Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 februari 2012, 22:52
Tigress Tigress is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2011
Berichten: 28
Tigress is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief secretaresse makelaardij... Graag feedback!

Hallo allemaal,

ik heb besloten te gaan solliciteren bij een makelaardij op de functie van secretaresse/commercieel binnendienst medewerker. Het lijkt mij een ontzettend leuke baan en het sluit goed aan bij mijn huidige werkzaamheden.




Geachte heer XXX ,

U zoekt een klantvriendelijke, representatieve en dienstverlenende secretaresse. Toen ik dat las dacht ik meteen, dat ben ik! Middels deze brief wil ik u overtuigen waarom u bij mij aan het juiste adres bent als u een secretaresse zoekt.

Zoals u in mijn CV kunt zien ben ik momenteel werkzaam als secretaresse marketing en PR bij XXX. Naast de marketingwerkzaamheden zijn mijn voornaamste taken het beantwoorden van de telefoon van drie verschillende divisies binnen het bedrijf, het ontvangen van cliënten en zakenrelaties en het afhandelen van de uitgaande post. Daarnaast notuleer ik regelmatig bij vergaderingen en organiseer ik activiteiten voor alleenstaanden. Zowel in mijn huidige functie als in mijn vorige functie als gastvrouw in een woonzorgcentrum heb ik veel ervaring opgedaan in dienstverlenend en klantgericht werken. Ik vind het heel belangrijk om klanten, zakenrelaties en bezoekers zich welkom te laten voelen binnen het bedrijf. In mijn huidige baan heb ik tevens geleerd een goede balans te vinden tussen klantgericht en commercieel denken en handelen. Deze ervaring zal ik goed kunnen inzetten bij uw bedrijf.

De werkzaamheden zoals omschreven in de vacature komen sterk overeen met mijn taken in mijn huidige functie. Ik heb ruime ervaring in onder andere telefoonbeantwoording, relaties ontvangen en agendabeheer en deze werkzaamheden liggen mij goed. Regelmatig krijg ik bijvoorbeeld complimenten van mijn collega’s dat ik een telefoongesprek goed afgehandeld heb. Verder ben ik flexibel, wanneer er taken van een collega overgenomen moeten worden of overwerken is gewenst dan is dit geen probleem voor mij. De Nederlandse taal beheers ik uitstekend en ik beschik over zeer goed typevaardigheden.

Hopelijk heb ik u voldoende informatie gegeven om mij uit te nodigen voor een gesprek. Ik kom mijn vaardigheden en enthousiasme graag persoonlijk aan u toelichten!

Met vriendelijke groeten,

Mijn Naam
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 februari 2012, 23:16
Tigress Tigress is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2011
Berichten: 28
Tigress is on a distinguished road
Standaard

Oh ja, ik zou graag inhoudelijk commentaar ontvangen, maar ook tips hoe ik duidelijk kan maken waarom ik precies bij DAT bedrijf wil werken. Dat komt namelijk nog niet genoeg uit m'n brief naar voren!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 maart 2012, 00:38
sevv sevv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 7
sevv is on a distinguished road
Standaard

De Nederlandse taal beheers ik uitstekend en ik beschik over zeer goed typevaardigheden.

Deze zin vind ik overbodig aan gezien dit ook al zal terug komen in je CV.

Verder hoor je naar mijn idee een antwoord te geven op de vragen: Waarom wil je weg bij de huidige bedrijf waar je werkt? Wat heeft dit nieuwe bedrijf jou meer te bieden, wat spreekt je zo aan wat je in je huidige baantje niet hebt?

Geef een antwoord op deze vragen zou ik zeggen en breng dat ook subtiel over in je brief zou ik zeggen.

Verder vind ik je brief eigenlijk wel goed. Succes.
__________________
Wereldverbeteraar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 maart 2012, 14:45
demonique demonique is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 5
demonique is on a distinguished road
Standaard

Hoi Tigress,

Zeker een nette brief! Wat mij opvalt is dat je brief enigszins opsommend overkomt. Het lijkt een opsomming van wat je kan. Ik mis jouw eigen persoonlijkheid in de brief. Wat voor persoon ben jij? Wat vind je leuk en wat maakt jouw uniek en onderscheidend van andere secretaresses (die waarschijnlijk dezelfde werkzaamheden machtig zijn)? En inderdaad, wat trekt je aan bij het bedrijf waar je gaat solliciteren?

Deze zin 'Middels deze brief wil ik u overtuigen waarom u bij mij aan het juiste adres bent als u een secretaresse zoekt' zou ik nog aanpassen in een iets nettere zin. Het is namelijk al duidelijk dat zij een secretaresse zoeken, dus 'als' is niet van toepassing..

Waar je zeker niet aan hoeft te twijfelen zijn je vaardigheden. Wow!

Heel veel succes!!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 maart 2012, 22:43
Tigress Tigress is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2011
Berichten: 28
Tigress is on a distinguished road
Standaard

Dank jullie voor de reacties!! Fijn dat jullie meedenken :-)

Ik vind eigenlijk niet dat je in je brief persé moet duidelijk maken waarom je weg wil bij je huidige bedrijf. Dat is in mijn geval in ieder geval niet iets wat ik in een brief zou zetten. Ik vind dat meer iets wat in het gesprek wel ter sprake komt en dan kun je het uitleggen.

Wat mij aantrekt in de functie en het bedrijf moet ik inderdaad nog zien in te passen in de brief. En misschien moet ik inderdaad iets minder over mijn vaardigheden en dergelijke praten. Alleen is dat wel echt wat de brieflezer over de streep moet halen omdat ik geen opleiding in deze richting heb dus dat heb ik niet als pré helaas.

Ik ga er nog eens voor zitten, bedankt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 maart 2012, 23:04
Tigress Tigress is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2011
Berichten: 28
Tigress is on a distinguished road
Standaard

Toevoeging aan mijn brief:

De beslissing om ons woonhuis te koop te zetten heeft mijn interesse in de makelaardij gewekt. Ik vind het interessant om te zien hoe verschillende aspecten invloed kunnen hebben op de woningmarkt en hoe makelaars verschillende marketing tools inzetten om deze veranderingen op te vangen. Het lijkt mij een erg leuke en leerzame uitdaging om mijn huidige kennis en vaardigheden in te zetten om uw bedrijf te ondersteunen in deze roerige tijden.



Ik zoek alleen nog iets anders voor ''verschillende aspecten'', dat is nog iets te vaag naar m'n zin.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 maart 2012, 00:07
Tigress Tigress is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2011
Berichten: 28
Tigress is on a distinguished road
Standaard

Hij is verzonden! Wilde niet langer wachten omdat ik een beetje bang ben dat ze anders al genoeg reacties hebben en ze de vacature weghalen (dit is echt zo'n vacature waar minimaal 100 mensen op af komen vrees ik...).

Spannend!!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 2 maart 2012, 01:47
demonique demonique is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 5
demonique is on a distinguished road
Standaard

Spannend zeg! Mooie persoonlijke toevoeging! Ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 4 maart 2012, 22:07
geheim geheim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2012
Berichten: 11
geheim is on a distinguished road
Standaard

Mooie, nette en duidelijke brief!

Ben benieuwd wat eruit komt, ...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Sollicitatiebrief secretaresse, graag feedback! danidenoord Sollicitatiebrief en cv 3 8 februari 2011 21:41
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Graag feedback op sollicitatiebrief office manager / secretaresse 5xdetinies Sollicitatiebrief en cv 8 3 augustus 2008 11:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon