Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 oktober 2012, 14:00
Hallo2 Hallo2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 1
Hallo2 is on a distinguished road
Standaard Voltijd mbo als 21 jarige

Beste iedereen,

ik heb een aantal vragen, ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.
Ik vind het ROC altijd zo ontzettend vaag.

Mijn vraag is, kan je als 21 jarige ook voltijd een mbo 4 opleiding volgen?
Volgens mij heet dat BOL. Ik hoorde dat 21 jaar oud eigenlijk te oud is daarvoor, dat ze dan willen dat je BBL of deeltijd gaat doen.

De reden dat ik deze vraag stel is, ik wil volgend jaar september de opleiding MBO 4 Apothekerassistent gaan doen aan het ROC Flevoland (in Lelystad is deze opleiding) in BBL vorm, dus 1 dag school, 3/4 dagen werken en dus leren in de praktijk.

Het probleem is, dat het heel erg lastig schijnt te zijn zo'n werkplek te vinden, daarom wil ik voor de zekerheid al mijn opties weten, dat als ik geen werkplek kan vinden, altijd nog aan de reguliere opleiding kan beginnen (niet ideaal, maar beter dan niets denk ik zo).

Ik hoop dat iemand kennis/ervaring heeft over het starten met een voltijd mbo 4 opleiding als 21 jarige.
Ook ervaring of kennis over het vinden (en hoe moeilijk dat is) van een werkplek is zeer welkom, mijn ervaring met het MBO/deeltijd/BBL is 0.

Ook misschien even kort wat over mezelf omdat ik nieuw ben op het forum:

Ik ben 20 jaar (21 in april 2013, vandaar dat ik 21 had gevraagd), man, heb een HAVO diploma, werk fulltime, wil toch ooit iets van school doen en mijn interesses lagen in de zorg/ziekenhuis/apotheek etc. Ik ben sociaal, nauwkeurig en HBO vind ik een te hoog niveau, vandaar dat ik MBO 4 wil gaan doen. Ook zijn de zorg opleidingen op het HBO niet helemaal wat ik wil, en MBO 4 is altijd beter dan niets toch?

Tevens ben ik van plan omdat ik nog een jaar heb tot de opleiding begint, de basisopleiding Apotheker assistent te volgen via de LOI, duurt 9 maanden (9 x 66 euro, dure grap), gewoon om zeker te weten dat dit echt wat voor mij is. Dat is me die 600 euro wel waard!

Hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast hartstikke bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 oktober 2012, 18:20
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Vraag het ROC om een eenduidig antwoord. Daar kan een buitenstaander je verder niet bij helpen. De LOI cursus is inderdaad een goed idee. Veel succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 oktober 2012, 12:10
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Bert: neem contact op met het ROC Flevoland. Zij kunnen je precies vertellen wat in jouw situatie de mogelijkheden zijn. Veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carričreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Een droom als Journalist, vast aan MBO... Freek36 Opleiding kiezen en volgen 22 24 oktober 2013 17:31
Mijn sollicitatiebrief als managementassistent rubyteslaa Sollicitatiebrief en cv 5 9 april 2013 13:31
Mbo voltijd en Hbo deeltijd tegelijk?? ibi Opleiding kiezen en volgen 1 3 februari 2010 20:38
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon