Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 oktober 2008, 18:08
Xaviour Xaviour is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2008
Berichten: 3
Xaviour is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar.

Graag zou ik jullie commentaar op mijn sollicitatiebrief geven en eventueel verbeterpunten. Nederlands is niet mijn moedertaal en ik heb geprobeerd zo veel mogelijk grammatica -en spelfouten uit mijn brief te halen.

Alvast bedank

Anthony

Ik solliciteer naar de functie Junior Engineer Avionic.

Je beschikt over een (bijna) afgeronde hbo-opleiding op het gebied van Aviation Engineering, Vliegtuigbouw, projectmatig werken en affiniteit metaffiniteit met computersystemen is tevens een pre. Je beheerst de Engelse taal in woord en geschrift. Ervaring als (junior) Engineer is een pre.
Onderstaande competenties typeren jou:
- Werken in teamverband
- Initiatief
- Klant- en servicegerichtheid
- Aandacht voor kwaliteit
- Impact


Betref: Vacature (Junior) Engineer Avionics

Geachte mevrouw xxxxxxxxxxxxxx,

Onbemand vliegen en toch veilig aan uw bestemming komen. Avionica zal dit waar kunnen maken in de toekomst. Omdat ik hier sterk in geloof en graag iets wil bijdragen, weet ik dat deze functie heel goed bij mijn zal passen. Daarom solliciteer ik met veel belangstelling naar de functie Engineer Avionics.

Tijdens mijn stage bij de afdeling xxxxxxxxx, voerde ik een update uit voor de handboek xxxxxxxManual en heb ik mijn kennis over luchtvaart wetgeving opgedaan. Mijn enthousiasme voor de wet –en regelgeving werd sterk geprikked toen ik mee had gedaan met het verwerven van de nieuwe onderhoud erkenning van de xxxxxx autoriteit. De ondersteuning aan de operator op het gebied van regelgeving maakt de baan voor mij daarom extra aantrekkelijk.

Verder spreekt de diversiteit en de mogelijkheid om een vak te leren binnen de sectie me erg aan. Als een starter zie ik dit als een goede kans om mijn opgedane kennis verder te ontwikkelen. De functieomschrijving sluit bovendien heel goed aan bij mijn Bachelor opleiding, daarom denk ik dat ik met mijn kennis op het gebied van luchtvaart techniek iets kan bijdragen aan de afdeling.

De door u genoemde capaciteit herken ik mezelf in. Ik heb tijdens mijn opleiding leren in een teamverband te werken door samen met andere studenten diverse projecten uit te voeren. Mijn ervaring in de dienstverlenende sector heeft er voor gezorgd dat ik beschikt over klantgerichtheid en communicatieve vaardigheden. Ik beheers over goede Engelse taal. Tevens bezit ik over goede vaardigheid voor de computersysteem en bied ik graag ondersteuning aan de anderen. Met veel plezier heb ik diverse ondersteuningen kunnen aanbieden aan de afdeling xxxxxx tijdens mijn afstuderen binnen xxxxxxxx.

Ik hoop dat deze brief en de bijgevoegde Curriculum Vitae u voldoende heeft ingelicht en uw interesse in mij geprikkeld heeft. Verder licht ik graag deze brief en mijn Curriculum Vitae in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,




Allemaal alvast bedank

Anthony
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2008, 21:02
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar.

Dag Anthony,

De tweede en derde alinea zou je kunnen wisselen, zodat je brief wat beter opgebouwd wordt en beter loopt. Dus eerst de alinea "De diversiteit en de mogelijkheid om een vak te leren enz." en daaronder de alinea "Tijdens mijn stage enz."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xaviour Bekijk bericht
Onbemand vliegen en toch veilig aankomen op uw bestemming. Avionica zal dit waar kunnen maken in de toekomst. Ik geloof hier sterk in en wil hieraan graag bijdragen. Ik solliciteer dan ook met veel belangstelling naar de functie van Engineer Avionics bij * naam bedrijf*.

Tijdens mijn stage bij de afdeling xxxxxxxxx, voerde ik een update uit voor de handboek xxxxxxxManual en heb ik ("mijn" weglaten) kennis over luchtvaart wetgeving opgedaan. Mijn enthousiasme voor de wet- en regelgeving werd sterk geprikkeld toen ik mee werkte aan het verwerven van de nieuwe onderhoud erkenning van de xxxxxx autoriteit. De ondersteuning aan de operator op het gebied van regelgeving maakt de baan voor mij daarom extra aantrekkelijk. --> Deze zin weglaten, dit kun je in een eventueel gesprek verder toelichten

De diversiteit en de mogelijkheid om een vak te leren binnen de sectie spreekt mij ("me" is spreektaal, "mij" is schrijftaal) erg aan. Als ("een" weglaten) starter zie ik dit als een goede kans om mijn ("opgedane" weglaten) kennis verder te vergroten . -De functieomschrijving sluit bovendien heel goed aan bij mijn Bachelor opleiding, daarom denk ik dat ik met mijn kennis op het gebied van luchtvaart techniek iets kan bijdragen aan de afdeling. -->- Deze zin weglaten. Soort opleiding staat in je cv, de rest spreekt voor zich in je brief

-De door u genoemde capaciteit herken ik mezelf in.-->- Deze zin weglaten Ik heb tijdens mijn opleiding geleerd in ("een" weglaten) teamverband te werken door samen met andere studenten diverse projecten uit te voeren. Iets mooier is: Door samen met andere studenten (of collegastudenten) diverse projecten uit te voeren heb ik geleerd in teamverband te werken Met veel plezier heb ik diverse ondersteuningen kunnen aanbieden aan de afdeling xxxxxx tijdens mijn afstuderen binnen xxxxxxxx.

dat ik beschikt (zonder de letter t)over klantgerichtheid en communicatieve vaardigheden. --> Waar blijkt dit uit? Voorbeeld? Ik beheers over goede Engelse taal.--> Deze zin weglaten, kan in je cv

Ik hoop dat deze brief met het bijgevoegde Curriculum Vitae uw interesse heeft gewekt en een afspraak voor een gesprek zal volgen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 oktober 2008, 23:35
Xaviour Xaviour is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2008
Berichten: 3
Xaviour is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar.

Hoi Rianne,

Hartstikke bedank voor jouw hulp.

Ik zal voor de volgende keer beter op mijn grammatica letten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 oktober 2008, 23:48
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar.

Valt ook niet mee als het niet je moedertaal is. Al doende leert men
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38
Sollicitatiebrief. Voor morgen graag commentaar etc. Girl85 Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2008 23:00
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon