Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 december 2020, 18:51
EmTheBest EmTheBest is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2020
Berichten: 1
EmTheBest is on a distinguished road
Standaard Ik zie door de bomen het bos niet meer

Beste lezers van Carrieretijger,

Momenteel ben ik bezig met het creëren van mijn carričrepad. Echter, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben Marc en ik ben 24 jaar. Ik begon op het vwo en had vervolgens mijn havo afgemaakt. Ik begon op mijn achttiende met hbo rechten, vanwege problemen met ADHD, (faal)angsten en het gebrek aan interesse in de opleiding, had ik deze halverwege het jaar gestaakt. Hoewel ik in het eerste semester alles had gehaald, vond ik de stof iets te saai en te droog. Daarbij wist ik niet goed wat ik met deze studie aanmoest.

Verder had ik het jaar daarna hbo doventolk gekozen, maar waarom ik deze beslissing toentertijd had gemaakt, is mij nog steeds een raadsel. Mijn familie zag me aan als iemand met een talenknobbel (dat klopt) en met de affiniteit om mensen te helpen (klopt ook), maar toch was het een mismatch. Waarschijnlijk omdat ik het nadoen van gebaren raar vond ik overkomen (ik heb er respect voor, maar ik ben ook eerlijk) en ik me niet op mijn plek voelde.

Op mijn twintigste werd ik door mijn ouders naar een privé-opleiding gestuurd (hotelmanagement mbo 4+), deze had ik in twee jaar afgerond. Enkele vakken gingen me goed af, maar met de praktijk had ik veel moeite. De opleiding deed ik deels met tegenzin, omdat ik constant het gevoel had dat ik meer uit mezelf kon halen.

Daarna startte ik de opleiding commerciële economie, maar deze opleiding had ik alleen maar gekozen, omdat ik op dat moment een salesbijbaan had en ik geen idee had wat ik wilde gaan doen.

Ik heb een uitgebreide test gedaan waarin de volgende studies op hbo-niveau naar voren komen:

- HRM;
- European Studies;
- Journalistiek.

Het probleem is als volgt:

- Ik wil in februari beginnen, maar niet bij elke studie kan dat;
- Ik wil liever deeltijd, want ik voel me niet fijn om 4 jaar lang een voltijdstudie te doen met mensen die net van de havo komen;
- Veel deeltijdinstituten zoals LOI, NCOI etc. bieden veel flexibaliteit, maar de recensies zijn horror;
- Eventueel kan ik nog hbo doen op die privéschool waar ik op zat, maar die opleiding kost 16000 euro per jaar;
- Ik zou ook eventueel een WO bachelor kunnen doen op Open Universiteit, maar ik ben bang dat ik 't niveau niet aankan (je hebt geen vwo certificaat hiervoor nodig);
- Ik wil alleen een taal studeren, maar ik ben bang dat alles wordt overgenomen door computers;
- Ik wil geschiedenis studeren op de universiteit, maar ik moet een colloquium doctum doen. Ik ben bang dat ik deze niet haal en weer zonder studie zit;
- Ik wil werk zoeken wat ik hopelijk leuk vind om te kijken welke studie bij me zou passen, maar ik vind moeilijk werk.

Een grote lijst aan mogelijkheden, maar ook moeilijkheden.
Ik heb geen gezin en heb alleen uitgaven aan huur voor een kamer en recreatieve dingen. Ik ben jong en ik wil dolgraag een studie gaan doen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Gegroet,

Marc
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Hulp bij studiekeuze! Ik weet het echt niet meer. Asvezea Opleiding kiezen en volgen 0 25 april 2015 20:16
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32
Museologie afmaken, of verder richting bedrijfsadministratie/fiscaal? janetjuh85 Sollicitatiebrief en cv 1 26 januari 2010 18:43
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon