Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 oktober 2012, 14:23
twijfelaar twijfelaar is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2012
Berichten: 1
twijfelaar is on a distinguished road
Standaard Twijfel bij huidige opleiding

Wie kan mij helpen?

Ik heb nadat ik vorige jaar mijn havo heb afgerond een start gemaakt bij communicatie hbo. Na 9 maanden kwam ik erachter dat dit het toch niet voor mij was, omdat ik er andere verwachtingen bij had.
Ik ben het gaan zoeken aan de creatieve kant, omdat ik altijd bezig ben met het verbouwen en verbeteren van mijn kamer interieur.
Ik ben toen uitgekomen bij de Jan des Bouvrie Academie in Deventer. Hier ben ik nu 6 weken bezig, maar ik twijfel erg. In principe wil ik het beroep worden wat je er mee kunt bereiken, allround styling adviseur, maar de afstand staat mij heel erg tegen. Ik woon zelf in regio Leiden dus ik moet 2 dagen per week van deur tot deur 2,5 uur heen en terug reizen. Dat is bijna langer dan de tijd die ik op school zit.

Ook heb ik een beetje het idee dat het te hoog gegrepen is. Je moet veel vrij denken en creatief zijn om bepaalde opdrachten te kunnen maken. Ik heb een beetje het idee dat het mij hieraan ontbreekt, omdat ik nooit op de middelbare school heb geleerd om vrij te kunnen denken.

Ik twijfel nu heel erg of ik er mee door moet gaan. Interieur opleidingen zoals binnenhuisarchitectuur in de buurt gaan het niet worden, omdat deze nog 'zweveriger en vrijer' zijn. Ik heb nu het idee dat er toch misschien een andere beroepensector is waar ik op mijn plek zou zijn.. Ik heb al verschillende studiekeuze tests gemaakt en dit is mijn gemiddelde resultaat:

39 opleiding(en) gevonden << 1 2 > >>
1. Industrieel Product Ontwerpen
2. Maatschappelijk Werk en Dienstverlening
3. Human Resource Management (HRM)
4. Communicatie
5. Technische Bedrijfskunde
6. Informatiedienstverlening en -Management
7. Management in de Zorg
8. Voeding en Diëtetiek
9. Communication and Multimedia Design
10. Small Business en Retail Management
11. Civiele Techniek
12. Commerciële Economie
13. Information Security Management
14. Bouwkunde
15. Bedrijfswiskunde

Veel dingen waarbij ik iets heb van, hoe komen ze erbij? Ik ben dus wel enigszins creatief, maar niet iemand die overloopt van de ideeën. Het liefste zou ik gaan studeren in Leiden/Den Haag. Opvallend bij het studiekeuze resultaat is dat mijn vader ook in de HR zit, dus misschien heb ik dat van hem . Na communicatie had alleen totaal geen zin meer om veel droge theorie te moeten stampen, al was ik er wel erg goed in.

Als ik denk aan wat ik met de JDB Academie kan worden wil ik dat heel graag, alleen staat de afstand mij enorm tegen. Ik kan er niet wennen en ik ben niet het type om het huis al uit te gaan.

Wie kan mij een goed advies geven?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 oktober 2012, 23:43
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Je carriere is voor de rest van je leven en je opleiding nu vormt daar de basis voor. Dus uit huis gaan voor een paar dagen per week lijkt me een uitstekende keuze. Daar groei je van en het leven bestaat niet alleen maar uit gemak. Dat is ook een goede les. Uiteindelijk moet je zelf de afweging maken wat belangrijker is: gemak of je toekomst.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Psycholoog in opleiding..Graag feedback! demonique Sollicitatiebrief en cv 14 20 maart 2012 20:59
Welke opleiding past bij mijn eisen? kimmetie Opleiding kiezen en volgen 4 23 november 2011 09:52
Ervaring met schriftelijke opleiding CIW bij Richter? spriet Opleiding kiezen en volgen 2 28 juni 2010 14:08
Welke opleiding pas bij mijn functie nahpets Opleiding kiezen en volgen 8 6 oktober 2008 11:43
Sollicitatiebrief bij huidige werkgever Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 31 oktober 2006 16:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon