Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juli 2012, 17:14
angelique1980 angelique1980 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 7
angelique1980 is on a distinguished road
Red face Sollicitatiebrief veiligheidsmedewerker, wie wil zijn mening geven?

Hallo allemaal,

Ik ben niet zo heel goed in het op papier zetten van een motivatie.
Ik heb een poging gedaan,maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Meer weten tenslotte meer dan 1.
Ik ben erg onzeker of het wel goed is.


Geachte,

De vacature van veiligheidsmedewerker op indeed.nl trok mijn aandacht, omdat de aangeboden functie volledig aansluit bij mijn opleiding en werkervaring. Dit is voor mij aanleiding om te solliciteren naar de functie veiligheidsmedewerker.

Wat mij aanspreekt in de functie van veiligheidsmedewerker bij xxxxxxx, is de diversiteit aan werkzaamheden die goed aansluiten bij mijn opleidingen en werk -en levenservaring. Het lijkt mij een uitdaging om te werken met een jongere doelgroep, vooral omdat ik zelf momenteel 2 kinderen heb. Mede doordat ik zelf kinderen heb, weet ik hoe ik op een pedagogische wijze om moet gaan met jongeren. Het lijkt mij een uitdaging om er aan mee te mogen werken om de jeugdigen een betere terugkeer in de maatschappij te geven.

Binnen het Ministerie van Justitie heb ik ervaring opgedaan als detentietoezichthouder in het Detentiecentrum xxxxxxxx. De taak was om de rust orde en veiligheid te bewaren op de afdeling en dat van het personeel. Ook het begeleiden van gedetineerde van en naar bezoek, sport en arts en ze laten luchten waren taken van de detentietoezichthouder. Binnen deze functie heb ik leren omgaan met agressie en geweld, daardoor weet ik dat ik om kan gaan met stressvolle situaties. Ook ben ik bekend met het werken in onregelmatige diensten, waar ik geen moeite mee heb.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2012, 23:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Hierbij een paar op- en aanmerkingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angelique1980 Bekijk bericht
Geachte heer Jansen,

De vacature van veiligheidsmedewerker op indeed.nl trok mijn aandacht, omdat de aangeboden functie volledig aansluit bij mijn opleiding en werkervaring. Dit is voor mij aanleiding om te solliciteren naar deze functie (geen herhaling van 'veiligheidsmedewerker').

Wat mij aanspreekt in de functie van veiligheidsmedewerker bij xxxxxxx, is de diversiteit aan werkzaamheden die goed aansluiten bij mijn opleidingen en werk -en levenservaring (dat argument heb je in de 1e alinea al gebruikt). Het lijkt mij een uitdaging om te werken met een jongere doelgroep, vooral omdat ik zelf momenteel 2 kinderen heb (Hoezo omdat? Dat je kinderen hebt betekent toch niet dat het omgaan met jongeren een uitdaging is?). Mede doordat ik zelf kinderen heb (dit argument heb je in de vorige zin al gebruikt), weet ik hoe ik op een pedagogische wijze om moet gaan met jongeren (ervaring als ouder is niet per se hetzelfde als professionele pedagogische ervaring). Het lijkt mij een uitdaging om er aan mee te mogen werken om de jeugdigen een betere terugkeer in de maatschappij te geven. (Weer die uitdaging. Wat is waarom een uitdaging voor je?)

Binnen het Ministerie van Justitie heb ik ervaring opgedaan als detentietoezichthouder in het Detentiecentrum xxxxxxxx. Mijn taak was om de rust orde en veiligheid te bewaren op de afdeling en dat van het personeel. Ook het begeleiden van gedetineerde van en naar bezoek, sport en arts en ze laten luchten waren taken van de detentietoezichthouder. Binnen deze functie heb ik leren omgaan met agressie en geweld, daardoor weet ik dat ik om kan gaan met stressvolle situaties. Ook ben ik bekend met het werken in onregelmatige diensten, waar ik geen moeite mee heb.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2012, 00:23
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Op zich wel een goede nette brief, maar er staan een paar "onduidelijkheden" in, die vragen oproepen ten nadele van jou.

Ik ben het eens met de opmerkingen van Rene en heb mijn eigen opmerkingen erbij geplaasd.

Frank

Originally Posted by angelique1980
Geachte heer Jansen,

De vacature van veiligheidsmedewerker op indeed.nl trok mijn aandacht, omdat de aangeboden functie volledig (Er zal vast iets zijn dat niet past; daarnaast bepaalt dhr Jansen of het volledig aansluit) aansluit bij mijn opleiding en werkervaring. Dit is voor mij aanleiding om te solliciteren naar deze functie (geen herhaling van 'veiligheidsmedewerker').

Wat mij aanspreekt in de functie van veiligheidsmedewerker bij xxxxxxx, is de diversiteit aan werkzaamheden die goed aansluiten bij mijn opleidingen en werk -en levenservaring (dat argument heb je in de 1e alinea al gebruikt). Het lijkt mij een uitdaging om te werken met een jongere doelgroep, vooral omdat ik zelf momenteel 2 kinderen heb Werken met koppelen van criminele jongeren aan je kinderen lijkt me niet de boodschap die je wil overbrengen. "2" volledig uitschrijven --> "twee"(Hoezo omdat? Dat je kinderen hebt betekent toch niet dat het omgaan met jongeren een uitdaging is?). Mede doordat ik zelf kinderen heb (dit argument heb je in de vorige zin al gebruikt), weet ik hoe ik op een pedagogische wijze om moet gaan met jongeren (ervaring als ouder is niet per se hetzelfde als professionele pedagogische ervaring)Mee eens... het hebben van kinderen en opvoeden van kinderen is iets totaal verschillends. Het is voor mij een uitdaging om er aan mee te mogen werken om de jeugdigen (zou ik anders omschrijven...) een betere terugkeer in de maatschappij (? --> komen ze er nu beroerd in terug?) te geven. (Weer die uitdaging. Wat is waarom een uitdaging voor je?)

Binnen het Ministerie van Justitie heb ik ervaring opgedaan als detentietoezichthoudster in het Detentiecentrum xxxxxxxx. Mijn taak was om de rust, orde en veiligheid te bewaren op de afdeling en dat van het personeel (rust, orde en veiligheid van de afdeling is toch zowel de gedetineerden als het personeel?. Ook het begeleiden van gedetineerde van en naar bezoek, sport en arts en ze laten luchten waren taken van de detentietoezichthoudster. Binnen deze functie heb ik leren omgaan met agressie en geweld, daardoor weet ik dat ik om kan gaan met stressvolle situaties. Ook ben ik bekend met het werken in onregelmatige diensten, waar ik geen moeite mee heb.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2012, 02:56
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Hey Angelique,

Nou inhoudelijk heb je al veel input gekregen. Zo snel ik heb gekeken, kan ik daar niet direct iets aan toevoegen.

Wel wil ik je meegeven dat Indeed.nl een vacatureZOEKsite is. Een werkgever kan zijn vacature dus niet op Indeed plaatsen (het is een soort Google voor vacatures). In de advertentie op indeed, staat de (vacature)site waar de vacature van afkomstig is (bijvoorbeeld: monsterboard.nl, werk.nl of denationalevacaturebank.nl - dit zijn wél echte vacaturesites). Beter is het om naar deze sites (de oorspronkelijke bron van de vacature) te verwijzen, i.p.v. naar Indeed. Mocht de vacature ook op de bedrijfswebsite van de instelling waar je solliciteert staan, zou ik deze als referentie noemen (zo dicht mogelijk bij de bron blijven).

Succes met solliciteren.

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juli 2012, 15:28
angelique1980 angelique1980 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 7
angelique1980 is on a distinguished road
Standaard

bedankt voor de reacties,ik ga hier mee aan de slag.
later mijn verbeterde brief
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juli 2012, 12:57
angelique1980 angelique1980 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 7
angelique1980 is on a distinguished road
Standaard

Nou ik heb jullie adviezen meegenomen in mijn brief.
Hoop dat deze brief beter is

Geachte.......,


De vacature van veiligheidsmedewerker op avenier.com trok mijn aandacht, omdat de aangeboden functie aansluit bij mijn opleiding en werkervaring. Dit is voor mij aanleiding om te solliciteren naar deze functie.

Wat mij aanspreekt om uw organisatie Avenier te werken is de afwisseling en diversiteit van de werkzaamheden, de flexibele werktijden zijn goed te combineren met mijn gezin. Geen dag zal hetzelfde verlopen, je weet niet van te voren hoe een dag zal verlopen. Ik besef heel goed dat het werken met jongeren een hele intensieve baan zal zijn, wat mij een enorme uitdaging lijkt.

Binnen het Ministerie van Justitie heb ik ervaring opgedaan als detentietoezichthouder in het Detentiecentrum Alphen aan den Rijn. Je zorgde voor orde, rust en veiligheid in en rondom de gebouwen. Binnen deze functie heb ik leren omgaan met agressie en geweld, daardoor weet ik dat ik kan omgaan met stressvolle situaties.

Door de ervaring die ik heb opgedaan in het detentiecentrum heb ik goede sociale en communicatieve vaardigheden gekregen en ben ik goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Ik ben stressbestendig en accuraat en flexibel in werkzaamheden en werktijden.

Het zou mooi zijn als ik mijn werkervaring en enthousiasme zou kunnen inzetten bij het vervullen van deze functie.

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te komen lichten in een oriënterend gesprek. Ik hoop snel iets van u te vernemen.

Met vriendelijke groet,

Angelique .......

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 juli 2012, 01:32
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard

Er staat in je brief " je zorgde voor" dit moet zijn ik?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 juli 2012, 13:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angelique1980 Bekijk bericht
Door de ervaring die ik heb opgedaan in het detentiecentrum heb ik goede sociale en communicatieve vaardigheden gekregen
Ik zou zeggen: ontwikkeld.
__________________
René
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 juli 2012, 14:31
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te komen lichten in een oriënterend gesprek. Ik hoop snel iets van u te vernemen

Het rode gedeelte zou ik weg laten en zou iets neerzetten als: Natuurlijk licht ik mijn motivatie graag toe in een oriënterend gesprek.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 juli 2012, 17:45
angelique1980 angelique1980 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 7
angelique1980 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb er een totaal andere brief van gemaakt.
En ik ben vanmiddag gebeld dat ik op gesprek mag komen ze vonden het een goeie brief.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief schoenenwinkel. wie wil mijn brief controleren? laatste dag klaske Sollicitatiebrief en cv 7 13 juli 2011 17:28
Open sollicitatie apothekersassistente, wie wil zijn mening hier over geven? theemuts Sollicitatiebrief en cv 7 18 januari 2011 14:52
Sollicitatiebrief reiswereld, wie wil mijn brief beoordelen? martina Sollicitatiebrief en cv 2 19 augustus 2010 10:20
Sollicitatiebrief welzijnsbegeleider wie wil mij helpen? miranda Sollicitatiebrief en cv 2 16 maart 2010 13:41
Wie wil mijn sollicitatiebrief voor Assistent-Manager controleren? Inge87 Sollicitatiebrief en cv 8 25 november 2009 21:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon