Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2012, 18:05
Mkk Mkk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2012
Berichten: 3
Mkk is on a distinguished road
Standaard Particuliere/alternatieve technische studie?

Al een tijdje zoek ik nu naar een alternatief voor de "normale" HBO scholen die technische studies aanbieden. Ik kom namelijk net van een HBO studie af (een hele andere richting, Game Development, maar toch), en vind dat daar veel te veel om de stof wordt heengedraaid (met projecten, en allerlei zelfontwikkeling/pop gedoe). Kent iemand zo'n school/opleiding (eventueel in het buitenland, België bijvoorbeeld)?

Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2012, 18:17
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Heb je je hbo Game development afgerond? Of wil je tussentijds switchen? Wat is je hoogste afgeronde opleiding op dit moment?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 maart 2012, 18:29
Mkk Mkk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2012
Berichten: 3
Mkk is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Heb je je hbo Game development afgerond? Of wil je tussentijds switchen? Wat is je hoogste afgeronde opleiding op dit moment?
Oh, sorry dat ik onduidelijk was! Ik ben gestopt met Game Development, na het behalen van mijn propedeuse, daarvoor deed ik Havo, met NT als profiel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 maart 2012, 13:12
Pieter-Claus
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat bedoel je met technische HBO? HTS opleidingen of informatica? De meeste reguliere technische HBO opleidingen richten zich veelal wel op kernvakken. Desondanks zul je bij iedere HBO opleiding met zaken eromheen van doen krijgen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 maart 2012, 18:21
Mkk Mkk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2012
Berichten: 3
Mkk is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter-Claus Bekijk bericht
Wat bedoel je met technische HBO? HTS opleidingen of informatica? De meeste reguliere technische HBO opleidingen richten zich veelal wel op kernvakken. Desondanks zul je bij iedere HBO opleiding met zaken eromheen van doen krijgen.
Ik bedoel opleidingen zoals Elektrotechniek bijvoorbeeld, is er dus geen enkele mogelijkheid om gewoon te leren zonder zaken eromheen (behalve zelfstudie)?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 maart 2012, 18:40
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mkk Bekijk bericht
Ik bedoel opleidingen zoals Elektrotechniek bijvoorbeeld, is er dus geen enkele mogelijkheid om gewoon te leren zonder zaken eromheen (behalve zelfstudie)?
Wat jij "zaken eromheen" noemt, zijn vaardigheden die de betreffende opleiding kennelijk belangrijk vindt voor de beroepspraktijk. Het hele hbo is daar de afgelopen jaren van doordrenkt. De kritiek daarop dateert al van 2005.

Maar ik denk inderdaad dat de harde technische opleidingen, zoals elektrotechniek en technische informatica, hierin wat minder zijn doorgeschoten dan de hippe media/games/communicatie-opleidingen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen met studie HBO Communicatie - of niet? Jans Opleiding kiezen en volgen 3 28 februari 2012 20:03
Sollicitatiebrief medewerker technische dienst gennyfelicia Sollicitatiebrief en cv 4 16 november 2011 17:27
Stoppen met studie carlito Opleiding kiezen en volgen 16 27 september 2011 20:53
Stelling: Mijn universitaire studie staat slecht op mijn cv Severn Sollicitatiebrief en cv 2 15 november 2010 20:59
Studie fotografie? Fliegel Opleiding kiezen en volgen 6 15 september 2008 19:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon