Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 november 2008, 18:47
Noortjepe Noortjepe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 november 2008
Berichten: 3
Noortjepe is on a distinguished road
Standaard open sollicitatie dierentuin 2 aangepaste versie

Aangepaste versie.. gaarne reactie; springt deze brief eruit??

Geachte heer/ mevrouw,

Afrika, Wildlife, Vrijwilliger.. onderdelen van dierentuin..X.. onderdelen van mij!

Natuur, Schoonheid, Bescherming.. doelen van dierentuin..X... doelen van mij!

Maak kennis met een nieuwe medewerkster in het dierverzorgende team van dierentuin..X... Iemand die van haar passie haar beroep wil maken. Met dit motto als drijfveer solliciteer ik met deze open sollicitatie op een baan bij dierentuin..X... Graag wil ik u wat meer vertellen over mijn drijfveren om nu deze stap te nemen.

In de zomer van 2008 ben ik 3 maanden in verschillende Zuidelijk Afrikaanse landen actief geweest als vrijwilliger met wildlife. Ik heb o.a. vrijwilligers werk gedaan voor de stichting; “Painted Dog Conservation” in Zimbabwe en de Neushoornstichting in Swaziland.

Weer terug thuis prikkelt mij deze geweldige ervaring om er in Nederland verdere aanvulling aan te kunnen geven. Dit doe ik o.a. als donateur en vrijwilliger van bovenstaande Nederlandse stichtingen en bij het Wnf. Tevens denk ik een belangrijke maatschappelijke bijdrage te kunnen leveren door als dierverzorger bij ..X.. te werken. Dierentuinen zijn een belangrijke bron voor natuurbescherming. …X… laat ons zien wat de natuur overal ter wereld te bieden heeft en waar wij hard voor mogen werken om het te behouden.

Met mijn enthousiaste, praktische en flexibel ingestelde werkhouding denk ik een goede aanvulling te kunnen zijn binnen uw team van dierverzorgers. Met 4 bijna 5 jaar werkervaring in de dierensector beschik ik over de nodige kennis en lijkt het me een geweldige uitdaging om deze binnen …X… verder te ontwikkelen en samen met u te werken in een prachtige jonge en groeiende dierentuin. Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.

Graag wil ik mijn passie voor behoud van natuur en wildlife op u overbrengen in een persoonlijk gesprek en samen kijken naar eventuele mogelijkheden.

Met vriendelijke groeten,

X
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 november 2008, 19:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: open sollicitatie dierentuin 2 aangepaste versie

Wow, enthousiast brief! Helemaal goed!

Twee tips:

1 formuleer je motto ook echt als motto. Dus "maak werk van je passie" of "passie voor je beroep" ipv "Iemand die van haar passie haar beroep wil maken"

2 Formuleer deze zin anders: "Weer terug thuis prikkelt mij deze geweldige ervaring om er in Nederland verdere aanvulling aan te kunnen geven".
Je gebruikt het woord "invulling" in deze context, niet "aanvulling". Maar waar geeft je invulling aan? Aan je passie voor dieren neem ik aan? Schrijf bijv:
"Weer thuis prikkelt deze geweldige ervaring mij om in Nederland verder invulling te geven aan mijn liefde voor dieren."

Succes ermee!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open sollicitatie dierentuin: Wat is jullie eerste indruk van deze brief? Noortjepe Sollicitatiebrief en cv 3 20 maart 2009 20:14
Open sollicitatie herintreder Ladylin Sollicitatiebrief en cv 1 7 september 2008 21:23
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon