Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2014, 19:23
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Post Goed werkgeverschap en eenzijdig wijzigingsbeding

Mijn werkgever probeert mij en een andere collega ander werk te laten doen vanwege "overcapaciteit" op onze afdeling en "ondercapaciteit" bij een andere afdeling. Dit is aan ons gepresenteerd als een voldongen feit waartegen geen bezwaar mogelijk is op basis van goed werkgeverschap. Handelt mijn werkgever correct?

En is de zin in mijn contract een geldig eenzijdig wijzigingsbeding:
Citaat:
Werknemer verklaart zich voorts akkoord met het verrichten van werkzaamheden die redelijkerwijs van hem of haar verlangd kunnen worden binnen de bedrijfsactiviteiten van <naam bedrijf>.
De nieuwe werkzaamheden zijn beneden mijn opleidingsniveau en de genoemde overcapaciteit is zelf-gecreëerd door mijn werkgever: drie weken voor de mededeling aan mij en mijn collega heeft mijn werkgever het tijdelijke contract van een andere collega met een jaar verlengt. Ikzelf heb al vier jaar een contract voor onbepaalde tijd bij dit bedrijf.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2014, 13:22
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Dit is aan ons gepresenteerd als een voldongen feit waartegen geen bezwaar mogelijk is op basis van goed werkgeverschap.
Als hij een goed werkgever is, dan geef je je werknemers de mogelijkheid om verweer te bieden tegen dergelijke ingrijpende beslissingen en moet je ingaan op eventuele bezwaren. Ik vind het een vreemde gang van zaken en ik raad je aan om contact op te nemen met bijvoorbeeld DAS Rechtsbijstand. Zij kennen alle arbeidsrechtelijke ins en outs en kunnen je adviseren hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2014, 21:06
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Als hij een goed werkgever is, dan geef je je werknemers de mogelijkheid om verweer te bieden tegen dergelijke ingrijpende beslissingen en moet je ingaan op eventuele bezwaren. Ik vind het een vreemde gang van zaken en ik raad je aan om bijvoorbeeld contact op te nemen met DAS Rechtsbijstand. Zij kennen alle arbeidsrechtelijke ins en outs en kunnen je adviseren hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Veel succes!
Dank je Marieke, ik heb besloten om inderdaad rechtsbijstand te zoeken. Mijn collega twijfelt nog.

Het is overigens nog vreemder geworden: ik bedacht mij dat wij geen brief kregen na het gesprek waarin de mededeling stond. Pas nadat ik hier de dag na het gesprek zelf om gevraagd heb kregen wij nog eens drie werkdagen later een brief. In deze brief ontbreken echter twee motivaties die ons genoemd zijn en ik ben nu bezig om mijn werkgever ons een complete en juiste brief te laten schrijven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
anderwerk, arbeidsovereenkomst, arbeidswetgeving

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Assistent woonbegeleidster, goed of niet? Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 5 9 april 2013 18:32
Graag reactie op mijn brief. ik heb er nog geen goed gevoel over Joosje Sollicitatiebrief en cv 4 4 juni 2011 22:41
Wat is een goed betaalde baan na hbo Werktuigbouwkunde? Sjors Loopbaanvragen 1 27 april 2011 17:05
Help! Fantastische baan, maar is mijn brief goed genoeg? Yvet Sollicitatiebrief en cv 1 9 augustus 2009 23:42
Tips om jouw (arbeids-)verleden goed in kaart te brengen. wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 5 februari 2009 20:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon