Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 december 2016, 14:40
Thetrue Thetrue is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2016
Berichten: 5
Thetrue is on a distinguished road
Standaard Kamers verhuren

Hallo,
kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Dan koop je dus een groot huis en dan ga je de kamers verhuren. Ik bedoel dus niet in het huis waar je zelf in woont. Maar er zal wel ontzettend veel bij komen kijken en hoe betaal je de hypotheek dan moet je er dus een baan naast hebben? Maar vgm is hier geen opleiding voor en doe je dit meer naast een andere job toch, dus dan is er denk meer een cursus voor? Kan iemand me een site door linken of info geven? Ik weet nog helemaal niks hierover dus het zal helemaal bij de basis moeten beginnen qua info..
X
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2016, 16:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik zie 2 totaal verschillende vragen:
  1. Hoe gaat kamers verhuren in zijn werk?
  2. Welke opleiding/cursus is er voor professioneel kamerverhuurder? (of bedoel je iets anders?)

Ik begrijp niet zo goed naar wat voor opleiding of cursus je precies op zoek bent. Kun je je vraag toelichten?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2016, 16:58
Thetrue Thetrue is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2016
Berichten: 5
Thetrue is on a distinguished road
Standaard

Ik bedoel beide vragen. Met opleiding/cursus bedoel ik waardoor je alles leert over hoe het kamers verhuren dus in zijn werk gaat. Hoe dat zit qua regels, hoe je dat kunt financieren etc (ik weet helemaal niks van de geldzaken).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 december 2016, 03:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thetrue Bekijk bericht
Ik bedoel beide vragen. Met opleiding/cursus bedoel ik waardoor je alles leert over hoe het kamers verhuren dus in zijn werk gaat. Hoe dat zit qua regels, hoe je dat kunt financieren etc (ik weet helemaal niks van de geldzaken).
Ik ken geen praktijkgerichte cursus of opleiding voor het verhuren van kamers. Nog nooit van gehoord. De Rijksoverheid geeft voorlichting over de regels die gelden voor het verhuren van kamers.

Als je een serieuze opleiding voor een carrière in die richting zoekt, kom je denk ik uit bij de Hbo-opleiding Vastgoed en Makelaardij.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 december 2016, 13:03
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thetrue Bekijk bericht
Hallo,
kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Dan koop je dus een groot huis en dan ga je de kamers verhuren. Ik bedoel dus niet in het huis waar je zelf in woont. Maar er zal wel ontzettend veel bij komen kijken en hoe betaal je de hypotheek dan moet je er dus een baan naast hebben? Maar vgm is hier geen opleiding voor en doe je dit meer naast een andere job toch, dus dan is er denk meer een cursus voor? Kan iemand me een site door linken of info geven? Ik weet nog helemaal niks hierover dus het zal helemaal bij de basis moeten beginnen qua info..
X
Ik vraag mij af of jouw vraag wel passend is voor deze site. Jouw manier van schrijven doet mij denken aan "ik wil snel geld verdienen". Dat laatste kan je vergeten en op jouw buik schrijven. Of je moet een paar ton euro cash als EV op de plank hebben liggen.

Aantal tips:
1) je moet EV hebben en een pand op het oog hebben
2) je moet een vaste baan (inkomsten) hebben om een hypotheek te kunnen afsluiten of cash het huis betalen
3) Jouw pand wil je indelen in meerdere kamers. Dit gaat zomaar niet i.v.m. bestemmingsplan gemeente en bezwaartermijn buurtbewoners
4) Daarnaast dient jouw pand aan wet en regelgeving te voldoen i.v.m. brandveiligheid, vluchtroutes, huisvesting etc. etc.
5) Jouw inkomsten uit huur zijn belast en dien je aan te geven jaarlijks bij de belastingdienst
6) alle onderhoud is voor jouw rekening. Gaat een CV installatie kapot dien jij deze meteen te vervangen. Is het dak lek, dien jij deze meteen te repareren. Of jij geld hebt of niet, doet niet ter zake immers jouw huurders hebben een huurcontract!

Als je een opleiding of cursus wilt volgen, ga dan eens rond googlen. Als jij Kooistra tactiek wilt hanteren ben je verkeerd bezig.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 december 2016, 23:59
Thetrue Thetrue is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2016
Berichten: 5
Thetrue is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties ! Het is niet ''ik wil snel geld verdienen''. Ik probeer gewoon te informeren omdat ik in mijn examenjaar zit van mavo en probeer te kijken wat me leuk lijkt en wat ik interessant vind? Ik wil gewoon een leuke opleiding vinden en ik probeer veel opties te bekijken, en op 1 of andere manier leek het me leuk om kamers te verhuren. Dat is alles. Het spreekt me gewoon aan om zzp'er te zijn, maar ik weet nog niet helemaal in welke richting etc.
En ik dacht eigenlijk meer aan een gewoon huis met bv (ik zeg maar wat) 4 slaapkamers. En de woonkamer, keuken, wc en badkamer zijn dan gezamenlijk. Maar zoals ik al zei ik heb geen plan, weet er niks van af en zoek gewoon een beetje rond naar iets wat ik zou kunnen doen als werk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon