringen ben je feitelijk kansloos. Ik heb de deeltijdopleiding journalistiek serieus overwogen maar omdat ik al een HBO diploma heb (heao marketing management) is een tweede HBO opleiding bijzonder kostbaar. Bovendien duurt zo'n opleiding 4 jaar.

Ik heb altijd het idee dat mensen graag hun verhaal bij mij doen. Ze voelen zich snel op hun gemak bij mij en ik ben een goede luisteraar. Door mijn sociale vaardigheden denk ik dat ik geschikt zou zijn voor het interviewen van mensen. Taalgevoel heb ik sowieso.

In mijn huidige werk is de content (lees: nieuwsberichten/ artikelen) altijd gerelateerd aan gokken. Regelmatig reageer ik op functies zoals 'webredacteur' maar da's totaal geen verbetering aangezien dat ook fulltime achter de computer is. Het gaat er juist om dat ik niét meer alleen maar achter de computer zit.

Ik weet niet goed welke mogelijkheden er qua werk allemaal zijn. Ongetwijfeld zullen er naast journalistiek ook andere opties zijn, alleen ken ik die niet.

Mijn zoektocht duurt voort......
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 09:46
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon