Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2014, 12:56
Lisanne89 Lisanne89 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2014
Berichten: 1
Lisanne89 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie voor een nieuwe uitdaging

Adres bedrijf

Adres van mij


Plaats, 23 februari 2014

Betreft: Sollicitatie ……………..

Geachte heer/mevrouw …..,

Na 2 jaar te hebben gestudeerd op Hogeschool TIO te Amsterdam, alwaar ik 2 MBO diploma’s heb behaald ( niveau 2 en 4). Heb ik daarna nog gestudeerd aan het Hoger Hotelonderwijs op Saxion Hogeschool te Apeldoorn.
In februari 2011 ben ik als onderdeel van mijn studie 5 maanden op stage geweest in Spanje (Salamanca), hier heb ik gewerkt als receptioniste in een klein hotel. In de zomer van 2012 heb ik een half jaar op Ibiza gewoond, hier heb gewerkt in een privé villa als persoonlijke bediende voor onze gasten.
In januari 2013 ben ik begonnen bij Restaurant ... in Borne, waar ik zowel kantoor werkzaamheden uitvoer en tevens meeloop in de bediening, catering op locatie en andere evenementen. Omdat ik verder wil in de branche waarvoor ik heb gestudeerd en toe ben aan een nieuwe uitdaging, ben ik daarom opzoek naar een andere functie.

Ik heb goede communicatieve vaardigheden en daarnaast ben ik representatief, gemotiveerd en zelfstandig. Verder ben ik gastgericht, nauwkeurig, flexibel en heb ik een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal ook ben ik begonnen aan een studie Duits. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae. Graag zou ik mijn motivatie nader toelichten in een persoonlijk gesprek.
Ik zie u reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
  #2  
Oud 23 februari 2014, 14:26
Jasperboe Jasperboe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2013
Berichten: 14
Jasperboe is on a distinguished road
Standaard

Ik heb geen idee voor wat voor functie je solliciteert en dat zegt ook iets over je brief. Stel de meest belangrijke vraag die jouw brief moet beantwoorden: waarom moet het bedrijf jou aannemen? En als je met argumenten komt, onderbouw deze met (praktijk)voorbeelden.

Als je het forum hebt weten te vinden, ken je ook de website van Carričretijger. Wil je graag een nieuwe uitdaging, zou ik beginnen met het doornemen van de basis van een goede sollicitatiebrief. De AIDA-methode kan daar goed bij helpen.
  #3  
Oud 24 februari 2014, 20:21
Jeinna Jeinna is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2014
Berichten: 25
Jeinna is on a distinguished road
Standaard

Beste Lisanne,

Wat is de functie waar jij op solliciteert? Tevens zijn je zinnen niet in correct Nederlands geschreven. Je geeft aan dat je een goede beheersing van de Nederlandse taal hebt, maar in je brief zitten aardig wat spelfouten.
Mijn tip zou dan ook zijn om daar ook even goed naar te kijken. Als je dan in je brief vermeldt dat je daar goed in bent, dan moet je ook zorgen dat je brief weinig tot geen spelfouten bevat.

Ik heb recent een sollicitatiebrief op Carričretijger gezet en kreeg daar positieve reacties. Ik zou je willen adviseren om daar eens een kijkje te nemen. Sommige stukjes waren sterk en sommige onderdelen kon ik beter toespitsen op wat de organisatie vraagt of ambieert.

Centraal in je brief moet staan waar jij goed in bent, waarom pas jij bij die vacature en bij de organisatie, waarom moeten zij jou kiezen.

Succes!

ps: hier is de link naar de brief die ik gepost had.
http://www.carrieretijger.nl/forum/s...ead.php?t=9231
  #4  
Oud 27 februari 2014, 10:36
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

In dit forum hanteren we dezelfde communicatieregels als in de echte wereld. Dit houdt in dat als je hulp wilt, je hier netjes om vraagt. Ik sluit deze discussie. Je kunt je brief nog een keer plaatsen voorzien van een fatsoenlijk verzoek om advies. Lees daarnaast onze huisregels nog eens goed door.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie op een nieuwe carričre Mark83 Sollicitatiebrief en cv 3 26 april 2011 11:04
nieuwe brief open sollicitatie theemuts Sollicitatiebrief en cv 7 23 februari 2010 22:16
Een nieuwe uitdaging lobo Loopbaanvragen 3 15 mei 2008 00:04
Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, maar ik heb de juiste papieren niet... Dr. Justin Loopbaanvragen 0 3 december 2007 00:35
Sollicitatie begeleider Nieuwe Hoek Mia Sollicitatiebrief en cv 3 11 februari 2007 13:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon